Ψαραύτης Χαρίλαος Ν.
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
25/09/2011
Διάρκεια
12:14
Εκδήλωση
Capital + Vision
Χώρος
Ξενοδοχείο Athens Hilton
Διοργάνωση
Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο
Εφημερίδα "Κεφάλαιο"
Capital.gr
Τσομώκος Α.Ε.
Κατηγορία
Οικονομία
Ετικέτες
ελληνική ναυτιλία, εκπομπές καυσαερίων
Η εργασία αυτή πραγματεύεται τις προκλήσεις που απορρέουν από το διπλό στόχο η ναυτιλία να είναι κερδοφόρα αλλά ταυτοχρόνως φιλική στο περιβάλλον. Εξετάζει πολιτικές “win win” για την επίτευξη των δύο στόχων, καθώς και τις προϋποθέσεις όπου ο διπλός στόχος είναι εφικτός. Η εστίαση γίνεται στις εκπομπές καυσαερίων από τα πλοία. Εξετάζονται οι τελευταίες εξελίξεις στον ΙΜΟ και το φάρμα των πιθανών μέτρων που μπορεί να ληφθούν. Τα μέτρα αυτά διαιρούνται σε 3 βασικές κατηγορίες, τεχνολογικά μέτρα, επιχειρησιακά μέτρα και μέτρα που βασίζονται στη λειτουργία της αγοράς. Το μέτρο της μείωσης της ταχύτητας εξετάζεται ως προς τα αποτελέσματά του αλλά και τις πιθανές παρενέργειες που θα μπορούσε να έχει.
Ο Χαρίλαος Ν. Ψαραύτης είναι Καθηγητής στη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ). Κατέχει Δίπλωμα Ναυπηγού Μηχανολόγου Μηχανικού, ΕΜΠ, 1974, Master of Science σε Ναυπηγική (Naval Architecture and Marine Engineering), Τεχνολογικό Ινστιτούτο Μασσαχουσέττης (MIT), 1977, Master of Science σε Διοίκηση Ναυτιλιακών και Ναυπηγικών Επιχειρήσεων (Shipping and Shipbuilding Management), MIT, 1977, και Διδακτορικό (Doctor of Philosophy), σε Επιχειρησιακή Έρευνα Θαλασσίων Συστημάτων (Ocean Systems Operations Research), MIT, 1979. Ο κ. Ψαραύτης δίδαξε στο MIT από το 1979 ως το 1989 (Department of Ocean Engineering). Απέκτησε μονιμότητα (tenure) το 1985. Παραιτήθηκε από το ΜΙΤ το 1989 για να αναλάβει καθήκοντα Καθηγητή στο ΕΜΠ. Στο ΕΜΠ διετέλεσε Πρόεδρος στη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ (1993-1995). Προΐσταται του Εργαστηρίου Θαλασσίων Μεταφορών, μονάδας που λειτουργεί άτυπα από το 1989 και θεσμοθετήθηκε επίσημα από τη Σύγκλητο του ΕΜΠ το 2006.
To Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών βραβεύθηκε από την παγκοσμίου κυκλοφορίας εφημερίδα Lloyds List με τα βραβεία Piraeus International Centre Award (2008) και Award for Achievement in Safety or Envoronmental Protection (2010) στο πλαίσιο των βραβείων που απονέμονται κάθε έτος σε εταιρείες και φορείς για τις υπηρεσίες που προσφέρουν στην Ελληνική ναυτιλία.
Η επιστημονική ειδικότητα του κ. Ψαραύτη είναι θαλάσσιες και συνδυασμένες μεταφορές. Στο ΕΜΠ διδάσκει προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα στις θαλάσσιες μεταφορές και έχει διατελέσει επιστημονικός υπεύθυνος και κύριος ερευνητής πολλών Κοινοτικών ερευνητικών προγραμμάτων στην περιοχή των θαλασσίων και συνδυασμένων μεταφορών καθώς και σε άλλα θέματα της ναυτιλίας (όπως ασφάλεια και περιβάλλον). Μεταξύ αυτών, ο κ. Ψαραύτης διετέλεσε Project Manager του ερευνητικού προγράμματος EU-MOP (Elimination Units for Marine Oil Pollution), που αφορούσε τη σχεδίαση συστημάτων ρομπότ για την αντιμετώπιση πετρελαιοκηλίδων (2005-2008) και, πλέον πρόσφατα, του προγράμματος SuperGreen για τους Πράσινους Διαδρόμους στις Ευρωπαϊκές μεταφορές (2010-2013).
Στο αντικείμενο της θαλάσσιας ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος ο κ. Ψαραύτης διετέλεσε πρόεδρος του International Symposium on Maritime Safety, Security and Environmental Protection (SSE07), που διοργάνωσε το Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών στην Αθήνα το Σεπτέμβριο του 2007. Έχει επίσης γράψει πλήθος άρθρων και επιβλέψει σεβαστό αριθμό διπλωματικών εργασιών και διδακτορικών διατριβών.
Πλην των ανωτέρω, ο κ. Ψαραύτης έχει και σημαντική πρακτική εμπειρία, αφού χρημάτισε Προϊστάμενος Υπηρεσιών (Γενικός Διευθυντής) από 8/1996 μέχρι 8/1999 και Διευθύνων Σύμβουλος από 10/1999 μέχρι 3/2002 στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ). Είναι ο δεύτερος μακροβιότερος CEO στην ιστορία του ΟΛΠ, και ο μοναδικός CEO Ελληνικού λιμενος που εθήτευσε και υπό τα δυο νομικά καθεστώτα ΝΠΔΔ και ΑΕ. Η υπερπενταετής θητεία του στον ΟΛΠ συνδέθηκε με πλήθος σημαντικών εξελίξεων που περιλαμβάνουν, μεταξύ πολλών άλλων, (α) τη μετατροπή του ΟΛΠ σε Ανώνυμη Εταιρία το 1999, (β) την εκπόνηση του στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδίου και του σχεδίου ανάπλασης του επιβατικού λιμένος (2001).
Ο κ. Ψαραύτης εκπροσωπεί το ΕΜΠ στο International Association of Ports and Harbors (ΙΑΡΗ) από το 2002, όντας επίσης μέλος του ΙΑΡΗ Port Operations and Logistics Committee και του IAPH Port Environment Committee. Έχει εκπροσωπήσει τον ΟΛΠ στο European Sea Ports Organization (ESPO) (1996- 2002) και την Ελλάδα σε διάφορες επιτροπές του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) από το 2006 και μετά, σε θέματα ασφάλειας και προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος.