Ο Κλήμης Ναυρίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1948. Σπούδασε αρχικά Οικονομικά στην Αθήνα και στο Παρίσι, και στη συνέχεια Κοινωνική Ψυχολογία στο Παρίσι - με ιδιαίτερη έμφαση στην ψυχολογία των ομάδων και των οργανώσεων - και πήρε τον διδακτορικό του τίτλο το 1978.
Δίδαξε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (1979-1990). Εξελέγη Καθηγητής το 1990 και δίδαξε στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών (1990-2006). Από το 2006 είναι καθηγητής ψυχολογίας της επικοινωνίας στο Πρόγραμμα Ψυχολογίας του Τμήματος Φ.Π.Ψ. του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διετέλεσε Διευθυντής του Τομέα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (1987-1991), Διευθυντής του Τομέα Ψυχολογίας της Επικοινωνίας, Ψυχολογικών Εφαρμογών και Σχεδιασμού του Τμήματος ΕΜΜΕ του ΕΚΠΑ (1994-2004) και Πρόεδρος του Τμήματος ΕΜΜΕ του ΕΚΠΑ από το 1995-1999.
Διετέλεσε, επίσης, επισκέπτης καθηγητής στα Πανεπιστήμια της Louvain-La-Neuve (Βέλγιο), του Angers (Γαλλία) και του Πανεπιστημίου VII των Παρισίων. Δίδαξε επίσης στα Πανεπιστήμια της Lyon, Federico II της Νάπολι και Lomonosov της Μόσχας. Είναι μέλος πολλών επιστημονικών εταιρειών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι τακτικό μέλος της «Ελληνικής Εταιρείας Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας» και τακτικό μέλος και διδάσκων ομαδικός αναλυτής της «Ελληνικής Εταιρείας Ομαδικής Ανάλυσης και Οικογενειακής Θεραπείας». Από το 2006 είναι Πρόεδρος της «Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας» και διετέλεσε επιστημονικός διευθυντής του Περιοδικού της, με τον τίτλο «Ψυχολογία», από το 2001 ως το 2005, ενώ από το Μάρτιο του 2010 μέχρι το Μάρτιο του 2012 διετέλεσε Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Τέλος, είναι ιδρυτής και Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Κλινικής Κοινωνικής Ψυχολογίας.
Έχει γράψει τα βιβλία «Η Αλίκη στη χώρα των πραγμάτων. Το παιδί ως διαφημιστικό αντικείμενο» (σε συνεργασία με τη Μαρία Σόλμαν και τη Νάντια Τσαούλα, 1986), «Κλινική Κοινωνική Ψυχολογία» (1994), και «Ψυχολογία των Ομάδων. Κλινική ψυχοδυναμική προσέγγιση» (2005). Έχει στο ενεργητικό του περισσότερες από 40 δημοσιεύσεις (άρθρα σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά, καθώς και σε συλλογικούς τόμους).