Πέτσα Βασιλική
Ραπτόπουλος Βαγγέλης
Παπασπύρου Σταυρούλα
Κασσαβέτη Ορσαλία-Ελένη
Παπαδημητρίου Χίλντα
Φασόης Τόλης
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
25/02/2017
Διάρκεια
148:18
Εκδήλωση
Έκθεση "GR80s. Η Ελλάδα του Ογδόντα στην Τεχνόπολη"
Χώρος
Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
Διοργάνωση
Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων
Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση
Κατηγορία
Λογοτεχνία, Τέχνες / Πολιτισμός
Ετικέτες
GR80s, δεκαετία του '80, νέοι, νεολαία, λογοτεχνία, μαζική κουλτούρα, βιντεοταινίες, μουσικά συγκροτήματα
Το workshop με τίτλο "Η δύσκολη ενηλικίωση των νέων της δεκαετίας του 1980. Λογοτεχνική αποτύπωση" έγινε στο πλαίσιο της ιστορικής-πολιτιστικής-αναβιωτικής έκθεσης «GR80s. Η Ελλάδα του Ογδόντα στην Τεχνόπολη» που διοργανώνεται, από τον Ιανουάριο ως το Μάρτιο του 2017, από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε σύμπραξη με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Στόχος της έκθεσης είναι η ανασύσταση της δημόσιας και ιδιωτικής ζωής της δεκαετίας του ‘80 μέσα από 4.000 διαδραστικά εκθέματα, 4 θεματικές ενότητες, 13 περίπτερα, σπάνιες φωτογραφίες, πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό και περισσότερες από 30 παράλληλες εκδηλώσεις.
Η δύσκολη ενηλικίωση των νέων της δεκαετίας του 1980. Λογοτεχνική αποτύπωση
Στόχος του συγκεκριμένου workshop είναι να διερευνηθούν, μέσω της ελεύθερης συζήτησης, οι εκδοχές και οι εκφάνσεις της συγχρονικής κατασκευής του νεανικού υποκειμένου σε διακριτούς πολιτισμικούς λόγους. Οι άξονες του κομφορμισμού και της παρέκκλισης, της μαζικής κουλτούρας και του περιθωρίου, του ρεαλισμού και της αλληγορίας, της πραγματικότητας και της επιστημονικής φαντασίας, θα πλαισιώσουν και θα οριοθετήσουν τη συζήτηση.
Η Βασιλική Πέτσα γεννήθηκε στην Καρδίτσα το 1983. Σπούδασε Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας και Θεωρίες του Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ και Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Είναι διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, όπου και ολοκληρώνει τη μεταδιδακτορική της έρευνα. Έχει γράψει μία νουβέλα (Θυμάμαι, 2011, ΠΟΛΙΣ), δύο συλλογές διηγημάτων (Όλα τα χαμένα, 2012, ΠΟΛΙΣ• Μόνο το αρνί, 2015, ΠΟΛΙΣ), μία μελέτη (Όταν γράφει το μολύβι, 2016, ΠΟΛΙΣ) και ένα μυθιστόρημα (Το δέντρο της υπακοής, 2018, ΠΟΛΙΣ), ενώ διηγήματά της έχουν δημοσιευτεί σε συλλογικούς τόμους και περιοδικά.
Ο Βαγγέλης Ραπτόπουλος (Αθήνα, 1959) έχει δημοσιεύσει είκοσι τίτλους μυθοπλασίας (Διόδια, Τα τζιτζίκια, Ο εργένης, Λούλα, Η απίστευτη ιστορία της πάπισσας Ιωάννας, Μαύρος γάμος, Η επινόηση της πραγματικότητας, Φίλοι, Η Μεγάλη Άμμος, Ιστορίες της Λίμνης, Η πιο κρυφή πληγή, Ο άνθρωπος που έκαψε την Ελλάδα κ.ά.), τέσσερα βιβλία μεταξύ χρονικού και αυτοβιογραφίας, καθώς και μια συλλογή-σύνθεση με μεταφρασμένα αποσπάσματα από αρχαίους Έλληνες συγγραφείς. Έργα του μεταφράστηκαν σε ξένες γλώσσες και διασκευάστηκαν για το θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Διδάσκει Δημιουργική Γραφή στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Το προσωπικό αρχείο του βρίσκεται στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη.
H Σταυρούλα Παπασπύρου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1965. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και μέσα επικοινωνίας στο Institut Francais de Presse, στο Πανεπιστήμιο Paris ΙΙ. Δημοσιογράφος του πολιτιστικού ρεπορτάζ από το 1987, έχει εργαστεί στις εφημερίδες "Αυγή", "Νέα Μεσημβρινή", "Ελευθεροτυπία" και "Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία", σε περιοδικά ("Τέταρτο", "Αντί", "Μετρό", "Σινεμά", "Κλικ", "ΜΕΝ", "Vogue", κ.α), και σε τηλεοπτικές εκπομπές ("Βιβλιόραμα", "Αξιον Εστί", "Εχει γούστο", κ.α), καλύπτοντας κυρίως θέματα βιβλίου.
Η Ορσαλία-Ελένη Κασσαβέτη γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε ελληνική φιλολογία στη Φιλοσοφική Αθηνών. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στις Πολιτισμικές Σπουδές (ΕΜΜΕ –ΕΚΠΑ) και στην Ιστορία και τη διδακτική της (ΕΚΠΑ –ΠΤΔΕ, κατεύθυνση: Λαογραφία και Πολιτισμός). Στο τμήμα ΕΜΜΕ εκπόνησε τη διδακτορική διατριβή της με θέμα τη βιντεο-κουλτούρα της δεκαετίας του 1980. Το συγγραφικό της έργο περιλαμβάνει τη μονογραφία Η ελληνική βιντεοταινία (1985-1990). Ειδολογικές, κοινωνικές και πολιτισμικές διαστάσεις (Αθήνα: Ασίνη, 2014) και συμμετοχές σε συλλογικούς τόμους κι επιστημονικά περιοδικά. Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα περιστρέφονται γύρω από τη δημοφιλή κουλτούρα (τηλεόραση, βίντεο, κινηματογράφος, μουσική) και το λαϊκό πολιτισμό, τη θεωρία των ειδών και την Οπτική Εθνογραφία. Έχει πραγματοποιήσει έρευνα στο ΑΠΘ, όπου έχει διδάξει, στο Πανεπιστήμιο Πατρών και στο ΠΤΔΕ. Πραγματοποιεί μεταδιδακτορική έρευνα στο ΠΤΔΕ (ΕΚΠΑ) στα πεδία των πολιτισμικών σπουδών και της γεωγραφίας (Πρόγραμμα CoHere).
Η Χίλντα Παπαδημητρίου γεννήθηκε στην Καλλιθέα το 1957. Σπούδασε Νομικά στην Αθήνα και μετάφραση στην Ελληνοαμερικανική Ένωση. Ασχολείται επαγγελματικά με τη μετάφραση από το 1994. Έχει μεταφράσει, μεταξύ άλλων, Malcolm Bradbury, John Barth, Jonathan Coe, Percival Everett, Dave Eggers, Mary Gaitskill, Jane Smiley, David Malouf, Nick Hornby, Siri Hustvedt, Raymond Chandler, Agatha Cristie. Έχει επίσης αποδώσει στα ελληνικά κείμενα για τη σύγχρονη τέχνη (περιοδικό ART1), κείμενα για τον κινηματογράφο (εκδόσεις του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου), ενώ έχει μεταφράσει κατάλογους εκθέσεων ζωγραφικής για τη Σχολή Καλών Τεχνών, το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, το Υπουργείο Πολιτισμού (Μπιενάλε Βενετίας και Σάο Πάολο), για τον κατάλογο του Φεστιβάλ Αθηνών (2009), για πολλές γκαλερί και τεχνοκριτικούς, καθώς και για την Ένωση Τεχνοκριτικών Ελλάδος. Επίσης, έχει γράψει δύο μονογραφίες για τους Beatles και τους Clash, για τις εκδόσεις "Απόπειρα". Υπήρξε συνεργάτης μουσικών εντύπων (ZOO, Pop&Rock, Sonic) και είναι τακτική συνεργάτης του διαδικτυακού μουσικού περιοδικού www.mic.gr.
Στα χρόνια που ακολούθησαν ο Τόλης Φασόης εργάστηκε ως καθηγητής Αγγλικής Γλώσσας στη Σχολή Μωραΐτη, ενώ έκανε περιστασιακές εμφανίσεις ως τραγουδιστής.