Βγόντζα Φλώρα
Κίκερη Μαρία
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
18/02/2023
Διάρκεια
00:18:16
Εκδήλωση
Βιβλίο – Λέσχη Ανάγνωσης – Όμιλος. Ιδέες για την καρποφορία του νέου θεσμού των Εκπαιδευτικών Ομίλων
Χώρος
Ιωνίδειος Σχολή Πειραιά
Διοργάνωση
Ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ
Κατηγορία
Μαθηματικά, Εκπαίδευση
Ετικέτες
μαθηματικά, διδασκαλία των μαθηματικών, Ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ, λέσχες ανάγνωσης, μαθηματική λογοτεχνία, Εκπαιδευτικοί Όμιλοι, Ο Μέτοικος και η Συμμετρία, Maurits Cornelis Escher, Escape Room
Η διδασκαλία των μαθηματικών δεν περιορίζεται στο σχολικό πρόγραμμα ούτε αποκλειστικά στις σελίδες των σχολικών βιβλίων. H λογοτεχνία, το θέατρο, οι εικαστικές τέχνες, η μουσική, οι ψηφιακές εφαρμογές, οι κατασκευές μπορούν να λειτουργήσουν ως εναλλακτικές πύλες εισόδου στη μαθηματική επιστήμη. Όλες αυτές οι δραστηριότητες, σε συνδυασμό με την παραδοσιακή διδασκαλία, μπορούν να μετατρέψουν τη μάθηση σε μία συναρπαστική περιπέτεια.
Από το 2005, η ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ δραστηριοποιείται σε αυτήν την κατεύθυνση. Με αιχμή του δόρατος τις λέσχες ανάγνωσης μαθηματικής λογοτεχνίας, πλαισιωμένες από ποικίλες διαθεματικές δράσεις που ξεκινούν από τις σελίδες ενός λογοτεχνικού βιβλίου, τα πολυάριθμα μέλη μας έχτισαν ενδιαφέρουσες διδακτικές προτάσεις. Πολλές από αυτές, θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως πηγή έμπνευσης για την οργάνωση του νέου θεσμού των σχολικών Εκπαιδευτικών Ομίλων.
Στην ημερίδα, εκπαιδευτικοί από διαφορετικά σχολεία της Αττικής μοιράστηκαν τις ιδέες και τις εμπειρίες τους, και συζήτησαν με τους συναδέλφους τους τις προοπτικές που ανοίγονται από τον νέο θεσμό.
4ο Λύκειο Αιγάλεω
«Πώς γλιστρά ένα μυθιστόρημα σε μία σχολική τάξη;»
Στην εισήγησή τους, οι δύο εκπαιδευτικοί θα αναφερθούν στον τρόπο με τον οποίο αξιοποίησαν την ανάγνωση του βιβλίου του Τεύκρου Μιχαηλίδη «Ο Μέτοικος και η Συμμετρία». Ειδικότερα, θα μιλήσουν για τη συνάντηση των μαθητών με τον συγγραφέα, για τη γνωριμία τους με το έργο του Maurits Cornelis Escher, και την πραγμάτευση των εννοιών αρμονία, συμμετρία, επανάληψη, κενό, κατοπτρισμοί, οφθαλμαπάτη... με κάδρο το ιστορικό πλαίσιο ενός δύσκολου αιώνα. Οι ομιλήτριες θα παρουσιάσουν, τέλος, τις δραστηριότητες της σχολικής βιβλιοθήκης και τη δράση «Escape rooms», ως έναν «μαθηματικό» τρόπο να δουν οι μαθητές διαφορετικά τα ιστορικά μυθιστορήματα που συνδέονται με την ύλη της σχολικής ιστορίας και όχι μόνο.
Η Φλώρα Βγόντζα είναι φιλόλογος. Για πολλά χρόνια υπήρξε υπεύθυνη της σχολικής βιβλιοθήκης, σε γυμνάσια και λύκεια, διοργανώνοντας δραστηριότητες φιλαναγνωσίας όπως τη λέσχη ανάγνωσης, book crossers, τη σκυταλοδρομία ποίησης, εκθέσεις βιβλίου, επισκέψεις συγγραφέων και εικονογράφων σε μαθητικές τάξεις. Συμμετείχε σε πολιτιστικά προγράμματα, στο σχολικό περιοδικό και στη διοργάνωση θεατρικών παραστάσεων. Είναι υπεύθυνη του ομίλου ρητορικής του 4ου Λυκείου Αιγάλεω.
Η Μαρία Κίκερη έχει πτυχίο Μαθηματικών και μεταπτυχιακό στη Βιοστατιστική. Έχει εργαστεί στο Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού και στο Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών, ως ερευνήτρια και αναλύτρια στατιστικών δεδομένων. Έχει πραγματοποιήσει επιστημονικές παρουσιάσεις. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται στη δημόσια εκπαίδευση ως μαθηματικός. Συμμετέχει σε όλες τις δραστηριότητες φιλαναγνωσίας της βιβλιοθήκης του 4ου Λυκείου Αιγάλεω, διοργανώνει επισκέψεις σε μουσεία και εκπαιδευτικά προγράμματα, δημιούργησε με τους μαθητές της ευφάνταστες αφίσες με τη σπείρα του Κυρηναίου και ετοιμάζει «Escape rooms» με θέμα τη Μικρασιατική καταστροφή.