Ψαρρά Αφροδίτη
Βαρελά Μαρία
Lommée Thomas
Τζιρτζιλάκης Γιώργος
Baraona Pohl Ethel
Δραγώνας Πάνος
Γλώσσα
Αγγλική
Ημερομηνία
28/06/2015
Διάρκεια
118:06
Εκδήλωση
Λέξεις & Σκέψεις στη Στέγη 2014 – 2015
Χώρος
Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Διοργάνωση
Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός
Ετικέτες
εικαστική δημιουργία
Scroll down for English Version
Στην ανάρτηση αυτή, οι ομιλίες δημοσιεύονται στην αγγλική γλώσσα, είτε στην αγγλική πρωτότυπη εκφορά τους είτε με παράλληλη μετάφραση από τα ελληνικά στα αγγλικά.
Αν θέλετε να παρακολουθήσετε την εκδήλωση με τις ομιλίες δημοσιευμένες στην ελληνική γλώσσα, πατήστε εδώ.
As a research process, Adhocracy displays examples but also triggers discussions about the main subjects structuring the exhibition: people making things and making the commons. Understanding the call for action to set ad-hoc questions and responses to current challenges, this symposium gives the floor to people experienced in both areas, to discuss the main topics and compare experiences that have been developed during the run of the exhibition.
Click here to read more about the Adhocracy [Athens] exhibition.
1st session - 1st session: "Making objects"
Rather than big factories or production lines, the new production paradigm makes a claim for workspaces for interaction, where the ideas of citizens who have training or experience can mix, cross-fertilize and spread. The working space developed for this exhibition is a clear example. In the span of two months the space has been transformed into a maker space, allowing creative and critical interactions. The space has shown that adaptable conditions can be set to test new ways of making things, learn and have fun; like exploring the communicative dimension of a piece of bread or new urban artefacts and software using Open Source software and hardware. But, amid all the hype of new maker movement possibilities, a critical review of the process and the products generated is also needed. What are the necessary energy inputs to feed new maker tools? Who is providing the raw materials to develop new products? Do we need all of them or are they basically pointless plastic products? Are we producing better things and also better wastes?
Chair:
Panos Dragonas, Introduction / Presentation of the speakers (5')
Ethel Baraona Pohl, Presentation of the exhibition (5')
With:
Afroditi Psarra / Maria Varela, Presentation (15')
Thomas Lommée, Presentation (15')
YorgosTzirtzilakis, Presentation / Commentary (15')
Discussion (30')
H Αφροδίτη Ψαρρά, PhD, είναι εικαστικός και διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Complutense της Μαδρίτης στον τομέα της Εικόνας, της Τεχνολογίας και του Σχεδιασμού. Το εικαστικό της ενδιαφέρον εστιάζει στην ιδέα της χρήσης της χειρονομίας και του σώματος ως διεπαφές ελέγχου για τη δημιουργία επαυξημένων και διαδραστικών περιβαλλόντων. Τα έργα της περιλαμβάνουν ιδιοκατασκευές, ηλεκτρονικά κεντήματα, wearables, hacking και tinkering συσκευών, δημιουργικό προγραμματισμό και ψηφιακή σύνθεση ήχου μέσα από DIY τεχνικές. Τα τελευταία χρόνια εξερευνά τον κόσμο του physical computing και των ηλεκτρονικών υφασμάτων (e-textiles) ως προσκεκλημένη εκπαιδεύτρια σε πολυάριθμα ιδρύματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε μουσεία σύγχρονης τέχνης,όπως στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) στην Αθήνα και το Bozar στις Βρυξέλλες, καθώς και σε φεστιβάλ τέχνης νέων μέσων, όπως η Ars Electronica στο Λιντς, οι Transmediale και CTM στο Βερολίνο, το ISWC (International Symposiumon Wearable Computers) στο Σηάτλ, η Maker Faire στη Ρώμη, το Piksel στο Μπέργκεν κ.ά. Έχει εργαστεί ως μαθητευόμενη στο ερευνητικό κέντρο Disney Research Zurich, σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης (ETH), στο τμήμα Wireless Networksand Mobile Computing, πάνω στη δημιουργία wearable technology, physical prototypes και toyhacking, ενώ συμμετείχε στο διεθνές συνέριο νέων τεχνολογιών Siggraph στο Βανκούβερ. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Afroditi Psarra, PhD is a multidisciplinary artist working with e-textiles, DIY electronics and sound. Her artistic interest focuses on concepts such as the body as an interface, contemporary handicrafts and folk tradition, pop iconography, retrofuturistic aesthetics and the role of women in contemporary culture. Her work encompasses a wide variety of media and techniques that extend from embroidery, soft circuits, hacking and creative coding, to interactive installations and sound performances. She holds a PhD in Image, Technology and Design from the Complutense University of Madrid. Her academic research Cyberpunk and New Media Art focuses on the merge of science fiction ideas and concepts with performative and digital practices, and offers a philosophical, sociological and aesthetic analysis of the influence of new technologies in the contemporary artistic process. Her work has been presented at numerous platforms such as Siggraph in Vancouver, Ars Electronica in Linz, Transmediale and CTM in Berlin, Amber in Istanbul, Piksel in Bergen, Electropixel in Nantes and Maker Faire in Rome between others. She has worked as an intern on Wireless Communications and Mobile Computing at Disney Research Zurich. She currently lives and works in Athens.
Maria Varela works as a media artist and workshop designer seeking to develop strategies of collective production. In 2010 she completed MA in Interactive Media at Goldsmiths College, London. As an artist has presented her work in numerous exhibitions in Greece and abroad, in museums such as the EMST (National Museum of Contemporary Art) in Athens and Bozar in Brussels and art festivals such as Media Art Biennale WRO in Wroclaw, Siggraph in Vancouver, Transmediale in Berlin, ISWC (International Symposium on Wearable Computers) in Seattle, Piksel in Bergen, Amber in Istanbul, Visual Dialogues (Onassis Cultural Center) in Athens etc.
Since 2010 she is a co-founder and responsible for the artistic and educational program of Frown, a platform which deals with the production of artistic events of innovative character in the sectors of creative media and performance art, as well as with the organisation of workshops. She lives and works in Athens, Greece.
Ο Τομά Λομμέ (γενν. 1979) είναι ιδρυτής του Intrastructures, ενός ρεαλιστικού, ουτοπικού σχεδιαστικού γραφείου, που χρησιμοποιεί το σχεδιασμό προϊόντων, υπηρεσιών και συστημάτων ως εργαλείο αλλαγής. Είναι επίσης ο εμπνευστής του πρότζεκτ Open Structures (www.openstructures.net), ενός εφαρμοσμένου σχεδιαστικού πειράματος που διερευνά τη δυνατότητα δημιουργίας ενός μοντέλου σπονδυλωτής κατασκευής, όπου ο καθένας σχεδιάζει για όλους στη βάση ενός κοινού, γεωμετρικού πλέγματος. Παράλληλα με τη δραστηριότητά του ως σχεδιαστής και ερευνητής σχεδιασμού, ο Λομμέ έχει διδάξει στο μεταπτυχιακό τμήμα του ερευνητικού προγράμματος Κοινωνικού Design στην Ακαδημία Design του Αϊντχόβεν και είναι συνιδρυτής του ENSCImatique στην ENSCI (Ανωτάτη Εθνική Σχολή Βιομηχανικής Δημιουργίας) του Παρισιού. Ζει και εργάζεται στις Βρυξέλλες.
Thomas Lommée (*1979) is the founder of Intrastructures, a pragmatic, utopian design-studio, that applies product-, service- and system design as a tool for change. He is also the initiator of the Open Structures project (www.openstructures.net), a hands-on design experiment that explores the possibility of a modular construction model where everyone designs for everyone on the basis of one shared geometrical grid.
Next to his activities as designer / design researcher Lommée has been teaching at the 'Social Design' research program at Design Academy Eindhoven’s Master course and is the co-founder and mentor of the 'ENSCImatique' at the ENSCI in Paris . He lives and works in Brussels.
Ο Γιώργος Τζιρτζιλάκης είναι επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και καλλιτεχνικός σύμβουλος του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ. Επιμελήθηκε εκθέσεις σύγχρονης τέχνης και αρχιτεκτονικής, εκδόσεις, μονογραφίες και ειδικά αφιερώματα, ενώ δημοσίευσε άρθρα σε περιοδικά, συλλογικούς τόμους και καταλόγους εκθέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Πρόσφατα κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Καστανιώτη το βιβλίο του "Στα όρια. Νέες αρχιτεκτονικές στην Κύπρο".
Τεχνοκριτικός, συγγραφέας και επιμελήτρια εκθέσεων, είναι συνιδρύτρια του αρχιτεκτονικού γραφείου μελετών dpr-barcelona, στη Βαρκελώνη. Το έργο της αποτελεί έναν κόμβο που συνδέει διάφορες εκδόσεις και φορείς σχετικά με την αρχιτεκτονική και τη θεωρία. Είναι συνεδκότρια του περιοδικού Quadernsκαι σύμβουλος του περιοδικού Archis. Υπήρξε βοηθός επιμελήτρια της έκθεσης Adhocracy, που παρουσιάστηκε αρχικά στην Μπιενάλε Designτης Κωνσταντινούπολης το 2012 και στη συνέχεια στο NewMuseumτης Νέας Υόρκης (Μάιος 2013) και στοLimeWharfτου Λονδίνου (καλοκαίρι 2013). Είναι συνεπιμελήτρια του τρίτου προγράμματος ThinkSpace, που έχει τη θεματική «Χρήμα»· αυτή την περίοδο επιμελείται την έκθεση AdhocracyAthensστη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών.
Critic, writer and curator. Co-founder of dpr-barcelona, an architectural research practice based in Barcelona. Her [net]work has become a hub linking several publications and actors on architecture and theory. She is editor at Quaderns and Archis adviser. Associate Curator for "Adhocracy", first commissioned for the Istanbul Design Biennial in 2012 then exhibited at The New Museum, NYC [May 2013] and Lime Wharf, London [Summer 2013]. Co-curator of the third Think Space programme with the theme 'Money'; and currently curating the exhibition Adhocracy ATHENS, at the Onassis Cultural Center in Athens.
Ο Πάνος Δραγώνας γεννήθηκε το 1967 στην Αθήνα. Είναι Αρχιτέκτων, Καθηγητής αρχιτεκτονικού και αστικού σχεδιασμού στο Πανεπιστήμιο Πατρών.
Το 2001 δημιούργησε μαζί με τη Βαρβάρα Χριστοπούλου το γραφείο dragonaschristopoulouarchitects. Σύμβουλος έκδοσης της ετήσιας επιθεώρησης Αρχιτεκτονικά Θέματα (2001-13). Εθνικός επίτροπος και συνεπιμελητής της έκθεσης "Madein Athens" που εκπροσώπησε την Ελλάδα στην 13η διεθνή έκθεση αρχιτεκτονικής –labiennale di Venezia (2012). Έχει επιμεληθεί τις εκθέσεις "RethinkAthens" (2013), "14F/21GR. Νέοι αρχιτέκτονες από τη Γαλλία και την Ελλάδα" (2012) και τη "2η Biennale νέων Ελλήνων αρχιτεκτόνων" (1998), ενώ ήταν Βοηθός Επιμελητής της έκθεσης "Ελλάδα: Η αρχιτεκτονική του 20ου αιώνα" (1999) και του ομώνυμου βιβλίου. Συνεπιμελητής της έκθεσης "AdhocracyΑθήνα" στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών (2015). Το τρέχον ερευνητικό και σχεδιαστικό έργο του επικεντρώνεται στους μετασχηματισμούς των ελληνικών πόλεων κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης.
Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στα περιοδικά Αρχιτεκτονικά Θέματα, Θέματα Χώρου+Τεχνών, Μετάπολις, Highlights, Stavba, Blueprint, την εφημερίδα Καθημερινή κ.α. Βλ. και panosdragonas.net.
Architect, Professor of Architecture & Urban Design at the University of Patras. Co-founder of “dragonaschristopoulou architects”. Consultant editor of the Architecture in Greece annual review (2001-13).Joint commissioner and curator of "Made in Athens", the Greek participation at the 13th International Architecture Exhibition -la biennale di Venezia (2012). He has curated the exhibitions "Rethink Athens" (2013), "14F/21GR. Young Architects from France and Greece" (2012) and the "2nd Biennale of Young Greek Architects" (1998). Co-curator of the "Adhocracy Athens" exhibition at the Onassis Cultural Center (2015). His current research and design activities focus on the transformation of the Greek cities during the economic crisis.