Πατρινέλη Άλκηστις
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
16/12/2016
Διάρκεια
64:03
Εκδήλωση
Εκδηλώσεις της ομάδας ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ 2016-2017
Χώρος
Μουσείο Ηρακλειδών
Διοργάνωση
Ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ
Κατηγορία
Μαθηματικά
Ετικέτες
μαθηματικά, τέχνη, αφήγηση, ανάγνωση, επιστήμη, εκπαίδευση
Η ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ συνεχίζει και φέτος τη διοργάνωση διαλέξεων στο φιλόξενο Μουσείο Ηρακλειδών της Αθήνας.
Μαθηματικοί, φυσικοί, μουσικοί, γλωσσολόγοι, καλλιτέχνες και συγγραφείς προσεγγίζουν, με απρόβλεπτο τρόπο, τους δεσμούς και τις ποικίλες σχέσεις που συνδέουν τα μαθηματικά και, γενικότερα, την επιστήμη με την τέχνη και την αφήγηση.
Στην τρίτη διάλεξη αυτής της περιόδου, η μαθηματικός Άλκηστις Πατρινέλη μίλησε για την πολύπλευρη προσέγγιση της γνώσης μέσα από την ανάγνωση.
Η ανάγνωση και ο κόσμος των βιβλίων προσφέρουν ψυχαγωγία, γνώση, αρκετές αφορμές για προβληματισμό. Πώς μπορεί, όμως, ένα βιβλίο να μας ωθήσει να εξερευνήσουμε διαφορετικές πτυχές της παγκόσμιας Ιστορίας, της Ιστορίας της Επιστήμης και να κατανοήσουμε το ρόλο των ανθρώπων που συνέβαλαν στην εξέλιξή της;
Ειδικότερα, στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος, τις περισσότερες φορές η γνώση παραμένει αποσπασματική, ενώ οι συνδέσεις ανάμεσα στα μαθήματα διαφορετικών τομέων είναι, σχεδόν, ανύπαρκτες. Ένα κατάλληλα επιλεγμένο ανάγνωσμα μπορεί να μειώσει αυτή την απόσταση: να αποκαλύψει αρκετές διεπιστημονικές συγγένειες ανάμεσα στα μαθήματα. Να δώσει την ευκαιρία στους μαθητές να εξερευνήσουν, να αναλύσουν, να συζητήσουν, μ’ έναν τρόπο ευχάριστο, πρωτότυπο και δημιουργικό, θέματα που σχετίζονται με τις διαφορετικές εποχές της Ιστορίας, με ποικίλα επιστημονικά επιτεύγματα, με τις τέχνες και τον πολιτισμό.
Στην ομιλία αυτή, παρουσιάστηκαν ιδέες για μια πολύπλευρη προσέγγιση της γνώσης μέσα από επιλεγμένα παραδείγματα συγκεκριμένων βιβλίων.
Η Άλκηστις Πατρινέλη σπούδασε μαθηματικά στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (1986 -1991). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος (M.Sc.) στην εκπαίδευση από το Nova Southeastern University of Florida. Εργάζεται από το 1992 ως καθηγήτρια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από το 2006, συντονίζει λέσχες ανάγνωσης στο σχολείο, και συμμετέχει ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες της ομάδας ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ.