Χαρούπιας Αριστείδης
Παπαδόπουλος Θανάσης
Ρασιδάκη Χριστίνα
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
28/05/2014
Διάρκεια
93:29
Εκδήλωση
Ημερίδες για γονείς και εκπαιδευτικούς
Χώρος
Πολυχώρος Μεταίχμιο
Διοργάνωση
Εκδόσεις Μεταίχμιο
Κατηγορία
Εκπαίδευση
Ετικέτες
μαθησιακές δυσκολίες, μαθητές, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δυσλεξία, σχολείο, οικογένεια, παιδιά, έφηβοι, γονείς
Ημερίδα για εκπαιδευτικούς και γονείς με θέμα τις μαθησιακές δυσκολίες με αφορμή τα βιβλία της σειράς «Ρίκο και Όσκαρ» του Αντρέας Σταϊνχέφελ
Τα παιδιά και οι έφηβοι με μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα τόσο στην καθημερινότητά τους όσο κυρίως στο σχολικό περιβάλλον. Ο τρόπος που δέχονται και επεξεργάζονται τις πληροφορίες είναι ιδιαίτερος και απαιτεί ξεχωριστούς χειρισμούς. Με τον Ρίκο και τον Όσκαρ για οδηγούς ανακαλύπτουμε τα στοιχεία που μας οδηγούν στην πρώιμη ανίχνευση, στην κατάλληλη διάγνωση και στην ολοκληρωμένη, διεπιστημονική μέθοδο αποκατάστασης. Αναλύονται επίσης θέματα όπως η σχολική αποτυχία, η ανάδειξη των δυνατοτήτων και η διαχείριση των δυσκολιών των παιδιών, καθώς και ο καθοριστικός ρόλος της οικογένειας και του σχολείου.
Η ημερίδα απευθύνεται σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά και σε γονείς με έντονες ανησυχίες για το συγκεκριμένο θέμα.
Γεννήθηκε και ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές του στην Πρέβεζα (με καταγωγή από την Κίο Μ.Ασίας & Οξύλιθο, Ευβοίας).
Διδάκτορας Φιλοσοφίας Πανεπιστημίου Αθηνών (Ειδίκευση: εναλλακτική/επιπροσθετική επικοινωνία με την υποστήριξη των ΤΠ&Ε, με υποτροφία ΙΚΥ). Σπούδασε Παιδαγωγικά (Ζωσιμαία Παιδ. Ακαδημία Ιωαννίνων, ΠΑ.ΤΕ.Σ. ΣΕΛΕΤΕ), Εκπαίδευση Κωφών & Ορθοπαιδαγωγική (Πανεπ. Νέας Υόρκης, Μαράσλειο Διδασκαλείο Δ.Ε.), Πολιτικές Επιστήμες (Πάντειο Πανεπιστήμιο) και Εκπαίδευση Ενηλίκων (Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση - Εκπαιδευτική έρευνα στην πράξη- Σχεδιασμός, Διοίκηση, Αξιολόγηση Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων, στο ΕΑΠ).
Σχολικός σύμβουλος ειδ. εκπαίδευσης (1998-2010). Πρόεδρος του ΠΥΣΕΕΠ Αττικής (2006-10) και της Επιτροπής Συγκρότησης Μητρώου ειδικών παιδαγωγών του ΥΠΑΙΘ.
Διδάσκων ειδικής εκπαίδευσης στο ΜΔΔΕ Παν. Αθηνών (1994-2012), στο Τμήμα Νηπιαγωγών Παν. Πατρών, στο Πρόγραμμα Ακαδημαϊκής & Επαγγελματικής Αναβάθμισης Εκπαιδευτικών, στα ΠΕΚ και σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα (ΕΠΕΑΕΚ, ΕΣΠΑ). Υπεύθυνος Πρακτικών Ασκήσεων σε ετήσια προγράμματα ειδικής εκπαίδευσης (ΦΠΨ Πανεπ. Αθηνών & Πανεπ. Αιγαίου).
Συγγραφέας του βιβλίου "Ειδική Εκπαίδευση: Θεωρία και Πράξη" και μιας σειράς Κεφαλαίων σε συλλογικούς τόμους. Συνέγραψε ακόμη σειρά πανεπιστημιακών σημειώσεων και δημοσίευσε ερευνητικές εργασίες και μελέτες σε επιστημονικά και επαγγελματικά περιοδικά, σε συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, για το πεδίο της ειδικής εκπαίδευσης (ορθοπαιδαγωγικής).
Η θητεία του στην ειδική εκπαίδευση ξεκίνησε από το "Στουπάθειο" (του Κέντρου Ψυχικής Υγιεινής, το 1975) και συνεχίστηκε σε Σχολικές Μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης όλων των τύπων, Νοητικής Υστέρησης, Κωφών και στο Ειδικό Πειραματικό του Πανεπιστημίου Αθηνών (στα δύο τελευταία ως διευθυντής).
Με οικονομικές ενισχύσεις της ΕΕ και του ΥΠΑΙΘ έχει πραγματοποιήσει επισκέψεις μελέτης σε χώρες της ΕΕ και την Αλβανία.