Λουτζάκη Ειρήνη
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
28/01/2015
Διάρκεια
60:52
Εκδήλωση
Ελεύθερο Εργαστήρι Μουσικής Παιδείας - 1ος Κύκλος 2014-2015 "Τέχνες και μουσική"
Χώρος
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη»
Διοργάνωση
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη» - Σύλλογος «Οι φίλοι της μουσικής»
Κατηγορία
Εθνολογία, Τέχνες / Πολιτισμός
Ετικέτες
χορός, ελληνικοί χοροί, ανθρωπολογία του χορού, εθνολογία του χορού
Ας δούμε τον ελληνικό χορό αλλιώς! Μια ανθρωπολογική προσέγγιση
Ρένα Λουτζάκη
Ανθρωπολόγος του Χορού
Μάθημα 2ο
Η σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στην πολιτική, την οικονομία και την ιδεολογία, στο πλαίσιο μιας συγκεκριμένης κουλτούρας, συνιστά και το
ευρύτερο πλέγμα διαμόρφωσης των στρατηγικών για τη διαχείριση των πολιτιστικών αγαθών, τόσο στο θεσμικό όσο και στο οργανωτικό επίπεδο
προβολής και κατανάλωσής τους. Στο μάθημα θα εξετάσουμε τη εν λόγω αλληλεξάρτηση σε συνάρτηση με τη λειτουργία και διαχείριση του ελληνικού
χορού στη σύγχρονη πραγματικότητα. Ειδικότερα θα διερευνήσουμε τις δράσεις και την πολιτική συγκεκριμένων φορέων που σχετίζονται με τον ελληνικό χορό (οργανισμοί, μουσεία, φεστιβάλ, πολιτιστικά σωματεία, δισκογραφικές εταιρείες, Μ.Μ.Ε. κλπ.)
Ρένα (Ειρήνη) Λουτζάκη: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Μουσικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σπούδασε σημειογραφία του
χορού στο Folkwang Hochschule für Musik, Theater und Tanz στο Έσσεν, Δυτική Γερμανία (1977-78), και είναι διδάκτορας του Τμήματος Κοινωνικής
Ανθρωπολογίας-Εθνομουσικολογίας του Πανεπιστημίου Queen’s του Μπέλφαστ, Βόρειος Ιρλανδία (Ph.D 1989). Από το 1974 ως το 1996 συνεργάστηκε με το Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα με κύριο αντικείμενο την έρευνα για το χορό. Έχει κάνει επιτόπια εθνογραφική έρευνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας – σε χωριά της Ανατολικής Ρωμυλίας, στη Θράκη και στην Ανατολική Μακεδονία και στην Δυτική Κρήτη. Στα επιστημονικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται η πολιτική και κοινωνική ιστορία του χορού στην Ελλάδα, τα συστήματα κίνησης, το κοινωνικό φύλο, το κινούμενο σώμα.
2006 «Ο χορός του Ζαλόγγου». Αρχαιολογία και Τέχνες 2006 (100): 17-25.