Στουραΐτης Ηλίας
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
07/05/2022
Διάρκεια
00:17:59
Εκδήλωση
Το '21 σήμερα: Aναπαραστάσεις της Ελληνικής Επανάστασης στην Τέχνη και στον Λόγο 200 χρόνια μετά (Επιστημονική διημερίδα - 1η ημέρα)
Χώρος
Εθνικό Ιστορικό Μουσείο - Μέγαρο Παλαιάς Βουλής
Διοργάνωση
Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.)
Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Εθνικό Ιστορικό Μουσείο
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός, Τεχνολογία, Ιστορία
Ετικέτες
200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, ψηφιακός πολιτισμός, ψηφιακά παιχνίδια, κοινωνικές ταυτότητες
Παρόλο που η ιστορία διαμεσολαβείται από αφηγήσεις βιβλίων, ταινιών, ραδιοφώνου και τηλεοπτικών εκπομπών, παρατηρούμε ότι στις αρχές του 21ου αιώνα οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με το ιστορικό παρελθόν μέσω λογισμικών, όπως βάσεις δεδομένων, ψηφιακές πλατφόρμες, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ψηφιακά παιχνίδια κ.ά. Η διαμεσολάβηση μεταξύ ανθρώπων και ιστορικού παρελθόντος βασίζεται στην κουλτούρα λογισμικού και των αλγοριθμικών αναπαραστάσεων σε συνδυασμό με τις επιτελέσεις των ανθρώπων στον ψηφιακό κόσμο. Τα ψηφιακά παιχνίδια είναι το πιο εντυπωσιακό παράδειγμα όπου οι δράσεις των παικτών παίζουν καθοριστικό ρόλο σε μη γραμμικές ιστορικές αφηγήσεις. Θα συζητήσουμε, λοιπόν, πώς τα ψηφιακά παιχνίδια (ξανα) γράφουν την ιστορία μέσα από ένα παράδειγμα, το παιχνίδι «Βύρων». Ο «Βύρων» είναι ένα ψηφιακό παιχνίδι για την Ελληνική Επανάσταση που δημιουργήθηκε από το Τμήμα Πληροφορικής και το Τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου με χρηματοδότηση ΕΛΙΔΕΚ. Ο κύριος σκοπός αυτού του παιχνιδιού είναι να παρουσιάσει τις κοινωνικές ταυτότητες κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης, τις διαφορετικές οπτικές τους με βάση τα κίνητρά τους και πώς οι δράσεις τους επηρέασαν αυτήν την επανάσταση.
Ο Ηλίας Στουραΐτης κατέχει διατριβή από το τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου σχετικά με την ιστορική κουλτούρα και τα ψηφιακά παιχνίδια. Ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές του σπουδές στην Ιστορία - Αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και έλαβε μεταπτυχιακό τίτλο στη Σύγχρονη Ελληνική Ιστορία από το ίδιο Πανεπιστήμιο. Έχει διδάξει ιστορία και φιλολογικά μαθήματα στην ιδιωτική εκπαίδευση και έχει εργαστεί ως ερευνητής σε ιδιωτικούς φορείς και Πανεπιστήμια σε μία σειρά από ευρωπαϊκές και εθνικές έρευνες γύρω από την ιστορία, την εκπαίδευση, την κουλτούρα και τις νέες τεχνολογίες. Έχει τιμηθεί με υποτροφία από το Ιαπωνικό Ίδρυμα Nippon Foundation SYLFF (Sasakawa Young Leaders Fellowship Fund) και έχει λάβει βραβείο για την έρευνά του από την Common Ground Community 'The Learner'. Τα κύρια ερευνητικά του ενδιαφέροντα είναι: ιστορική κουλτούρα, ιστορική συνείδηση και σκέψη, ψηφιακά παιχνίδια και αξιοποίησή τους στην ιστορική εκπαίδευση, σχεδιασμός εκπαιδευτικού λογισμικού για τη διδασκαλία και εκμάθηση της ιστορίας σε τυπικές και άτυπες μορφές εκπαίδευσης.