Tschumi Bernard
Γλώσσα
Αγγλική
Ημερομηνία
22/05/2011
Διάρκεια
42:43
Εκδήλωση
ΜΟΥΣΕΙΑ 2011: Το Μουσείο της Ακρόπολης. Ιδεολογία, Μουσειολογία, Αρχιτεκτονική
Χώρος
Μουσείο Μπενάκη (Οδός Πειραιώς)
Διοργάνωση
Τμήμα Αρχιτεκτόνων - Κοσμητεία της Πολυτεχνικής Σχολής - Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Μουσειολογία" – Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Μουσείο Ακρόπολης
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης – Ίδρυμα Νικολάου και Ντόλλης Γουλανδρή
Μουσείο Μπενάκη
Εταιρεία Ελλήνων Μουσειολόγων
Ίδρυμα Fulbright - Ελλάδα
Κατηγορία
Αρχιτεκτονική
Ετικέτες
αρχιτεκτονική σύλληψη, νέο Μουσείο Ακρόπολης
Είναι μεγάλη ειρωνία το γεγονός ότι ενώ οι αρχιτέκτονες είναι η κυρίαρχη φωνή της πόλης, η πλειοψηφία των πιο ξεχωριστών έργων τους βρίσκεται σε μη-αστικό περιβάλλον, στην πιο έκδηλη μορφή "παρθένας γής" που τόσο έχει εξυμνηθεί από πολλούς μοντερνιστές του 20ου αιώνα. Πραγματικά, είναι γεγονός ότι, σύμφωνα με την κοινή αντίληψη, όσο λιγότερα εξωτερικά εμπόδια έχει να αντιμετωπίσει κανείς, τόσο πιο εύκολο είναι να διατηρηθεί η αγνότητα και συνοχή ενός αρχιτεκτονικού έργου. Μέσα στην πόλη, όπου κυριαρχούν οι πολεοδομικοί κανονισμοί, οι υποδομές, οι πολύβουες γειτονιές, οι ιστορικές αναφορές, καθώς και οι τοπικές και καμιά φορά εθνικές πολιτικές, καθιστούν την πιθανότητα του να σύλλάβει κανείς μία αξιόλογη ιδέα, σχεδόν ανύπαρκτη. Η μόνη λύση είναι να ενσωματωθούν τα προβλήματα της πόλης μέσα στη σύλληψη. Αυτή τη στρατηγική εφάρμοσε ο Bernand Tschumi για το έργο της Αθήνας. Ο χώρος είναι φορτισμένος γεωγραφικά, πολιτιστικά, κοινωνικά, καλλιτεχνικά και ιστορικά. Εκείνο που επιδιώκεται είναι η μετατροπή των ιδιαιτεροτήτων που το πλαισιώνουν σε μία αρχιτεκτονική σύλληψη.
Ο Bernard Tschumi είναι αρχιτέκτονας που ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη και το Παρίσι. Αφού ξεκίνησε ως θεωρητικός, στη συνέχεια παρουσίασε και εξέδωσε το έργο "The Manhattan Transcripts" (1981) και έγραψε το "Architecture and Disjunction", μία σειρά θεωρητικών μελετών (MIT Press, 1994). To 1983 κέρδισε τον πολύ σημαντικό αρχιτεκτονικό διαγωνισμό και σχεδίασε και κατασκεύασε το Parc de la Villette στο Παρίσι. Από τότε έχει γίνει διάσημος για τον πρωτοποριακό αρχιτεκτονικό σχεδιασμό έργων του που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το νέο Μουσείο Ακρόπολης, το Κέντρο Fresnoy για τις Σύγχρονες Τέχνες και το Vacheron-Constantin Corporate Headquarters. Το έργο του Tschumi έχει παρουσιαστεί ευρέως μέσα από ατομικές εκθέσεις στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκη και στη Biennale της Βενετίας. Έχει διατελέσει πρύτανης από το 1998 έως το 2003 στη Σχολή Αρχιτεκτονικής, Σχεδιασμού και Διατήρησης στο Πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης. Το νέο Μουσείο Ακρόπολης έχει αναγνωριστεί ευρέως, έχοντας κερδίσει βραβεία από το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Αρχιτεκτόνων, το Υπουργείο Πολιτισμού της Γαλλίας, ενώ τέλος, συγκαταλέγεται μέσα στους έξι επιλαχόντες για το βραβείο Mies van der Rohe της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη Σύγχρονη Αρχιτεκτονική.