Καφούση Σόνια
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
25/04/2014
Διάρκεια
21:37
Εκδήλωση
12ο Διήμερο Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών
Χώρος
Κεντρικό κτίριο Πανεπιστημίου Αθηνών
Διοργάνωση
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κατηγορία
Εκπαίδευση, Μαθηματικά
Ετικέτες
μαθηματική εκπαίδευση, μαθητής, εκπαιδευτικός
Τις τελευταίες δεκαετίες τονίζεται ότι ο σκοπός της μαθηματικής εκπαίδευσης δεν είναι απλά η “απόκτηση” του μαθηματικού περιεχομένου, αλλά κυρίως η ανάπτυξη ικανοτήτων που βοηθούν το μαθητή να αξιολογεί το ρόλο των μαθηματικών στη σύγχρονη κοινωνία (βλ. ενδεικτικά NCTM, 2000; van de Walle, 2005; Πρόγραμμα Σπουδών για τα Μαθηματικά στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση, 2011). Ο προσδιορισμός συγκεκριμένων ικανοτήτων των μαθητών ως σημαντικές επηρεάζεται από αξίες και οδηγεί σε πρακτικές που διαμορφώνουν την ταυτότητα του μαθητή ως μελλοντικού πολίτη (Bishop, 2008). Η αναγνώριση και συνειδητοποίηση από τους εκπαιδευτικούς των αξιών που οι ίδιοι συνδέουν με τα μαθηματικά είναι σημαντική, καθώς επιτρέπει να προσδιοριστεί με σαφήνεια η προσφορά της μαθηματικής εκπαίδευσης στις πραγματικές συνθήκες της σχολικής τάξης. Στην εισήγηση γίνεται μια προσπάθεια σύνδεσης των αξιών στα μαθηματικά με το σχεδιασμό και τη διδακτική διαχείριση μαθηματικών δραστηριοτήτων στις μικρές ηλικίες.
H Σόνια Καφούση είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο γνωστικό αντικείμενο Διδακτική Μαθηματικών. Είναι μέλος της Διεθνούς Επιστημονικής Επιτροπής CIEAEM (International Commission for the Study and Improvement of Mathematics Education). Έχει ένα μεγάλο αριθμό δημοσιεύσεων σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά και συνέδρια. Έχει συγγράψει τα βιβλία: «Τα μαθηματικά των παιδιών 4-6 ετών. Αριθμοί και χώρος» σε συνεργασία με την κ. Χρυσάνθη Σκουμπουρδή και «Σχολική τάξη, οικογένεια, κοινωνία και μαθηματική εκπαίδευση» σε συνεργασία με τον κ. Πέτρο Χαβιάρη.