Jenner Caroline
Blight Adrian
Παναγιωτόπουλος Ιωάννης
Grilo Rui
Sahlberg Pasi
Ridgers Bill
Γλώσσα
Αγγλική, Ελληνική
Ημερομηνία
28/02/2013
Διάρκεια
74:32
Εκδήλωση
Education and Innovation In the 21st Century: Opening Frontiers for the Business Market
Χώρος
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Διοργάνωση
The Economist Events
Microsoft Hellas
British Council
Κατηγορία
Εκπαίδευση, Τεχνολογία
Ετικέτες
καινοτομία, παιδεία, αγορά εργασίας, εκπαιδευτικό σύστημα, οικονομική κρίση
Στο πλαίσιο της παγκόσμιας στρατηγικής τους για την εκπαίδευση, τα συνέδρια του Economist, η Microsoft και το Βρετανικό Συμβούλιο πραγματοποίησαν από κοινού τη διοργάνωση διεθνούς συνεδρίου με θέμα «Εκπαίδευση και καινοτομία στον 21ο αιώνα: Ανοίγοντας ορίζοντες στην αγορά εργασίας», στο πλαίσιο του οποίου διερευνήθηκε η διασύνδεση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος ως βασικού πυλώνα ανάπτυξης και ευρύτερης προοπτικής με την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα.
Καθώς η παγκόσμια αγορά εργασίας γίνεται ολοένα και πιο απαιτητική, ο ρόλος της εκπαίδευσης αναδεικνύεται πλέον σε καταλυτικό παράγοντα της ευδοκίμησης καθιστώντας, συνακολούθως, την εν λόγω πρωτοβουλία των τριών οργανισμών εξέχουσας σημασίας.
Οι θεματολογικοί άξονες του συνεδρίου εστιάζουν κατά κύριο λόγο στη στρατηγική και την ανάπτυξη δεξιοτήτων στην εκπαίδευση, στο ρόλο των νέων τεχνολογιών, σε θέματα επιχειρηματικότητας καθώς και στην παρουσίαση καλών πρακτικών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Ομιλητές με εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία κλήθηκαν να εξετάσουν τον ρόλο και την τοποθέτηση της εκπαίδευσης σε σχέση με την αγορά εργασίας, υπό το πρίσμα παραγόντων όπως η τρέχουσα οικονομική κρίση, οι θεσμικές εξελίξεις, οι διαθέσιμες υποδομές, οι τεχνολογικές δυνατότητες και οι κοινωνικές ανάγκες, που διέπουν σήμερα την ελληνική και τη διεθνή πραγματικότητα.
«Χρειάζεται να ανακαλύψουμε νέες ιδέες», παρατήρησε στην ομιλία της η διευθύντρια της JA-YE Europe Caroline Jenner, τασσόμενη υπέρ συμπράξεων, οι οποίες μπορούν να διασφαλίσουν πόρους και πρακτικές διοίκησης. Η ίδια εξέφρασε την άποψη ότι ο καθένας θα πρέπει να έχει βιώσει μία επιχειρηματική εμπειρία προτού τελειώσει το σχολείο.
«Περίπου 75 εκατ. νέοι είναι άνεργοι την ώρα που το 40% των εργοδοτών αναφέρει ως πρόβλημα την έλλειψη δεξιοτήτων των εργαζομένων» ανέφερε στην ομιλία του ο διευθύνων σύμβουλος της Imagine Education από το Ηνωμένο Βασίλειο Adrian Blight. Ο ίδιος προέτρεψε καθηγητές και μαθητές να σχεδιάζουν από κοινού το εκάστοτε εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Για μία νέα μορφή αναλφαβητισμού, του ψηφιακού, έκανε λόγο στην ομιλία του ο Γενικός Γραμματέας Μέσων Ενημέρωσης και Λέκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών Ιωάννης Παναγιωτόπουλος, υπογραμμίζοντας ότι το σημερινό ψηφιακό χάσμα στην Ελλάδα αποτελεί ζήτημα δημοκρατίας, υπό την έννοια της άνισης πρόσβασης στην πληροφορία. Μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι σε λίγα χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί μία πλήρης μετάβαση στην ψηφιακή τηλεόραση. Ο κ. Παναγιωτόπουλος τάχθηκε υπέρ μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας, η οποία θα χρησιμοποιεί παραδείγματα από την πραγματική ζωή.
Την ψηφιακή ατζέντα 2005 – 2009, η οποία εκπονήθηκε στην Πορτογαλία όταν διαπιστώθηκε πρόβλημα ανταγωνιστικότητας της οικονομίας, περιέγραψε στην ομιλία του ο διευθυντής εκπαίδευσης της Microsoft Πορτογαλίας Rui Grilo. Μεταξύ άλλων, ανέδειξε το τρίπτυχο: εφοδιασμένες μονάδες – ευέλικτες κοινότητες – ανταγωνιστική κοινωνία.
«Δεν υπάρχει δημιουργικότητα χωρίς ανάληψη κινδύνου», τόνισε ο στην εισήγησή του ο γενικός διευθυντής του Διεθνούς Κέντρου για την Κινητικότητα και τη Συνεργασία από τη Φινλανδία Pasi Sahlberg. Αναφερόμενος στο φινλανδικό εκπαιδευτικό πρότυπο, μεταξύ άλλων, έκανε λόγο για εξατομίκευση της εκπαίδευσης και εντατική συνεργασία ανάμεσα στα σχολικά ιδρύματα και τους σπουδαστές.
Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 9 Μαΐου 1970, κατοικεί στο Ίλιον και κατάγεται από το Τουρκολέκα Αρκαδίας.
Πτυχιούχος του Τμήματος Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (1993), ειδικεύτηκε στη Γενική Εκκλησιαστική Ιστορία. Έλαβε μεταπτυχιακούς τίτλους από το University of Durham (1997) και το Πανεπιστήμιο Αθηνών (1998) και Διδακτορικό Δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο Αθηνών (2002).
Υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία ως αξιωματικός (1997-1998).
Εργάσθηκε ως Καθηγητής στην ιδιωτική Μέση Εκπαίδευση (1999-2004), ως Ειδικός Σύμβουλος στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης (2004-2007) και ως Καθηγητής στη Δημόσια Μέση Εκπαίδευση (2007-2010). Το 2008 εκλέχτηκε Λέκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών, θέση στην οποίαν διορίστηκε το 2010.
Έχει ενεργή πολιτική δράση από το 1989.