Μήτκας Περικλής
Μεράκος Λάζαρος
Λουρίδας Παναγιώτης
Τσιάτσος Θρασύβουλος
Πολάτογλου Χαρίτων
Βοσινάκης Σπυρίδων
Τσινάκος Αύγουστος
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
31/05/2020
Διάρκεια
02:02:53
Εκδήλωση
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα. Η πρόκληση της ανοιχτής εκπαίδευσης
Χώρος
Διαδικτυακή διημερίδα
Διοργάνωση
Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών - ΕΕΛΑΚ
Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
grnet
GUnet
Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων "ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ"
Ερευνητικό Κέντρο Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των Επικοινωνιών και της Γνώσης "Αθηνά"
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών - ΕΠΙΣΕΥ
Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας
Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Πανεπιστήμιο Κρήτης
Πανεπιστήμιο Κύπρου
Πολυτεχνείο Κρήτης
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Advanced Educational Technologies and Mobile Applications Lab
eTwinning
Scientix
Κατηγορία
Εκπαίδευση
Ετικέτες
εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ανοιχτή εκπαίδευση, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τριτοβάθμια εκπαίδευση, Internet of Things, ανοιχτές τεχνολογίες, πανδημία, κορωνοϊός, COVID-19, τηλεκπαίδευση, εκπαιδευτικός, IoT
Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ), σε συνεργασία με την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα, διοργάνωσε στις 30-31 Μαΐου 2020, την διαδικτυακή διημερίδα “Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα. Η πρόκληση της ανοιχτής εκπαίδευσης”.
Η διημερίδα διεξήχθη υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Σκοπός της Ημερίδας
H διημερίδα αποσκοπεί να συμβάλλει
- Στην ανάδειξη καλών πρακτικών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης,
- Στην αξιοποίηση κατάλληλων ανοικτών ψηφιακών εργαλείων, ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων και δεδομένων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση,
- Στην ανάδειξη των κοινωνικών ανισοτήτων που εμφανίστηκαν στην πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τρόποι αντιμετώπισής τους,
- Στην ανάδειξη των προκλήσεων της επόμενης περιόδου και η προετοιμασία της εκπαιδευτικής κοινότητας και της πολιτείας.
Σε ποιους απευθύνεται
Στους διδάσκοντες όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς φορείς και δημιουργούς ανοικτού εκπαιδευτικού περιεχομένου για όλες τις βαθμίδες και τους φορείς χάραξης πολιτικής.
Θεματολογία
- Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα Νηπιαγωγεία και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού σχολείου
- Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο Δημοτικό σχολείο
- Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση
- Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση
- Λύσεις που αξίζει να παραμείνουν την επόμενη μέρα της πανδημίας
- Διατήρηση της ψυχικής υγείας και ευεξίας εκπαιδευτικών και μαθητών
- Ανάπτυξη εκπαιδευτικών δικτύων υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου
- Η αξιοποίηση της ανοικτής εκπαίδευσης στην τρέχουσα περίοδο και οι ευκαιρίες ανάπτυξής της στη μετά την πανδημία εποχή
- Η συμβολή του Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΙοΤ) στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
- Συζήτηση: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα
Θέματα στρογγυλής τράπεζας
- Εξ αποστάσεως στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Επιμόρφωση εκπαιδευτικών,
- Εξ αποστάσεως στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Αξιοποίηση των ανοικτών τεχνολογιών,
- Εξ αποστάσεως στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,
- Τηλεκπαίδευσης κληρονομιά: Από τις ανησυχίες στις ευκαιρίες που επιλέγουμε
και συζητώνται μεταξύ άλλων θέματα που αφορούν
- Κοινωνικές ανισότητες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
- Επαναχρησιμοποίηση Εκπαιδευτικού Υλικού – ανοιχτές άδειες χρήσης
- Αξιοποίηση Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων και Δεδομένων την εποχή της πανδημίας
Το BLOD δημοσιεύει τις ομιλίες της κύριας αίθουσας και ευχαριστεί τους διοργανωτές για την παραχώρηση των βίντεο.
Ο Περικλής Μήτκας γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Φλώρινα. Έλαβε το Δίπλωμα Ηλεκτρολόγου Μηχανικού με άριστα από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης το 1985 και συνέχισε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Syracuse University των ΗΠΑ, από όπου έλαβε Μάστερ και διδακτορικό στη Μηχανική Υπολογιστών το 1987 και το 1990, αντίστοιχα.
Από το 1990 ως το 2000 εργάστηκε ως Επίκουρος και στη συνέχεια Αναπληρωτής Καθηγητής στο Colorado State University των ΗΠΑ, όπου, μεταξύ άλλων, ίδρυσε και διηύθυνε το Εργαστήριο Οπτικών Υπολογιστών και διεξήγαγε έρευνα στο Ερευνητικό Κέντρο Οπτοηλεκτρονικών Συστημάτων.
Από το 1999 υπηρετεί ως Αναπληρωτής και από το 2006 ως Καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ. Χρημάτισε Αναπληρωτής Πρόεδρος (2001-05) και Πρόεδρος (2011-13) του Τμήματος, ενώ από το 2005 μέχρι το 2020 ήταν Διευθυντής του Εργαστηρίου Επεξεργασίας Πληροφορίας και Υπολογισμών.
Από τον Σεπτέμβριο του 2014 μέχρι τον Αύγουστο του 2019 διετέλεσε Πρύτανης του ΑΠΘ, σε μια δύσκολη περίοδο για το Δημόσιο Πανεπιστήμιο. Βασική επιδίωξή του ήταν η ενίσχυση των διεθνών προγραμμάτων και συνεργασιών του Αριστοτελείου. Διετέλεσε Πρόεδρος της Ένωσης Βαλκανικών Πανεπιστημίων (2018-19) και Πρόεδρος του Δικτύου Πανεπιστημίων των Παρευξεινίων Χωρών (2018-20).
Από το 2001 έως το 2014, συνεργάστηκε ερευνητικά με το Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΙΠΤΗΛ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και χρημάτισε Αναπληρωτής Διευθυντής του για 7 χρόνια. Χρημάτισε Μέλος (2006-10) και Πρόεδρος (2009-10) της προσωρινής Γενικής Συνέλευσης του νεοσύστατου τότε Τμήματος Πληροφορικής με Εφαρμογές στην Βιοϊατρική του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας.
Τα ερευνητικά ενδιαφέροντα του κ. Μήτκα περιλαμβάνουν βάσεις δεδομένων και γνώσης, εξόρυξη δεδομένων και μηχανική μάθηση, πράκτορες λογισμικού, και ανάπτυξη ευφυών συστημάτων για περιβαλλοντικές και βιολογικές εφαρμογές. Το ερευνητικό/συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει ένα βιβλίο και πάνω από 320 επιστημονικές δημοσιεύσεις και ανακοινώσεις σε διεθνή συνέδρια.
Ο κ. Μήτκας έχει συντονίσει πλειάδα ανταγωνιστικών ερευνητικών έργων στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ. Υπό την επίβλεψή του έχουν ολοκληρωθεί 16 διδακτορικές διατριβές, 19 M.Sc. theses και 135 διπλωματικές εργασίες.
Έχει χρηματίσει Επισκέπτης Καθηγητής με εκπαιδευτική άδεια στο Vrije University των Βρυξελλών (1996-97) και στο University of Pennsylvania των ΗΠΑ (2019-20). Είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά που είναι μεταπτυχιακοί φοιτητές.
ΣΠΟΥΔΕΣ
- 1978: Δίπλωμα, Τμήμα Ηλεκτρολόγων-Μηχανολόγων Μηχανικών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
- 1981: ΜSc, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ, State University of New York at Buffalo
- 1984: PhD, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ, State University of New York at Buffalo
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ
2000-σήμερα: Πρόεδρος ΔΣ του Ελληνικού Ακαδημαϊκού Διαδικτύου GUnet
1997-σήμερα: Επιστημονικός Υπεύθυνος του Κέντρου Λειτουργίας και Διαχείρισης Δικτύου του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
1994-σήμερα: Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
1992-1994: Διευθυντής του Κέντρου ΕΕΨΣ, Northeastern University, Boston, Massachusetts, ΗΠΑ
1990-1992: Αναπληρωτής Διευθυντής του Κέντρου Ερευνών και Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επικοινωνίες και την Επεξεργασία Ψηφιακών Σημάτων (ΕΕΨΣ), Northeastern University, Boston, Massachusetts, ΗΠΑ
1989-1994: Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ, Northeastern University, Boston, Massachusetts, ΗΠΑ
1990, 1991: Επισκέπτης Ερευνητής στο Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών της ΙΒΜ, T. J. Watson Research Center, IBM Corporation, New York, ΗΠΑ
1986-1989: Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ, Northeastern University, Boston, Massachusetts, ΗΠΑ
1983-1986: Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Επιστήμης Υπολογιστών, University of Connecticut, Storrs, Connecticut, ΗΠΑ
1982-1983: Επιστημονικός Συνεργάτης στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, University of Virginia, Charlottesville, Virginia, ΗΠΑ
1979-1982: Ερευνητής και Διδάσκων στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ, State University of New York at Buffalo, Buffalo, New York, ΗΠΑ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
- Δίκτυα Κινητών/Ασύρματων Επικοινωνιών
- Σχεδιασμός και Ανάλυση Δικτυακών Πρωτοκόλλων
- Ποιότητα Υπηρεσίας σε Δίκτυα IP
- Δικτυακές Υπηρεσίες και Εφαρμογές
Ο Πάνος Λουρίδας είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα ερευνητικά του ενδιαφέρονται τοποθετούνται στην τεχνολογία λογισμικού, αλγορίθμους, ασφάλεια, επεξεργασία μεγάλων όγκων δεδομένων, και υλοποίηση συστημάτων. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Real World Algorithms», που έχει εκδοθεί από τον εκδοτικό MIT Press, έχει μεταφραστεί σε διάφορες γλώσσες και χρησιμοποιείται ως διδακτικό σύγγραμμα σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Οι δημοσιεύσεις του έχουν συγκεντρώσει περισσότερες από 1600 αναφορές. Είναι μέλος των ACM, IEEE, Usenix, και AAAS. Εκτός της ερευνητικής του εμπειρίας, σχεδιάζει και υλοποιεί λογισμικό και είναι υπεύθυνος του συστήματος Ζευς, το οποίο χρησιμοποιείται για τη διενέργεια ηλεκτρονικών εκλογών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Αποφοίτησε από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Τμήμα Πληροφορικής) και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού και διδακτορικού διπλώματος από το πανεπιστήμιο του Manchester.
Ο Θρασύβουλος Γ. Τσιάτσος έλαβε το Δίπλωμα Μηχανικού Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής από το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου της Πάτρας το 1998 και στη συνέχεια απέκτησε το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (2000) και Διδακτορικό Δίπλωμα (2003) από το ίδιο Τμήμα. Διατελεί Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μέλος του Εργαστηρίου Πολυμέσων του ίδιου Τμήματος. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν:
- Δικτυακά εικονικά περιβάλλοντα μάθησης
- Αξιοποίηση δικτυακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση
- Μέθοδοι αξιολόγησης διαδικτυακών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων
- Παιχνιδοκεντρική μάθηση με χρήση νέων τεχνολογιών
- Μάθηση με χρήση κινητών συσκευών
- Γνωστική εκπαίδευση και Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών
- Ανάπτυξη διεπαφών βιο-ανάδρασης για την υποβοήθηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της μάθησης
- Σχεδιασμός και ανάπτυξη διαδικτυακών περιβαλλόντων για την διαχείριση και υποστήριξη της εκπαίδευσης και της διδασκαλίας
- Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση με χρήση διαδικτυακών περιβαλλόντων
Έχει δημοσιεύσει πάνω από 160 άρθρα σε διεθνή και εθνικά περιοδικά και συνέδρια, ενώ είναι συ-συγγραφέας τριών (3) βιβλίων στα ελληνικά. Το ερευνητικό του έργο έχει λάβει πάνω 500 ετερο-αναφορές. Έχει διατελέσει μέλος επιστημονικής επιτροπής σε εθνικά και διεθνή συνέδρια και είναι κριτής σε διεθνή περιοδικά. Έχει συμμετάσχει σε αρκετά ερευνητικά και αναπτυξιακά ελληνικά και διεθνή έργα με αντικείμενο τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση τηλεματικών υπηρεσιών, εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας, και υπηρεσιών εκπαίδευσης από απόσταση. Τέλος είναι μέλος της IEEE, του ΤΕΕ και του Πανελλήνιου Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής.
Ο Χαρίτων Πολάτογλου απέκτησε το πτυχίο Φυσικής το 1977 από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ακολούθως παρακολούθησε το μεταπτυχιακό της Ηλεκτρονικής Φυσικής και παράλληλα ξεκίνησε την διδακτορική του διατριβή στην Θεωρητική Φυσική Στερεάς Κατάστασης την οποία ολοκλήρωσε το 1985 στο ίδιο πανεπιστήμιο.
Διορίστηκε επιστημονικός συνεργάτης το 1981 και το 1986 εκλέχθηκε σε θέση Λέκτορα στο Τμήμα. Επισκέφτηκε ως μεταδιδακτορικός ερευνητής το Max Planck Institute for Solid State Research στην Στουτγάρδη, το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και το Fritz-Haber Institute στο Βερολίνο.
Το 1990 εκλέχθηκε στην θέση του Επίκουρου Καθηγητή, το 1995 στην θέση του Αναπληρωτή Καθηγητή και το 2015 στην θέση του Καθηγητή. Το ερευνητικό του έργο αριθμεί 190 εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά και διεθνή συνέδρια και 828 αναφορές.
Ο Σπύρος Βοσινάκης, είναι Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου με αντικείμενο «Εικονική Πραγματικότητα». Κατέχει πτυχίο Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών (MSc) σε Γραφικά Υπολογιστών και Εικονικά Περιβάλλοντα του Πανεπιστημίου του Χαλ, Μ. Βρετανία και διδακτορικό από το τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς με αντικείμενο «Ευφυείς Πράκτορες σε Εικονικά Περιβάλλοντα».
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν Πολυχρηστικά Εικονικά Περιβάλλοντα, Ευφυείς Εικονικούς Πράκτορες, Προσαρμόσιμες και Προσωποποιημένες Διεπαφές Χρήστη, Παιχνίδια Σοβαρού Σκοπού (Serious Games) και 3Δ Διεπαφές Χρήστη, καθώς και εφαρμογές αυτών στους χώρους του πολιτισμού, του τουρισμού και τις εκπαίδευσης. Έχει δημοσιεύσει ένα βιβλίο και 77 επιστημονικά άρθρα σε διεθνή περιοδικά, πρακτικά συνεδρίων και κεφάλαια βιβλίων. Το δημοσιευμένο έργο του έχει δεχθεί περί τις 680 ετερο-αναφορές. Έχει συμμετάσχει ως ερευνητής σε έντεκα χρηματοδοτούμενα έργα έρευνας και ανάπτυξης, εκ των οποίων σε τρία έχει χρέη συντονιστή, και έχει πάνω από 15 χρόνια εμπειρίας ως προγραμματιστής διαδραστικών συστημάτων και τρισδιάστατων εφαρμογών για εταιρίες και ερευνητικά έργα.
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:
- Εικονική, Επαυξημένη και Μικτή Πραγματικότητα
- Φυσικές Διεπαφές Χρήστη και Τρισδιάστατες Διεπαφές
- Παιχνίδια Σοβαρού Σκοπού
- Ψηφιακή Πολιτιστική Κληρονομιά
- Ευφυείς Εικονικοί Πράκτορες
Ο Αύγουστος Τσινάκος είναι Καθηγητής στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και Διευθυντής του AETMA Lab. Δείτε το πλήρες βιογραφικό του στα αγγλικά εδώ.