Χατζηνικολάου Γιάννης
Γλώσσα
Αγγλική
Ημερομηνία
22/11/2014
Διάρκεια
38:30
Εκδήλωση
El Greco from Crete, to Venice, to Rome, to Toledo (Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο)
Χώρος
Μουσείο Μπενάκη (Κτήριο οδού Πειραιώς)
Διοργάνωση
Μουσείο Μπενάκη
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός
Ετικέτες
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος, El Greco
Με αφορμή τη συμπλήρωση 400 χρόνων από τον θάνατο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου το 2014, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού υιοθέτησε την πρόταση των ενδιαφερόμενων ελληνικών μουσείων να κηρυχθεί το 2014 «Έτος Δομήνικου Θεοτοκόπουλου».
Το Μουσείο Μπενάκη στο πλαίσιο του έτους Δομήνικου Θεοτοκόπουλου διοργανώνει ποικίλες εκδηλώσεις, οι οποίες θα ξεκινήσουν από τον Νοέμβριο 2014 και θα διαρκέσουν έως τον Μάρτιο 2015. Πιο αναλυτικά, στο Κεντρικό Κτήριο του Μουσείου παρουσιάζεται η έκθεση Ο φιλικός κύκλος του Γκρέκο στο Τολέδο, ενώ στο Κτήριο της Οδού Πειραιώς φιλοξενείται η έκθεση Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος μεταξύ Βενετίας και Ρώμης.
Στο Κτήριο της Οδού Πειραιώς πραγματοποιήθηκε επίσης, στο πλαίσιο του αφιερώματος στον Γκρέκο, και το τριήμερο διεθνές επιστημονικό συνέδριο "El Greco from Crete, to Venice, to Rome, to Toledo" (Ο Γκρέκο απ’ την Κρήτη στη Βενετία, στη Ρώμη, στο Τολέδο) με τη συμμετοχή 22 επιστημόνων από όλο τον κόσμο, ειδικών στο έργο του Θεοτοκόπουλου.
Η ευρεία θεματική και η έμφαση που δόθηκε στον πίνακα του Λαοκόωντα, όπως επίσης και το επίπεδο τόσο των επιστημονικών ανακοινώσεων όσο και των δύο κεντρικών ομιλιών που πραγματοποιήθηκαν, καθιστούν το συνέδριο ένα πραγματικό γεγονός για όσους ενδιαφέρονται για τον καλλιτέχνη ή ευρύτερα για την ευρωπαϊκή ζωγραφική του 16ου αιώνα.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Λόγω του επετειακού χαρακτήρα και της σημασίας του Συνεδρίου, τo Blod θα δημοσιεύσει σταδιακά όλες τις ομιλίες που περιλάμβανε. Οι ομιλίες δημοσιεύονται στη γλώσσα που πραγματοποιήθηκαν. Δυστυχώς, λόγω δικαιωμάτων, δεν έγινε εφικτή η χρήση της παράλληλης μετάφρασής τους στα ελληνικά. Γι’ αυτό και οι ομιλίες που πραγματοποιήθηκαν στα Ισπανικά, θα περιληφθούν στη δημοσίευση – δυστυχώς αμετάφραστες - για λόγους αρχειακούς και για να είναι προσιτές στο διεθνές κοινό και στους ειδικούς μελετητές.
Ο Γιάννης Χατζηνικολάου, σπούδασε Ιστορία της τέχνης, Ινδική ιστορία της τέχνης και Ιστορία στο Βερολίνο και στο Άμστερνταμ (Magister Artium 2010). Yποστήριξε τη διδακτορική του διατριβή στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου (Freie Universität Berlin) το 2014 με θέμα Denkende Körper - Formende Hände. “Handeling“ in der Kunst und Kunsttheorie der Rembrandtisten, που δημοσιεύτηκε από τον De Gruyter, το 2016 (η αγγλική μετάφραση θα κυκλοφορήσει από τον Brill στη σειρά «Netherlandish Art and Cultural History”, το 2019).
Υπότροφος του ”Kolleg-Forschergruppe Bildakt und Verkörperung“ καθώς και του Exzellenzcluster “Bild Wissen Gestaltung“ στο Πανεπιστήμιο Humboldt του Βερολίνου (2011-2014). Από τον Ιούλιο του 2014 μέχρι τον Αύγουστο του 2017, επιστημονικός συνεργάτης στο πρόγραμμα “Symbolische Artikulation. Sprache und Bild zwischen Handlung und Schema“, στο Ινστιτούτο ιστορίας της τέχνης του Πανεπιστημίου Humboldt. Δίδαξε στα πανεπιστήμια του Αμβούργου (2015, 2016) και της Βασιλείας (2017). Από τον Σεπτέμβριο του 2017, μέχρι τον Οκτώβριο 2018, Research Fellow in the Humanities, Πανεπιστήμιο Νέας Υόρκης, Abu Dhabi. Από τον Ιούνιο του 2017, κύριος υπεύθυνος του επιστημονικού δικτύου «Συναγωνισμός στις εικαστικές τέχνες», που χρηματοδοτείται από τo Κρατικό Γερμανικό Ερευνητικό Ίδρυμα (Deutsche Forschunggemeinschaft).
Από τον Νοέμβριο του 2018, επιστημονικός συνεργάτης στο Warburg Haus και στο Ινστιτούτο ιστορίας της τέχνης του Πανεπιστημίου του Αμβούργου. Εργάζεται στα πλαίσια του επιστημονικού δικτύου “Bilderfahrzeuge. Aby Warburg and the Future of Iconology“ με θέμα την πολιτική εικονολογία της ιερακοτροφίας.