Νικολόπουλος Ιωάννης
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
25/06/2016
Διάρκεια
17:56
Εκδήλωση
6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής
Χώρος
Ξενοδοχείο Divani Caravel
Διοργάνωση
Κέντρο Μελέτης Ψυχοφυσιολογίας και Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Κατηγορία
Εκπαίδευση, Μαθηματικά
Ετικέτες
ειδική αγωγή, Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας, ΔΕΠΥ
Το Κέντρο Μελέτης Ψυχοφυσιολογίας και Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών διοργάνωσε το 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα από 24 έως 26 Ιουνίου 2016.
Σκοπός του συνεδρίου ήταν η παρουσίαση πρόσφατης θεωρητικής όπως και εφαρμοσμένης έρευνας σε θέματα εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής, ψυχιατρικής, ψυχολογίας, γλωσσολογίας και λογοθεραπείας, όπως επίσης, η διατύπωση προτάσεων για το μέλλον της εκπαίδευσης στη χώρα μας και η παρουσίαση ερευνητικών και παιδαγωγικών εμπειριών από διακεκριμένες προσωπικότητες στο χώρο. Κεντρική θεματική του Συνεδρίου ήταν: «Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα και Σχολικό Περιβάλλον. Αίτια, Συμπτώματα και Αντιμετώπιση».
Η ομιλία του Γιάννη Νικολόπουλου με θέμα Ελλείμματα στα Μαθηματικά και ΔΕΠΥ, πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 25 Ιουνίου 2016. Ακολουθεί η περίληψη της ομιλίας.
Οι αδυναμίες στα Μαθηματικά δημιουργούν σημαντικές δυσκολίες στην καθημερινή ζωή. Τα Ελλείμματα των Μαθηματικών έχουν αρκετές αιτίες:
1) Την Ακατάλληλη ή Περιορισμένη Διδασκαλία.
2) Την Δυσαριθμησία αλλά και την Δυσλεξία, ειδικά μάλιστα όσο ανεβαίνουμε στην ακαδημαϊκή κλίμακα που στα προβλήματα και στη θεωρία οι εκφράσεις πλεονάζουν σε σχέση με τις απλές πράξεις.
3) Την Ελλειμματική Προσοχή που περιορίζει αρκετά την ικανότητα του παιδιού στην συλλογή πληροφοριών για την κατανόηση των μαθηματικών και την Παρορμητικότητα που δυσκολεύει την σαφή/ενδελεχή μελέτη και απάντηση.
4) Επίσης μειονεξία στη μνήμη (οπτική και ακουστική) δυσκολεύει/μειώνει την ροή των χρήσιμων πληροφοριών να οδηγηθούν στην βραχύχρονη μνήμη ή αλλιώς στην μνήμη εργασίας (working memory).
Ποιες είναι οι αναγκαίες Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις σε παιδιά με ΔΕΠΥ για να αντιμετωπισθούν Ελλείμματα στη Α/βάθμια αλλά και στη Β/βάθμια εκπαίδευση, που σχετίζονται για τα Μαθηματικά; Για την παρέμβαση και βελτίωση της ακαδημαϊκής επίδοσης, πρέπει καταρχήν να εντοπίσουμε ποιά είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που μειώνουν την δυνατότητα πρόσληψης της πληροφορίας και επεξεργασίας αυτής, ώστε να μετατραπεί σε γνώση, σε μάθηση. Για την ακρίβεια, ο εντοπισμός/προσδιορισμός του Μαθησιακού Προφίλ. Η ελλειμματική προσοχή ή ο προσανατολισμός της σκέψης σε κατευθύνσεις που δεν συνδέονται με την τρέχουσα εργασία και η αδυναμία για επαναφορά/εστίαση, καθώς επίσης η απερισκεψία και επιπολαιότητα που έχουν την βάση τους στην ΔΕΠΥ είναι ανασταλτικοί παράγοντες της μάθησης ειδικά των μαθηματικών.
Η βιωματική διδασκαλία, όπως πλέον προσφέρεται με την αξιοποίηση των ΤΠΕ και εξελιγμένων λογισμικών (GeoGebra κ.τ.λ.), μπορεί να συνεισφέρει θεαματικές βελτιώσεις στη διεργασία διδασκαλίας/μάθησης. Έχοντας για εργαλεία τις διαφάνειες (Power Point), επιτυγχάνουμε την συγκέντρωση και διάρκεια της προσοχής, που είναι καθοριστική στην ολοκλήρωση μιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας. Τα παιδιά με ΔΕΠΥ, που έχουν καλή ή και υψηλή νοημοσύνη μπορούν να βελτιώσουν την ακαδημαϊκή τους επίδοση, απλά χρειάζονται έναν διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας, την πολύ-αισθητηριακή.
Ο Γιάννης Νικολόπουλος γεννήθηκε, μεγάλωσε και ζει στο Κερατσίνι. Είναι Υπ. Διδάκτορας στο ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ. Σπούδασε Μαθηματικός και εργάσθηκε για χρόνια σε Φροντιστήρια με μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου. Όταν ολοκλήρωσε το Μεταπτυχιακό στην Ειδική Εκπαίδευση, συνέχισε στην Ειδική Αγωγή (Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Παράλληλη στήριξη παιδιών με Αυτισμό και σε τμήματα Ένταξης).
Έχει ασχοληθεί με πολλές έρευνες στους τομείς:
• Μαθηματικά και Εννοιολογική-Βιωματική Διδασκαλία,
• ΔΕΠΥ και Δυσκολίες στα Μαθηματικά,
• Το Μαθησιακό Προφίλ των Μαθητών και τρόποι Εκπαιδευτικής Παρέμβασης,
• Δημιουργία Εννοιολογίου-Λεξιλογίου στα Μαθηματικά.
Είναι Επιμορφωτής Εκπαιδευτικών στην Ελληνογερμανική Αγωγή, έχει πάρει μέρος σε Ημερίδες και Συνέδρια Διδακτικής των Θετικών Επιστημών στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Επίσης στο πλευρό του κ. Παπαδάτου Γιάννη, Ψυχιάτρου και Καθηγητή Ψυχοφυσιολογίας και Ψυχικής Υγιεινής του Πανεπιστημίου Αθηνών οργάνωσαν και επιμελήθηκαν τα πέντε τελευταία Πανελλήνια Συνέδρια Επιστημών Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής που ανέδειξαν πολλά και σύγχρονα θέματα της Εκπαίδευσης. Στα παραπάνω Συνέδρια πήραν συνολικά μέρος πάνω από 800 εισηγητές & αξιολογήθηκαν οι εν λόγω εισηγήσεις τους. Έχουν δημοσιευθεί άρθρα του για θέματα Διδακτικής και Ειδικής Αγωγής, σε Επιστημονικές και Εκπαιδευτικές Ιστοσελίδες και Περιοδικά. Με συνεχή αρθρογραφία στο περιοδικό της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας Ευκλείδης Α΄ για το Γυμνάσιο.