Ντάβου Μπετίνα
Τάσης Θεοφάνης
Χατζηχρήστου Σίσσυ
Γεωργακόπουλος Θοδωρής
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
20/10/2020
Διάρκεια
01:05:34
Εκδήλωση
Διαδικτυακές δημόσιες συζητήσεις "diaNEOsis LIVE"
Χώρος
Διαδικτυακή δημόσια συζήτηση
Διοργάνωση
διαΝΕΟσις - Οργανισμός Έρευνας και Ανάλυσης
Κατηγορία
Υγεία / Ποιότητα ζωής, Κοινωνικά θέματα
Ετικέτες
πανδημία, κορωνοϊός, COVID-19, ελληνική κοινωνία
Η διαΝΕΟσις παρακολουθώντας τις εξελίξεις έχει εγκαινιάσει το diaNEOsis LIVE, μια σειρά διαδικτυακών δημόσιων συζητήσεων μέσα από τις οποίες παρουσιάζονται και σχολιάζονται διάφορες εκφάνσεις του φαινομένου της πανδημίας και αναδεικνύονται ερωτήματα, ιδέες και απόψεις και προβληματισμοί που κυριαρχούν στον δημόσιο διάλογο.
Το όγδοο diaNEOsis Live με θέμα "Ελληνική Κοινωνία και Πανδημία" πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 20 Οκτωβρίου με αφορμή τη δημοσίευση της έρευνας “Πώς Ζουν Οι Έλληνες Στην Πανδημία”, η οποία κατέγραψε τις πιο πρόσφατες απόψεις, αντιλήψεις και στάσεις των Ελλήνων πολιτών απέναντι στην πιο μεγάλη κρίση της εποχής μας. Στη συζήτηση, που συντόνισε ο Διευθυντής Περιεχομένου της διαΝΕΟσις Θοδωρής Γεωργακόπουλος, συμμετείχαν οι: Μπετίνα Ντάβου, Καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Τμήμα Επικοινωνίας & ΜΜΕ του ΕΚΠΑ, Θεοφάνης Τάσης, Λέκτορας Σύγχρονης Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Alpen- Adria, Αυστρία και Σίσσυ Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ.
Σπούδασε εφαρμοσμένη ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Bishop’s του Καναδά και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην ψυχολογία της εκπαίδευσης (M.Sc.) και τη γνωστική ψυχολογία (Ph.D.) στο Institute of Education του Πανεπιστημίου του Λονδίνου. Έχει επίσης κλινική εκπαίδευση στην ψυχαναλυτικής κατεύθυνσης ψυχοθεραπευτική παιδαγωγική (educational therapy) από το Caspari Foundation του Λονδίνου. Είναι Associate Fellow της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρίας και μέλος πολλών Ελληνικών και διεθνών επιστημονικών εταιριών. Μεταξύ των κύριων ερευνητικών της ενδιαφερόντων είναι οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ γνωστικών και συναισθηματικών διεργασιών, η δράση της συγκίνησης στις διαπροσωπικές σχέσεις, οι επιδράσεις των ασυνείδητων διεργασιών στην ανθρώπινη σκέψη και συμπεριφορά, η αγωγή και εκπαίδευση στα μέσα επικοινωνίας, η ψυχοδυναμική προσέγγιση της μεσοποιημένης και άμεσης διαπροσωπικής επικοινωνίας στο πλαίσιο της οικογένειας και του σχολείου. Στο πλαίσιο αυτών των ενδιαφερόντων έχει συντονίσει πολλά ερευνητικά προγράμματα και έχει δημοσιεύσει δεκάδες άρθρα σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά.
Ο Θεοφάνης Τάσης γεννήθηκε το 1976 στο Μόναχο όπου και μεγάλωσε. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και έλαβε το διδακτορικό του στην Φιλοσοφία με άριστα μετ' επαίνου στο Freie Universitat Berlin. Διδάσκει Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία στο Alpen-Adria Universitat στην Αυστρία και είναι μέλος της Ανθρωπιστικής Ακαδημίας του Βερολίνου. Είναι επισκέπτης καθηγητής στο Universitat St. Gallen στην Ελβετία και μέλος της Ανθρωπιστικής Ακαδημίας του Βερολίνου. Διετέλεσε Stanley J. Seeger Fellow στο Πανεπιστήμιο του Princeton, Marie Curie Fellow στο Universita Saint-Louis στις Βρυξέλλες και Erasmus Fellow στο Freie Universitat Berlin. Έχει διδάξει σε πανεπιστήμια στην Ελλάδα, στην Αυστρία και στην Γερμανία. Η έρευνά του αφορά την σχέση πολιτικής, ηθικής και ψηφιακής τεχνολογίας με επίκεντρο τις έννοιες εικόνα, θνητότητα και τέχνη του βίου. Τα έργα του "Πολιτικές του Βίου: Η Ειρωνεία" (Εκδόσεις Ευρασία, 2012) και "Καστοριάδης: Μια φιλοσοφία της αυτονομίας" (Εκδόσεις Ευρασία, 2007) έχουν βραβευθεί με το Καυταντζόγλειο βραβείο του Πανεπιστημίου Αθηνών. Στα ελληνικά κυκλοφορούν ακόμη τα έργα του: "Πολιτικές του Βίου ΙΙ: Η επιμέλεια εαυτού στην εικονιστική κοινωνία" (Εκδόσεις Αρμός), "Φάρμακον" (Εκδόσεις Ευρασία) και οι ποιητικές συλλογές "Φυσιολογικά ευρήματα" (Εκδόσεις Κέδρος) και "Απογεύματα στον καπιταλισμό" (Εκδόσεις Τυπωθήτω). Το μεταφραστικό του έργο περιλαμβάνει βιβλία των Martin Heidegger, John Stewart Mill, Αλέξανδρου Νεχαμά και Roberto Mangabeira Unger. Τα τελευταία χρόνια αρθρογραφεί τακτικά στην Athens Review of Books, στην Καθημερινή και στο Liberal.
Η Δρ. Χρυσή (Σίσσυ) Χατζηχρήστου είναι Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας και Πρόεδρος του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι Διευθύντρια του ΠΜΣ «Σχολικής Ψυχολογία» και Διευθύντρια του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας.
Έκανε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στις ΗΠΑ, στο Πανεπιστήμιο Harvard, όπου πήρε το Master και το Certificate of Advanced Studies στην Εξελικτική Ψυχολογία, και στη συνέχεια στο University of California, Berkeley, όπου πήρε το Διδακτορικό Δίπλωμα στη Σχολική Ψυχολογία και εργάστηκε ως επιστημονική συνεργάτιδα. Έχει διατελέσει Postdoctoral Research Fellow και επιστημονική συνεργάτιδα στο Max-Planck Institute for Human Development and Education του Βερολίνου. Έχει εργαστεί σε κέντρα ψυχικής υγείας και σχολεία στις ΗΠΑ και στην Ελλάδα.
Η Δρ. Χατζηχρήστου εκλέχτηκε πρόσφατα μέλος του Executive Board of Trainers of School Psychologists, USA και President-elect of the International School Psychology Association. Είναι μέλος του Graduate Education Committee of the National Association of School Psychologists, USA και Board member of the International Institute of School Psychology, University of California, Santa Barbara. Έλαβε επίσης τα βραβεία ISPA Outstanding International Scholar Award (2010) και ISPA Presidential Citation Awards (2016 and 2017). Στο παρελθόν έχει διατελέσει εκλεγμένο μέλος και συν-πρόεδρος του Committee of International Relations in Psychology of the American Psychological Association (APA), γραμματέας του Executive Committee of the International School Psychology Association, πρόεδρος του Globalization Working Group of School Psychology Division of APA και μέλος του Crossing Cultures and Continents Task Force, National Association of School Psychologists, USA. Ήταν πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του 28thInternational School Psychology Conference (2005, Αθήνα) το οποίο διοργανώθηκε από το Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών σε συνεργασία με το International School Psychology Association.
Διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας και συν-συντονίστρια του Κλάδου Σχολικής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας. Ήταν Πρόεδρος του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Σχολικής Ψυχολογίας (2015, Αθήνα) το οποίο διοργανώθηκε από το Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ και του 1ου και 2ου Σχολείου Σχολικής Ψυχολογίας (2010, Σπέτσες, Αθήνα, 2014).
Το ερευνητικό και συγγραφικό της έργο συμβάλλει στην οριοθέτηση του κλάδου της Σχολικής Ψυχολογίας στην Ελλάδα, καθώς και στο σχεδιασμό, στην εφαρμογή και την αξιολόγηση προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης στη σχολική κοινότητα και στη διασύνδεση του Πανεπιστημίου με τα σχολεία και τη διεθνή επιστημονική κοινότητα. Το έργο της αναφέρεται σε θέματα σχολικής ψυχολογίας, προσαρμογής και στήριξης ευάλωτων ομάδων μαθητών, προαγωγής της ψυχικής υγείας και της ψυχικής ανθεκτικότητας στο σχολικό περιβάλλον, καθώς και σε θέματα συμβουλευτικής εκπαιδευτικών και γονέων, διαλεκτικής ψυχολογικής συμβουλευτικής, και συμβουλευτικής για τη διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα. Έχει επίσης ασχοληθεί με την ανάπτυξη εναλλακτικών μοντέλων παροχής σχολικών ψυχολογικών υπηρεσιών, με το σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας προγραμμάτων πρωτογενούς και δευτερογενούς πρόληψης και παρεμβατικών προγραμμάτων σε επίπεδο συστήματος, σε σχολεία και Ιδρύματα στην Ελλάδα και την Κύπρο. Ασχολείται επίσης με πολυπολιτισμικά θέματα εκπαίδευσης και κατάρτισης στη Σχολική Ψυχολογία καθώς και με την ανάπτυξη δικτύων συνεργασίας σε διεθνές επίπεδο.
Πολλές μελέτες της έχουν δημοσιευθεί σε έγκυρα ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά και βιβλία. Στα έργα της περιλαμβάνονται τα ακόλουθα βιβλία: Χατζηχρήστου, Χ. (2015). Πρόληψη και προαγωγή της ψυχικής υγείας στο σχολείο και στην οικογένεια. Αθήνα: Gutenberg, Χατζηχρήστου, Χ. (2015). Ο χωρισμός των γονέων, το διαζύγιο και τα παιδιά. Η προσαρμογή των παιδιών στη διπυρηνική οικογένεια και το σχολείο. Αθήνα: Πεδίο, Χατζηχρήστου, Χ. (2014). Συμβουλευτική στη σχολική κοινότητα. Αθήνα: Τυπωθήτω, Χατζηχρήστου, Χ. (2011). Σχολική Ψυχολογία. Αθήνα: Τυπωθήτω, Χατζηχρήστου, Χ. (2011α,β,γ). Κοινωνική και συναισθηματική αγωγή στο σχολείο: Πρόγραμμα για την προαγωγή της ψυχικής υγείας και της μάθησης στη σχολική κοινότητα. Αθήνα: Τυπωθήτω, Χατζηχρήστου Χ., (2012). Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα. Αθήνα: Gutenberg.
Έχει επίσης συμμετάσχει σε πολυάριθμα διεθνή ερευνητικά προγράμματα των οποίων τα αποτελέσματα έχουν παρουσιαστεί σε συνέδρια και έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά σε συνεργασία με συναδέλφους από διάφορες χώρες. Έχει διατελέσει συν-επιμελήτρια σε ειδικά τεύχη περιοδικών αναφορικά με διεθνείς προσεγγίσεις στην εκπαίδευση και πρακτική στη σχολική ψυχολογία (ειδικό τεύχος Academic and Professional Preparation of School and Educational Psychologists: International Perspectives με τον καθ. Tom Oakland και ειδικό τεύχος Social-Emotional Learning (SEL) Training, Intervention and Research Worldwide με τον καθ. Maurice Elias) και συν-επιμελήτρια του International Handbook of Consultation in Educational Settings (με την καθ.Sylvia Rosenfield, 2017, Taylor & Francis) και του Handbook of School Psychology in a Global Context (με καθ. Bonnie Nastasi, Springer, υπό έκδοση).
Ο Θοδωρής Γεωργακόπουλος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Έχει δουλέψει ως δημοσιογράφος, αρθρογράφος σε περιοδικά, μεταφραστής, επιμελητής κειμένων, και υπεύθυνος ψηφιακών media σε μεγάλο ελληνικό ΜΜΕ. Ήταν συνιδρυτής ενός digital media startup, ενώ έχει εργαστεί και ως μεταφραστής και επιμελητής εκδόσεων. Σήμερα είναι μέλος του Advisory Board του ανεξάρτητου μη-κερδοσκοπικό ερευνητικού οργανισμού «Διανέοσις» και αρθρογραφεί στην εφημερίδα Καθημερινή και σε άλλα ΜΜΕ της Ελλάδας και του εξωτερικού. Έχει εκδώσει πέντε βιβλία: Ένα εφηβικό μυθιστόρημα («Πέρα από την Καταιγίδα», Οξύ, 2006), μια συλλογή δημοσιογραφικών κειμένων («Αληθινές Ιστορίες», Introbooks, 2011), μια συλλογή άρθρων γνώμης («Πράγματα Που Σκέφτομαι Στο Ντους, e-book Καστανιώτης, 2014), ένα μυθιστόρημα για την ελληνική κρίση («Φεβρουάριος», Καστανιώτης, 2012) και μία αστυνομική ιστορία στα αγγλικά, με τ' όνομα "Lost and Found". Μπορείτε να μάθετε περισσότερα στο προσωπικό του site και στο Twitter (@tgeorgakopoulos).