Ξηροπαΐδης Γιώργος
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
23/02/2017
Διάρκεια
88:37
Εκδήλωση
Διαλέξεις της Πολιτιστικής Εταιρείας "Πύρνα"
Χώρος
Πολιτιστική Εταιρεία "Πύρνα"
Διοργάνωση
Πολιτιστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Πύρνα
Κατηγορία
Φιλοσοφία, Ψυχολογία / Ψυχική Υγεία
Ετικέτες
θάνατος, φόβος θανάτου, φιλοσοφία, φαινομενολογία, υπαρξισμός, αναλυτική φιλοσοφία, φροϋδισμός, ψυχανάλυση
Σειρά 4 ομιλιών του Κοσμήτορα της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, Γιώργου Ξηροπαΐδη
Φοβόμαστε τον θάνατο; Αν ναι, γιατί τον φοβόμαστε; Είναι δυνατή μια υπέρβαση αυτού του φόβου; Μπορούν η τέχνη και η φιλοσοφία να μας συμφιλιώσουν με τον θάνατο; Πώς μπορούμε να κατανοήσουμε φαινόμενα όπως η θυσία ή η αυτοκτονία; Είναι η εμπειρία του θανάτου κοινή σε όλους τους πολιτισμούς; Θα προσεγγίσουμε τα ως άνω σύνθετα ζητήματα στηριζόμενοι σε διαφορετικές φιλοσοφικές παραδόσεις – και ειδικότερα στη φαινομενολογία (Heidegger, Levinas), στον υπαρξισμό (Kierkegaard, Sartre) και στην αναλυτική φιλοσοφία (Williams, Nagel). Θα ληφθούν υπ’ όψιν και οι σχετικές αναλύσεις του Freud, ενώ θα αναδειχθεί και η συμβολή της λογοτεχνίας (Tolstoy, Rilke, Blanchot).
(Σημείωμα του ομιλητή)
Ο Γιώργος Ξηροπαΐδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1958. Σπούδασε φιλοσοφία καθώς επίσης γερμανική και κλασική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο του Φράιμπουργκ, όπου και εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή με θέμα πάνω στη φιλοσοφία της γλώσσας του ύστερου Χάιντεγγερ. Δίδαξε φιλοσοφία της γλώσσας και θεωρία της λογοτεχνίας στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών ενώ τώρα υπηρετεί ως καθηγητής και κοσμήτωρ στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.
Οι δημοσιεύσεις του περιστρέφονται γύρω από την τρίτη Κριτική του Καντ, τη φαινομενολογία (Χούσσερλ), τη φιλοσοφική ερμηνευτική (Χάιντεγγερ και Γκάνταμερ), την κριτική θεωρία (Αντόρνο και Χάμπερμας) και την ιστορία των αισθητικών ιδεών (Καντ, Γερμανικός Ιδεαλισμός, Ρομαντισμός). Συμμετείχε σε συλλογικά έργα, έχει μεταφράσει έργα του Μ. Χάιντεγγερ και του Ερνστ Κασσίρερ ενώ έχει επιμεληθεί δεκάδες τίτλους για λογαριασμό των εκδόσεων Εκκρεμές, Πλέθρον, Κριτική, Πόλις και Scripta.