Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Επαγγελματίες των Δημιουργικών Βιομηχανιών: Νέες δεξιότητες, εκπαίδευση και κινητικότητα καλλιτεχνών και επαγγελματιών του πολιτισμού. Πρωτοβουλίες εκπαίδευσης

Branch Ann, Καρυοφύλλης Πολύδωρος (Poka-Yio), Debaere Anita, Καλδάρα Ξένια, Garcia Casellas Edgar

21 Φεβρουαρίου 2014

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 53:38 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 1813
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Ο πολιτισμός, η ψυχαγωγία, η δημιουργική παραγωγή έχουν αφήσει πίσω τους, από τη δεκαετία του '90, τα παλιά μοντέλα της κεντρικά σχεδιαζόμενης και χρηματοδοτούμενης πολιτιστικής πολιτικής, και έχουν καλλιεργήσει ένα καινούργιο, σύνθετο μοντέλο, που αναγνωρίζει την προσωπική και ιδιοσυγκρασιακή φύση των προτιμήσεων και παρακολουθεί τις αλλαγές και τις προκλήσεις.

Πλέον οι δημιουργοί δεν βασίζονται αποκλειστικά στην κρατική υποστήριξη, ενώ νέοι και τολμηροί επιχειρηματίες, μικρής και μεγάλης κλίμακας,  αντιλαμβάνονται τη δυναμική της δημιουργικής παραγωγής και το ρόλο του απρόβλεπτου στην ανάπτυξη του πολιτιστικού τομέα.

Το Υπουργείο Πολιτισμού  και Αθλητισμού, σε συνεργασία με το Πρόγραμμα Δημιουργικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με το Megaron Plus, οργάνωσε, στο πλαίσιο της ελληνικής προεδρίας του Συμβουλίου της ΕΕ, διήμερο συνέδριο, για να ανιχνεύσει το νέο τοπίο της πολιτιστικής παραγωγής και να θέσει τις βάσεις του διαλόγου για το ρόλο της Δημιουργικής Οικονομίας στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, με τη συμμετοχή  υψηλόβαθμων στελεχών της ΕΕ, εκπροσώπων ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων, μελών της διεθνούς και ελληνικής ακαδημαϊκής κοινότητας, εμπειρογνωμόνων, εκπροσώπων του επιχειρηματικού και τραπεζικού τομέα,  και κυρίως πρωτοπόρων στη κατεύθυνση της πολιτιστικής δημιουργικότητας που αντιλήφθηκαν έγκαιρα τους καιρούς και υλοποίησαν τις ιδέες και τις καινοτομίες τους. 

Το καινούργιο τοπίο έχει διαμορφώσει τα δικά του χαρακτηριστικά, τη δική του αγορά  και ένα νέο σύστημα. Είναι φιλόξενο στην καινοτομία, στις πρωτοβουλίες και στις ανοιχτές συνεργασίες αναγνωρίζοντας τη δύναμη των τεχνών στη βελτίωση της ζωής στις πόλεις, αλλά και στις μικρές κοινότητες, καθώς και τις συνέργειες πολλών διαφορετικών χώρων και ειδικοτήτων. 

Το καινούργιο δεν προκύπτει τυχαία: χρειάζεται πρακτικές ικανότητες για την ανάπτυξη των ιδεών σε δημιουργικά προγράμματα, εγχειρήματα και επιχειρήσεις. Ειδικά εργαλεία για την αναζήτηση των προκλήσεων και  γνώση για τα θέματα που επηρεάζουν την πολιτιστική δημιουργία σε προσωπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Συνεχή παρακολούθηση των απαιτήσεων και των τάσεων για πολιτιστικά προϊόντα και ενημέρωση για τις αλληλεξαρτήσεις των πολιτιστικών οργανισμών.

Το Συνέδριο απευθυνόταν στις τοπικές και κεντρικές δημόσιες υπηρεσίες, τις τράπεζες, τα επιμελητήρια, τους επαγγελματικούς οργανισμούς, τα πανεπιστήμια, τις επενδυτικές εταιρίες, τη δημιουργική βιομηχανία, τους καλλιτέχνες, τους πολιτιστικούς μάνατζερ, τα πολιτιστικά ιδρύματα και τους μη κυβερνητικούς οργανισμούς και η φιλοσοφία του βασίστηκε στη σημασία και τη συμβολή του πολιτιστικού τομέα στην υποστήριξη της οικονομίας και στη δημιουργία πολλών θέσεων εργασίας, αλλά και στη δυνατότητα να δημιουργηθούν ατζέντες για τους τρόπους με τους οποίους τμήματα της κοινωνίας θα συνεργαστούν για να δώσουν ευκαιρίες ζωής, κυρίως στους νέους.

Οι ενότητες του Συνεδρίου κάλυψαν θέματα όπως: 

-η κρατική πολιτική και  ιδιωτική πρωτοβουλία 

-η στρατηγική και η σύγχρονη πολιτική για την ανάπτυξη των δημιουργικών εγχειρημάτων και επιχειρήσεων 

-η πολιτιστική επιχειρηματικότητα και η οικονομική ανάπτυξη

-η συνεισφορά της δημιουργικής οικονομίας στη δημιουργία θέσεων εργασίας

-οι επιδράσεις της πολιτιστικής δραστηριότητας στις τοπικές οικονομίες

-η χρηματοδότηση και οι επιχειρηματικές όψεις των σύγχρονων πολιτιστικών θεσμών

-η πολιτιστική επιχειρηματικότητα στην πράξη

-οι πολιτιστικές συνέργειες και εκκινήσεις

-η διαδρομή από την ιδέα στην εφαρμογή 

-τα νέα εργαλεία και οι χρηματοπιστωτικοί  μηχανισμοί

-οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις της ψηφιακής εποχής

-οι εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες

-η κινητικότητα των καλλιτεχνών και των προϊόντων του πολιτισμού

Branch Ann Επικεφαλής της Μονάδας Συντονισμού του Προγράμματος Δια Βίου Μάθησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Καρυοφύλλης Πολύδωρος (Poka-Yio) Εικαστικός καλλιτέχνης, Συνιδρυτής της Μπιενάλε Αθήνας
Γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών από όπου έλαβε πτυχίο Ζωγραφικής (1996) και μεταπτυχιακό τίτλο στις Ψηφιακές Μορφές Τέχνης (2003). Από το 2002 έως το 2012 δίδαξε στον Αθηναϊκό Καλλιτεχνικό Όμιλο. Έχει διατελέσει συντάκτης περιοδικών γαστρονομίας (1998-2004) και μέλος του μουσικού σχήματος Ilios (1992-1996). Στο έργο του χρησιμοποιεί διάφορα μέσα, όπως ζωγραφική, performance, εγκαταστάσεις, βίντεο και θέατρο. Συνιδρυτής του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης, Σταθμός Άλφα το 1999, τον οποίο και διηύθυνε μέχρι το 2005. Συνιδρυτής της Μπιενάλε της Αθήνας το 2005 τη οποία και συνδιευθύνει μέχρι σήμερα. Έχει συμμετάσχει με έργα του σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, έχει κάνει έξι ατομικές εκθέσεις και έχει επιμεληθεί εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Debaere Anita Διευθύντρια, Pearle (Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Εργοδοτικών Ενώσεων στον τομέα των Παραστατικών Τεχνών)

Διευθύντρια της Pearle*-Live Performance Europe. Η ευρωπαϊκή αυτή συνομοσπονδία οργανώσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των ζωντανών παραστάσεων αριθμεί πάνω από 5000 μέλη σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η Anita Debaere εκπροσωπεί την Pearle* για περισσότερα από δέκα χρόνια. Προτού ξεκινήσει να εργάζεται στην Pearle*, σταδιοδρόμησε στον τομέα της κλασσικής μουσικής, με μια ενδιάμεση περίοδο κατά την οποία εργάστηκε στο τμήμα εξωτερικών σχέσεων μιας ιδιωτικής εταιρείας, όπου ήταν υπεύθυνη χορηγιών. Έχοντας ως στόχο τη δημιουργία ενός βιώσιμου περιβάλλοντος για τη ζωντανή παράσταση, η Pearle* προσφέρει στην Anita την ευκαιρία να επισημαίνει συγκεκριμένους προβληματισμούς και θέματα που μπορεί να έχουν αντίκτυπο στις καθημερινές λειτουργίες ενός οργανισμού παραστατικών τεχνών. Οι διεθνείς περιοδείες και οι διεθνείς σχέσεις είναι τα νήματα που διατρέχουν την καριέρα της.

Καλδάρα Ξένια Αντιπρόεδρος Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης
Η Ξένια Καλδάρα (Μεταξία Τσιρταβή) είναι Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Γενική Διευθύντρια του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης. Σπούδασε Παιδαγωγικά και Ψυχολογία. Ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία και με την προβολή-επικοινωνία και διαφήμιση. Οι επαγγελματικές δραστηριότητές της περιλαμβάνουν: Συμμετοχή στα Μεσογειακά Προγράμματα με αρμοδιότητα στην αποκατάσταση των παλιννοστούντων από τη Ρωσία. Υπεύθυνη για την παραγωγή ντοκιμαντέρ εκπαιδευτικού χαρακτήρα στο Επιμορφωτικό Τμήμα της Κρατικής Τηλεόρασης. Μουσικός παραγωγός και δημοσιογράφος στους ραδιοφωνικούς σταθμούς Αθήνα 9,84 και Κανάλι 1 Πειραιά. Μουσικός παραγωγός, δημοσιογράφος και Διευθύντρια Προγράμματος στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ 100,4. Μουσικός παραγωγός στον ραδιοφωνικό σταθμό Μελωδία FM 99,2. Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του M.B.S (Media Business School). Συντάκτρια στο περιοδικό Έψιλον της Ελευθεροτυπίας. Εντεταλμένος Σύμβουλος του Υπουργείου Τουρισμού με αρμοδιότητα το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Στην Πολιτιστική Ολυμπιάδα ήταν υπεύθυνη προβολής και Επικοινωνίας του πρώτου Προέδρου Μιχάλη Κακογιάννη. Συμμετοχή στα Δ.Σ. Εταιριών και Σωματείων με τον Μιχάλη Κακογιάννη και την Ειρήνη Παπά. Ήταν υπεύθυνη οργάνωσης και εκτέλεσης παραγωγής του πολιτιστικού έτους της Ελλάδας στην Κίνα (2007), ενώ έχει διατελέσει παραγωγός θεατρικών παραστάσεων, χορευτικών και μουσικών εκδηλώσεων, εκθέσεων κ.ά.
Garcia Casellas Edgar Διευθυντής τομέα Επιχειρησιακής Ανάπτυξης, ICEC (Καταλανικό Ινστιτούτο Πολιτιστικών Επιχειρήσεων)

Γεννημένος στη Βαρκελώνη, έλαβε το πτυχίο του (BA) το 1994 από το Πανεπιστήμιο του Southampton της Αγγλίας. Ξεκίνησε την καριέρα του στις πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες (ΠΔΒ) ως ελεύθερος επαγγελματίας σε ένα ευρύ φάσμα θέσεων, όπως διευθυντής ενός ανεξάρτητου θιάσου, βοηθός στο γραφείο τύπου μιας ομάδας χορού και ενός θεατρικού φεστιβάλ, καθώς και υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων και μεταφραστής για καταλανικές εταιρείες διανομής ταινιών. Στη συνέχεια εργάστηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Καταλονίας στο Sitges. Από το 1999 έως το 2002, έζησε και εργάστηκε το Βερολίνο, προωθώντας τον καταλανικό πολιτισμό για λογαριασμό της Αυτόνομης Κυβέρνησης της Καταλονίας. Επέστρεψε στη Βαρκελώνη το 2002 για να εργαστεί στο νεοσύστατο Καταλανικό Ινστιτούτο Πολιτιστικών Εταιρειών (ICEC), κυβερνητικό φορέα για την προβολή των τοπικών πολιτιστικών επιχειρήσεων, όπου είναι σήμερα διευθυντής του Τομέα Επιχειρηματικής Ανάπτυξης. Οι αρμοδιότητές του περιλαμβάνουν διάφορα προγράμματα χρηματοδότησης, καθώς και συμβουλευτικές υπηρεσίες και την οργάνωση σεμιναρίων και εργαστηρίων επαγγελματικής κατάρτισης για τις καταλανικές ΠΔΒ μέσω της SDE (Υπηρεσία Επιχειρηματικής Ανάπτυξης). Τα τελευταία χρόνια παραδίδει master classes σε πολλά μεταπτυχιακά προγράμματα Πολιτιστικής Διαχείρισης στην Καταλονία, κι έχει συμμετάσχει ως εισηγητής σε σεμινάρια και διεθνείς συναντήσεις.

Σχετικές ομιλίες

Χρηματοδοτώντας τον πολιτισμό. Δημόσιες πολιτικές και ιδιωτικές πρωτοβουλίες. Στρατηγικές και σύγχρονα μοντέλα για την ανάπτυξη των Πολιτιστικών και Δημιουργικών Βιομηχανιών (CCIs) 00:59:45

Φεβ 20, 2014

Χρηματοδοτώντας τον πολιτισμό. Δημόσιες πολιτικές και ιδιωτικές πρωτοβουλίες. Στρατηγικές και σύγχρονα μοντέλα για την ανάπτυξη των Πολιτιστικών και Δημιουργικών Βιομηχανιών (CCIs)

Tscherning Rasmus Wiinstedt Μενδώνη Λίνα Truszczyński Jan Μάνος Ιωάννης Ανδριοπούλου Έλλη

Γλώσσα: Ελληνική, Αγγλική