Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Ευρωπαϊκές θεσμικές ρητορείες και η ελληνική πραγματικότητα

Βαρνάβα-Σκούρα Τζέλα

5 Ιουνίου 2013

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 35:24 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 872

Η ομιλία αυτή έγινε στο πλαίσιο της ημερίδας με τίτλο «Οι υπηρεσίες εκπαίδευσης και φροντίδας για την πρώτη παιδική ηλικία σε περιόδους κρίσης», που διοργάνωσαν το Δημοτικό Βρεφοκομείο Αθηνών και το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Στην ημερίδα πήραν μέρος επιστήμονες και εκπαιδευτικοί τόσο από την Ελλάδα, όσο και από άλλες χώρες της Ευρώπης, στις οποίες η οικονομική κρίση άλλαξε τα δεδομένα στη ζωή εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων, συρρικνώνοντας παράλληλα τις υποδομές του κοινωνικού κράτους και υποβάλλοντας  ένα μεγάλο αριθμό παιδιών  σε μια δυσβάστακτη ψυχική δοκιμασία.

Βαρνάβα-Σκούρα Τζέλα Ομότιμη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ

Η Τζέλα Βαρνάβα-Σκούρα γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι ομότιμη καθηγήτρια εκπαιδευτικής ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί επίσης για σειρά ετών στο Institutte of Education του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, στο Royal College of Art στο Λονδίνο και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, όπου διετέλεσε Κοσμήτωρ της Παιδαγωγικής Σχολής. Διετέλεσε αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (πρόεδρος του Τμήματος Ερευνών και Εκπαιδευτικής Εκπαίδευσης του Τμήματος Αξιολόγησης) και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ι.Δ.Ε.Κ.Ε.) του ΥΠΕΠΘ. Το επιστημονικό της έργο συνδέεται με θέματα που αφορούν την πρόληψη και την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας. Έχει σχεδιάσει εκπαιδευτικό υλικό και έχει γράψει παιδικά βιβλία.

Διαμόρφωσε το ‘νέο’ πρόγραμμα για την ανάπτυξη της γλώσσας στο νηπιαγωγείο, το οποίο είναι σε ισχύ από το 1998. Εργάστηκε ως επιστημονική υπεύθυνη προγραμμάτων για τη σχολική επιτυχία στη Βρετανία (Inner London Education Authority) και στην Ελλάδα (ΑΠΘ/ΥΠΕΠΘ) καθώς και για τη διαμόρφωση του παιδαγωγικού προγράμματος για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς που εκπονήθηκε με ανάθεση του Υπουργείου Εσωτερικών στο ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ. Στη Βρετανία εργάστηκε στο Institute of Education (SRU), μελετώντας την ανάπτυξη κοινωνικών εννοιών στα παιδιά. Μέλος του δικτύου και της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού Children in Europe και επιμελήτρια της ελληνικής έκδοσης.

Από το 2000 διευθύνει το εκπαιδευτικό περιοδικό "Γέφυρες".

Σχετικές ομιλίες