Φράγκου Μαρίσια
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
29/03/2012
Διάρκεια
12:09
Εκδήλωση
Β΄ Θεατρολογικό Συνέδριο "Μετανάστες και πρόσφυγες στη σύγχρονη δραματουργία και τη σκηνική πράξη"
Χώρος
Goethe Institut
Διοργάνωση
Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός
Ετικέτες
θέατρο, μετανάστευση, μετανάστης
Η παρούσα εισήγηση εστιάζει στην παράσταση των Γερμανο-Ελβετών Rimini Protokoll "Ο Προμηθέας στην Αθήνα" που παρουσιάστηκε στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών τον Ιούλιο του 2010 και εξετάζει την αναπαράσταση του οικονομικού μετανάστη ως επισφαλούς πολίτη και ως όχημα διαμόρφωσης της συλλογικής ταυτότητας της αστικής κοινότητας. Συγκεκριμένα, εξετάζονται οι τρόποι με τους οποίους οι δραματουργικές τεχνικές της ομάδας, όπως ο ετερόκλητος χορός επί σκηνής, η δημιουργία ενός κινούμενου χάρτη της πόλης και η έμφαση στην ευπάθεια του σώματος του μετανάστη, θίγουν ερωτήματα περί ευθύνης και δράσης. Καθιστώντας το θεατή ως κοινωνό-μάρτυρα, η σκηνή απευθύνει ένα κάλεσμα προς μια (ανα)θεώρηση της αξίας της ανθρώπινης ζωής μέσα στο πλαίσιο του αστικού τοπίου και των κοινοτήτων που το συνθέτουν. Οι σχέσεις ευθύνης, ηθικής (ethics), επισφάλειας και ετερότητας που προκύπτουν στον Προμηθέα στην Αθήνα αναλύονται μέσα από το πρίσμα του Γάλλου φιλοσόφου Emmanuel Levinas και της Judith Butler (Precarious Life [2004], Frames of War [2009]).
Η Μαρίσια Φράγκου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια της Θεατρολογίας στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Είναι απόφοιτος του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Royal Holloway, University of London. Η διδακτορική της διατριβή εξέτασε την αναπαράσταση του φύλου, της εθνικής ταυτότητας και της έννοιας του ‘ανήκειν’ στο έργο της Αμερικανίδας δραματουργού Phyllis Nagy μέσα στο πλαίσιο του σύγχρονου βρετανικού και ευρωπαϊκού θεάτρου. Έχει διδάξει σε διάφορα θεατρολογικά τμήματα του Ηνωμένου Βασιλείου και στο Πανεπιστήμιο του Birmingham. Έχει δημοσιεύσει άρθρα για τη Phyllis Nagy και τη βρετανίδα συγγραφέα Debbie Tucker Green και τη σχέση της σκέψης του Claude Lévi-Strauss με τη θεατρική πράξη.