Πηγαδιώτη Αλεξία
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
17/01/2020
Διάρκεια
00:06:29
Εκδήλωση
ProfSpEdu2020 - Σχεδιάζοντας τη Διδακτική, την Επιμόρφωση και την Επαγγελματική Κατάρτιση των Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων
Χώρος
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Διοργάνωση
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ)
Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Κατηγορία
Εκπαίδευση
Ετικέτες
διδακτική, επιμόρφωση, επαγγελματική κατάρτιση, εκπαιδευτικός, ενδοσχολική επιμόρφωση, αξιολόγηση μαθητών, διδακτικές τεχνικές, θέατρο, εκπαίδευση, τάξεις μικτών ικανοτήτων, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Ελλάδα, έργο τέχνης, μουσική εκπαίδευση, γλωσσική ικανότητα, προσχολική ηλικία, τέχνη, κοινωνική ένταξη, σχολική τάξη, άτυπες μορφές διδασκαλίας, ηθοποιός
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα σχετικά με τα χαρακτηριστικά των χαρισματικών μαθητών, υπό την επίδραση κάποιων ανεξάρτητων μεταβλητών, όπως το φύλο, η ηλικία, η βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία διδάσκουν, η παιδαγωγική τους ειδικότητα, τα χρόνια υπηρεσίας τους στην εκπαίδευση, η πιθανή διδασκαλία τους σε χαρισματικούς μαθητές, καθώς και η πιθανή επιμόρφωση των συμμετεχόντων στην έρευνα εκπαιδευτικών σε θέματα χαρισματικότητας. Το δείγμα αποτελείται από 110 τυχαία επιλεγμένους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε περιλάμβανε τέσσερις διαστάσεις και 43 στοιχεία. Οι διαστάσεις αυτές ήταν η θέληση για γνώση, τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας και τα προηγμένα διανοητικά χαρακτηριστικά. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι μόνο ορισμένες ανεξάρτητες μεταβλητές επηρεάζουν τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών, όπως το φύλο τους, η ηλικία τους, τα χρόνια υπηρεσίας τους και το αν έχουν ήδη διδάξει σε χαρισματικούς μαθητές διαγνωσμένους από ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Οι παραπάνω ανεξάρτητες μεταβλητές επηρεάζουν τις αντιλήψεις τους για χαρακτηριστικά γνωρίσματα που σχετίζονται κυρίως με την προσωπικότητα των χαρισματικών μαθητών, τη θέλησή τους για γνώση και τα χαρακτηριστικά τους προηγμένης διανόησης. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι η παρούσα έρευνα στοχεύει στο να συνεισφέρει σημαντικά επιστημονικά ευρήματα στο ευρύτερο πεδίο του φαινομένου της χαρισματικότητας στην Ελλάδα, ενός φαινομένου το οποίο στον ελληνικό επιστημονικό χώρο δεν έχει διερευνηθεί εις βάθος, γεγονός που αναπόφευκτα οδηγεί στην έλλειψη σχετικής ελληνικής βιβλιογραφίας και αρθρογραφίας.
Η ομιλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 7ου Επιστημονικού Συνεδρίου "ProfSpEdu2020 - Σχεδιάζοντας τη Διδακτική, την Επιμόρφωση και την Επαγγελματική Κατάρτιση των Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων" κατά την 1η συνεδρία με γενική θεματική "Ενδοσχολική επιμόρφωση και μορφές αξιολόγησης μαθητών/-τριών".
Η Αλεξία Πηγαδιώτη είναι υποψήφια διδάκτορας στον τομέα Νεοελληνικής Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α. Κατέχει δύο μεταπτυχιακούς τίτλους στις Επιστήμες της Αγωγής και στη Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων, και τρεις προπτυχιακούς τίτλους στη Νεοελληνική Φιλολογία, τη Θεατρική Αγωγή και τις Δημόσιες Σχέσεις και την Επικοινωνία. Εργάζεται ως φιλόλογος στη δευτεροβάθμια ιδιωτική εκπαίδευση και στη συγγραφική της δραστηριότητα περιλαμβάνονται μεταφράσεις παιδικών βιβλίων και επιμέλειες σειρών για την εκπαίδευση γενικότερα.