Κολιοπούλου Μαρία
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
14/12/2021
Εκδήλωση
Οι διαλέξεις του φουαγιέ
Χώρος
Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά
Διοργάνωση
Πολιτιστική Εταιρεία ΑΙΝΟΣ
Κατηγορία
Κοινωνικά θέματα, Τέχνες / Πολιτισμός
Ετικέτες
χορός, χορογραφία, αναπηρία, συμπερίληψη, συμπεριληπτική διαδικασία
Το κοινωνικό ζήτημα της συμπερίληψης στον 21ο αιώνα αναπτύσσεται στον χορό με ταχύτητα και, καθώς η τέχνη του χορού αφορά πρωτίστως το σώμα, είναι η πιο διαθέσιμη τέχνη για να μιλήσει χωρίς διακρίσεις. Οδηγώντας τα τελευταία χρόνια εργαστήρια κίνησης, συμμετέχοντας σε ημερίδες και ευρωπαϊκά προγράμματα και χορογραφώντας σόλι και ομαδικά έργα για χορεύτριες με αναπηρία και χωρίς, μιλάμε για το πώς μέσα από την συμπεριλιπτική διαδικασία στον χορό αναρωτιώμαστε τελικά για το ποιος συμπεριλαμβάνει ποιον. Παίρνοντας ως παράδειγμα το χορογραφικό έργο ‘Clear Midnight’ που παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στις 6 Ιουνίου 2021, αλλά και την πρόσφατη χορογραφική έρευνα στο Μάλμε στην Σουηδία, η Μαρία Κολιοπούλου αναλύει δύο διαφορετικές χορογραφικές προσεγγίσεις, με την πρώτη να εστιάζει στην ομάδα και την δεύτερη στην μοναδικότητα της ίδιας της ερμηνεύτριας.
Η ομιλία αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των “Διαλέξεων του Φουαγιέ” και διοργανώθηκε από την Πολιτιστική Εταιρεία ΑΙΝΟΣ και τη Βιβλιοθήκη Marie Blanche με την υποστήριξη του Κοινωφελούς Ιδρύματος Κοινωνικού και Πολιτιστικού Έργου (ΚΙΚΠΕ). Την επιστημονική ευθύνη του κύκλου είχε η Δρ Νίκη Τσιρώνη, βυζαντινολόγος στο Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και εταίρος του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Harvard. Οι διαλέξεις μαγνητοσκοπήθηκαν στον χώρο του Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά (Foyer Café Bistrot), το οποίο ευγενικά παραχώρησε η εταιρεία Κοσμάς Καραβάς.
Η Μαρία Κολιοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε με υποτροφία στο Laban Centre for Movement and Dance στο Λονδίνο. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας χορού «Πρόσχημα» και έργα της έχουν παρουσιαστεί μεταξύ άλλων: στο Φεστιβάλ Αθηνών, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, στον Αρχαιολογικό χώρο των Αστικών Πυλών Πειραιά, στο Μουσείο Μπενάκη, την ΑΣΚΤ και έχουν ταξιδέψει σε Βουδαπέστη, Βιέννη, Λιουμπλιάνα, Σάλτσμπουργκ, Στοκχόλμη, Χάγη. Έχει βραβευθεί στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού στο Αλγέρι και στο New Europe Festival στην Πράγα. Συνεργάζεται με την Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση στο πρόγραμμα Europe Beyond Access. Το 2017 προσκλήθηκε στο Belgrade Dance Institute στην Σερβία, ενώ δημιούργησε το έργο ‘4only’ για την ομάδα Editta Brown στην Αυστρία. Το 2019 χορογράφησε για την ομάδα Stopgap στην Αγγλία το έργο ‘Here and where’. Η χορογραφία της ‘Clear Midnight’ για μεικτή ομάδων χορευτριών, με αναπηρία και χωρίς, έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, στις 6 Ιουνίου 2021. Με δύο νέες καλλιτεχνικές κατοικίες στην Σουηδία, ξεκινάει το σόλο ‘Made’ για την χορεύτρια με αναπηρία Madeleine Mansson.