Αργυρίου Μαρία
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
15/04/2018
Διάρκεια
27:36
Εκδήλωση
Λόγω ψυχής: Η θεραπευτική διάσταση των Τεχνών στην εκπαίδευση ως Φιλοσοφία και Πράξη
Χώρος
Ελληνοαγγλική Αγωγή
Διοργάνωση
Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Κατηγορία
Εκπαίδευση, Τέχνες / Πολιτισμός
Ετικέτες
μουσική εκπαίδευση, Πραξιακή Φιλοσοφία, τέχνες, εκπαίδευση, πολυτροπική κοινότητα μάθησης, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης
Το σεμινάριο «Λόγω ψυχής: Η θεραπευτική διάσταση των Τεχνών στην εκπαίδευση ως Φιλοσοφία και Πράξη» διοργανώθηκε στις 13 - 15 Απριλίου 2018 από την Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με την υποστήριξη του Εργαστηρίου Έρευνας στην Πρακτική και Εφαρμοσμένη Φιλοσοφία (Ε.Ε.Π.Ε.Φ.), Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ., Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Προλαμβάνειν Μουσικῆι, κάλλιον του θεραπεύειν
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
‘Καθώς μοιραζόμαστε τις εμπειρίες μας με τους άλλους,
τους προσφέρουμε την δύναμη της εμπειρίας της επούλωσης μας’
(Bylley Avery, 2004)
Η δημιουργία Τέχνης μέσα από την αφήγηση, τη μουσική, την κίνηση και τον χορό, το παιχνίδι, την εικαστική προσέγγιση, το δράμα, μπορεί να είναι θεραπευτική και απελευθερωτική. Αναμφισβήτητα, ο τομέας των Ανθρωπιστικών Σπουδών αναγνωρίζει ότι η θεραπεία μέσω της τέχνης είναι δημιουργική διαδικασία δίνοντας την ευκαιρία για αυτοπραγμάτωση με μεταμορφωτική ποιότητα, αλλά και ενισχύει την ικανότητα αποστασιοποίησης και επεξεργασίας της ανθρώπινης εμπειρίας. Ειδικότερα, η καλλιτεχνική εμπειρία αποτελεί «όχημα» πράξης για να μπορεί τόσο ο παιδαγωγός όσο και το παιδί να «συνομιλούν» για συναισθήματα που δεν θα μπορούσαν να εκφράσουν με λόγια εισπράττοντας την εμπειρία της ‘κανονικότητας’ σε ειδικές συνθήκες.
Στόχος των παραπάνω αποτελεί, η δημιουργική καλλιτεχνική έκφραση, να μπορεί να αποκαταστήσει αυτή την αίσθηση της σύνδεσης με τους άλλους. Μέσα από κατάλληλες εκπαιδευτικές δράσεις, η Τέχνη μπορεί να αλλάξει τη στάση των ανθρώπων, τις συναισθηματικές καταστάσεις τους αλλά ακόμα και εκείνη την «αντίληψη του πόνου». Ειδικότερα, η θεραπεία μέσω της Τέχνης και η καλλιτεχνική έκφραση μπορούν να συμπληρώσουν άλλες θεραπευτικές μεθόδους ή μπορεί να χρησιμοποιηθούν ως μια αρχική προσέγγιση προσδιορισμού και έκφρασης αφόρητων εμπειριών.
Η αξιοποίηση πολυτροπικής κοινότητας μάθησης στην Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών: Το παράδειγμα της ΕΕΜΑΠΕ με έμφαση στα προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης
Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση εξειδικευμένης Κοινότητας Μάθησης για την Μουσική Εκπαίδευση ενσωματώνοντας τις διαστάσεις της Πραξιακής Φιλοσοφίας είναι αναγκαίο να γίνει με λεπτομερή σχεδιασμό και μέθοδο καθώς δεν έχουν ερευνηθεί ακόμη επαρκώς θέματα που σχετίζονται με τη Μουσική Διδασκαλία και τη Μάθηση σε ένα πολυτροπικό περιβάλλον. Σκοπός του σχεδιασμού και της υλοποίησης ενός μοντέλου με χειραφετικό ενδιαφέρον είναι όχι τόσο να δώσουμε πρόσβαση στη γνώση αυτή καθεαυτή, όσο προσφέρουμε βήμα στις νέες παραγωγές, αξιοποιώντας τις κοινωνικές αλλά και πολιτιστικές ιδιοποιήσεις της μουσικής γνώσης με ελεύθερη πρόσβαση.
Η Μαρία Αργυρίου, Ph.D., MEd., MΕd., εντάσσεται ως Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό της Εφαρμοσμένης Μουσικής Παιδαγωγικής και είναι μεταδιδακτορική ερευνήτρια του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Με πολυετή διδακτική εμπειρία στην πρωτοβάθμια μουσική εκπαίδευση και συμμετοχή σε ερευνητικά ευρωπαϊκά προγράμματα, εστιάζει τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα στη φιλοσοφία της μουσικής εκπαίδευσης, στη διδακτική της μουσικής στην προσχολική αγωγή και στην πολιτιστική πολιτική.