Φιδετζής Βύρων
Παπασπηλιοπούλου Κάτια
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
25/10/2021
Διάρκεια
01:10:27
Εκδήλωση
Γέφυρες ανάμεσα σε δύο κόσμους: διασκευάζοντας, μεταφράζοντας, μεταγράφοντας
Χώρος
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Διοργάνωση
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός
Ετικέτες
μουσική, μαέστρος, ορχήστρα, διεύθυνση ορχήστρας, μουσικό έργο
Γέφυρες ανάμεσα σε δύο κόσμους
Διασκευάζοντας, μεταφράζοντας, μεταγράφοντας
Συνομιλίες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, άμεσα συνδεδεμένες με μια συναυλία, μια παράσταση ή ένα ρεσιτάλ, που απευθύνονται σε όσους θέλουν να εμπλουτίσουν την εμπειρία της θέασης-ακρόασης με την άμεση και βιωματική επαφή με τους συντελεστές.
Συναντήσεις που εστιάζονται στη γεφύρωση ανάμεσα σε διαφορετικές πτυχές της Τέχνης, στο πέρασμα που γεννάει κάτι καινούριο.
Η απόδοση του έργου από τον μαέστρο σε μια ορχήστρα
Συνομιλία με τον Βύρωνα Φιδετζή
Μία ευκαιρία να συνομιλήσει το κοινό με τον διευθυντή ορχήστρας της Φιλαρμόνιας Ορχήστρας Αθηνών και να μάθει τα μυστικά της τέχνης του μαέστρου και τον ουσιαστικό του ρόλο στην εκτέλεση ενός μουσικού έργου.
Ο Βύρων Φιδετζής γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και σπούδασε στο Κρατικό της Ωδείο. Ολοκλήρωσε τις μουσικές του σπουδές στο Μουσικό Πανεπιστήμιο της Βιέννης με τα διπλώματα σολίστ βιολοντσέλου και διεύθυνσης ορχήστρας. Στις συναυλίες του ως σολίστ και ως μαέστρος στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Ευρώπη, Ασία, Αμερική, Β. Αφρική) προβάλλει ιδιαίτερα τη νεοελληνική δημιουργία. Η δισκογραφία του σε βινύλια (LP) και δίσκους ακτίνας (CD), περιλαμβάνει πάνω από 100 τίτλους με τις εταιρείες LYRA, NAXOS, BIS, MELISM, SUBWAYS. Ενδεικτικά αναφέρονται: οι 3 συμφωνίες, τα συμφωνικά ποιήματα και 2 όπερες του Μ. Καλομοίρη, 3 συμφωνίες και τα ορατόρια του Π. Πετρίδη, 5 όπερες του Σ. Σαμάρα, 2 όπερες του Π. Καρρέρ, σειρά έργων του Ν. Σκαλκώτα, μεταξύ των οποίων οι 36 Ελληνικοί χοροί, καθώς και πλειάδα έργων συνθετών όπως οι Θ. Αντωνίου, Γ. Αξιώτης, Δ. Δραγατάκης, Α. Ευαγγελάτος, Β. Καλαφάτης, Π. Κούκος, Δ. Λαυράγκας, Δ. Λιάλιος, Ν. Χ. Μάντζαρος, Δ. Μητρόπουλος, Χ. Ξανθουδάκης, Γ.Α. Παπαϊωάννου, Αιμ. Ριάδης κ.ά. Έχει ενορχηστρώσει σειρά έργων, μεταξύ των οποίων τις όπερες Μάρκος Μπότσαρης και Fior di Maria (Μαριάνθη) του Π. Καρρέρ και Tigra, Lionella, και Medje του Σ. Σαμάρα. Υπήρξε μόνιμος αρχιμουσικός της ΕΛΣ και της ΚΟΑ, επικεφαλής σε ορχήστρες της Ρωσίας (Αικατερίνμπουργκ) και της Βουλγαρίας (Πάζαρτζικ) και καλλιτεχνικός υπεύθυνος της ΣΟ του Δήμου Θεσσαλονίκης. Καλλιτεχνικός Διευθυντής της ΚΟΑ την περίοδο 2004-2011 και από το 2016 Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Φιλαρμόνιας Αθηνών. Δίδαξε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών καθώς και στο Ιόνιο, του οποίου υπήρξε επί σειρά ετών μέλος της Διοικούσας Επιτροπής και του Διοικητικού Συμβουλίου του. Διετέλεσε Πρόεδρος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής των Μουσικών Σχολείων (1994-2005). Τιμήθηκε από την Ακαδημία Αθηνών (1975), την Ένωση Ελλήνων Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής (2000 και Μέγα Βραβείο Μουσικής 2016), το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (2018), το Ωδείον Αθηνών (2022), καθώς και από άλλους φορείς. Εξελέγη επίτιμο μέλος της Ενώσεως Ελλήνων Μουσουργών (1986). Το 2010 αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η Kάτια Παπασπηλιοπούλου είναι Υπεύθυνη των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.