Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Η Αθηναϊκή οπερέτα και ο ρόλος της στη διαμόρφωση της ταυτότητας του ελληνικού τραγουδιού

Βράκα Βάλια

22 Μαΐου 2013

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 13:59 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 1718
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Οι ρίζες του νεοελληνικού τραγουδιού σχεδόν ταυτίζονται µε την ίδρυση του ελληνικού κράτους το 1830. Έκτοτε διάφοροι κοινωνικοπολιτικοί παράγοντες δηµιούργησαν το πλαίσιο µέσα στο οποίο αναπτύχθηκε το αθηναϊκό τραγούδι, η αθηναϊκή επιθεώρηση και η αθηναϊκή οπερέτα, οι τρεις δηλαδή συνισταµένες που «ευθύνονται» για τη µετέπειτα πορεία του. Η παρούσα ανακοίνωση επικεντρώνεται στην αθηναϊκή οπερέτα, εξετάζοντας τα διάφορα στάδια της εξέλιξής της, τους παράγοντες που επηρέασαν τη θεµατολογία της, τους αντιπροσωπευτικότερους συνθέτες του είδους και, τέλος, αναζητά τον ρόλο που διαδραµάτισε στη εξέλιξη του ελληνικού τραγουδιού από τα µέσα του 20ου αιώνα και µετά. 


(Η βιντεοσκόπηση της συγκεκριμένης ομιλίας παραχωρήθηκε στο Blod από το αρχείο της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης «Λίλιαν Βουδούρη»)

Βράκα Βάλια Μουσικολόγος - Μουσικός - Υπεύθυνη του Αρχείου Ελληνικής Μουσικής, Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος "Λίλιαν Βουδούρη

Η Βάλια Βράκα είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, κάτοχος πτυχίων Αρμονίας, Αντίστιξης και Φούγκας και πτυχιούχος πιάνου. Εργάζεται στη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» από το 2002, αρχικά ως βοηθός μουσικολόγου στο Αρχείο Μίκη Θεοδωράκη και από το 2006 έως σήμερα εργάζεται ως υπεύθυνη του Αρχείου Ελληνικής Μουσικής. Κατά την διάρκεια όλων αυτών των ετών συμμετείχε σε προγράμματα ψηφιοποίησης αρχειακού υλικού, όπως το πρόγραμμα «Δημιουργία ολοκληρωμένης μονάδας τεκμηρίωσης και προβολής της ελληνικής μουσικής» που χρηματοδοτήθηκε από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» και εν συνεχεία υπήρξε επικεφαλής της ομάδας που εργάστηκε για τον εμπλουτισμό της ψηφιακής συλλογής που πραγματοποιήθηκε με τη χορηγία της Εθνικής Τραπέζης της Ελλάδος. Επιπλέον συμμετείχε ενεργά στο πρόγραμμα «Ευτέρπη: Ελληνικά τραγούδια για εκπαιδευτική χρήση – Ψηφιακό Μουσικό Ανθολόγιο», έχοντας αναλάβει τη διαλεύκανση των πνευματικών δικαιωμάτων των τραγουδιών. Από το 2014 είναι υπεύθυνη της ομάδας ψηφιοποίησης και τεκμηρίωσης, στο πλαίσιο του προγράμματος «ARCH Archival Research and Cultural Heritage: The Theatre Archive of Romeo Castellucci and Societas Raffaello Sanzio». Αυτή την περίοδο είναι μέλος της ομάδας που διαχειρίζεται οπτικοακουστικό υλικό στα Ευρωπαϊκά προγράμματα Europeana Sounds και EuScreenXL.

Σχετικές ομιλίες