Piikkilä Terhi
Nordlund-Laurent Sara
Γλώσσα
Αγγλική
Ημερομηνία
15/11/2013
Διάρκεια
28:19
Εκδήλωση
9ο Διεθνές Συνέδριο: Εκπαίδευση και Βιβλιοθήκες στον Ψηφιακό Κόσμο
Χώρος
Ίδρυμα Ευγενίδου
Διοργάνωση
Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών
Κατηγορία
Αρχειονομία / Βιβλιοθηκονομία, Εκπαίδευση
Ετικέτες
βιβλιοθήκη, ψηφιακός κόσμος, ψηφιακή εποχή, τεχνολογία της πληροφορίας, σχολεία, εκπαιδευτικοί, Δημόσια Βιβλιοθήκη της Vaasa, σχολική βιβλιοθήκη, μαθητές
Οι αναγνωστικές δεξιότητες, ιδιαίτερα όσον αφορά τα νέα άτομα, αποτελούν σήμερα διαρκή προβληματισμό για πολλές Ευρωπαϊκές χώρες. Καθώς οι άνθρωποι φαίνεται πως διαβάζουν λιγότερο και λιγότερο πρόθυμα, είναι ανάγκη να δοθεί έμφαση στην παρότρυνση των ανθρώπων να διαβάζουν, αλλά και να διαβάζουν δυνατά.
Με αυτά τα ζητήματα ασχολούμαστε καθημερινά ως υπεύθυνες εκπαιδευτικών προγραμμάτων στη Δημόσια Βιβλιοθήκης της Vaasa. Ο βασικός στόχος μας είναι να κάνουμε τη βιβλιοθήκη προσβάσιμη σε διάφορες ομάδες ανθρώπων. Οι δραστηριότητές μας περιλαμβάνουν συνεργασίες με σχολεία και άλλα ιδρύματα της πόλης, οργάνωση συζητήσεων βιβλίων και προώθηση της φιλαναγνωσίας. Επίσης, μαθαίνουμε τους χρήστες μας πώς να χρησιμοποιούν τις βιβλιοθήκες και τους διδάσκουμε πώς να αναζητούν πληροφορίες και να αξιολογούν τις πηγές. Ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς μας περιλαμβάνει παροχή των υπηρεσιών της βιβλιοθήκης έξω από το κτήριο της, απευθείας στο κοινό της.
Πριν από μερικά χρόνια διοργανώσαμε ένα πρόγραμμα για το συντονισμό των σχολικών βιβλιοθηκών της πόλης της Vaasa. Με το πρόγραμμα αυτό, στοχεύαμε στο να διευκολύνουμε τη συνεργασία ανάμεσα στη βιβλιοθήκη και τα σχολεία, να προσφέρουμε εξειδικευμένη υποστήριξη στους εκπαιδευτικούς, που ήταν υπεύθυνοι για τις σχολικές βιβλιοθήκες και κυρίως να προωθήσουμε τη φιλαναγνωσία και την πληροφοριακή παιδεία στους μαθητές. Ως αποτέλεσμα του προγράμματος, αυξήθηκε η χρήση των σχολικών βιβλιοθηκών: τα στατιστικά δανεισμού ανέβηκαν και οι μαθητές άρχισαν να χρησιμοποιούν τη βιβλιοθήκη σαν απαραίτητο εργαλείο για τις σχολικές τους εργασίες. Το προσωπικό της βιβλιοθήκης επισκέπτεται συχνά τα σχολεία και προσφέρει εκπαιδευτικά πακέτα προσαρμοσμένα στις διάφορες ηλικιακές ομάδες των μαθητών.
Το εκπαιδευτικό έργο της βιβλιοθήκης επεκτείνεται και στη συνεργασία με άλλους φορείς και ομάδες της πόλης, που περιλαμβάνουν παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς, πολιτιστικά ιδρύματα, ηλικιωμένους, άτομα με ειδικές ανάγκες, μετανάστες και φυλακισμένους. Επίσης προσπαθούμε να προσεγγίσουμε τους λεγόμενους μη χρήστες, να βελτιώνουμε συνεχώς το επίπεδο των υπηρεσιών μας και να διευρύνουμε το φάσμα των δραστηριοτήτων μας.
Η Δημόσια Βιβλιοθήκη της Vaasa τιμήθηκε με το βραβείο Ανάπτυξης Βιβλιοθήκης για τη χρονιά 2010 από το Φινλανδικό Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Η Terhi Piikkilä εργάζεται ως υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων στη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Vaasa στη Φινλανδία. Συνεργάζεται με ιδρύματα και σχολεία της πόλης και συμμετέχει σε διαφόρων ειδών προγράμματα και δραστηριότητες στη βιβλιοθήκη. Παλαιότερα είχε εργαστεί στη βιβλιοθήκη του Τμήματος Παιδαγωγικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Tampere. Το τμήμα ειδικεύεται στην εκπαίδευση, την ιστορία, τη συγκριτική λογοτεχνία και τη γλωσσολογία.
Η Terhi Piikkilä έχει δουλέψει με παιδιά, ηλικιωμένους, άτομα με ειδικές ανάγκες και άλλες ομάδες. Έχει εργαστεί ως εκπαιδεύτρια σε λέσχες και κατασκηνώσεις και έχει συμμετάσχει σε συνδέσμους που σχετίζονται με το βιβλίο. Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Ομιλητών Βιβλίου στη Φινλανδία.
Η Terhi Piikkilä έχει σπουδάσει Επιστήμη της Πληροφόρησης στο Πανεπιστήμιο του Tampere. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της παρακολούθησε μαθήματα φινλανδικής λογοτεχνίας, κουλτούρας των μέσων και βασικών αρχών δημόσιας διοίκησης. Επίσης έχει σπουδάσει Κοινωνική Εργασία στη στο Πολυτεχνικό Πανεπιστήμιο της Vaasa.
Η Sara Nordlund-Laurent εργάζεται ως υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων στη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Vaasa και δουλεύει κυρίως με σουηδόφωνα παιδιά και νέους. Τα καθήκοντά της περιλαμβάνουν συζητήσεις βιβλίων, εκπαίδευση χρηστών στην αναζήτηση πληροφοριών και υποστήριξη των δραστηριοτήτων φιλαναγνωσίας σε σχολεία και ιδρύματα.
Στο παρελθόν, εργάστηκε στο Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι, όπου ασχολήθηκε με ένα διδακτορικό πρόγραμμα σχετικά με την αλληλογραφία κατά το 19ο αιώνα, ενώ παράλληλα δίδασκε και έκανε επιμέλειες κειμένων. Τα κύρια ενδιαφέροντά της περιλαμβάνουν την επικοινωνία, τον αλφαβητισμό και τη διαλεκτική. Η Sara Nordlund-Laurent έχει επίσης εργαστεί στα Αρχεία Ιστορίας και Λογοτεχνίας και στο Αρχείο Σουηδικής Γλώσσας της Κοινότητας Σουηδικής Λογοτεχνίας της Φινλανδίας, η οποία είναι ένας επιστημονικός οργανισμός που διατηρεί, αναπτύσσει και προωθεί τη Σουηδική πολιτιστική κληρονομιά στη Φινλανδία. Επίσης, έχει εργαστεί στο πανεπιστημιακό βιβλιοπωλείο του Ελσίνκι.
Η Sara Nordlund-Laurent είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος και δασκάλα σουηδικής γλώσσας και λογοτεχνίας. Έχει σπουδάσει στα πανεπιστήμια του Ελσίνκι, του Åbo (Turku) και του Aarhus.