Σεβαστάκης Δημήτρης
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
15/04/2011
Διάρκεια
30:19
Εκδήλωση
9ο Διήμερο Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών
Χώρος
Νέο Αμφιθέατρο Κεντρικού Κτιρίου Πανεπιστημίου Αθηνών
Διοργάνωση
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός
Ετικέτες
εικαστικές τέχνες, θεωρησιακό περιβάλλον, σύγχρονη τέχνη
Πολιτιστικά και αφηγηματικά πυκνώματα όπως οι εικαστικές τέχνες αλλά και παραγωγικές εφαρμογές τους όπως είναι οι διαφημιστικές αναπαραστάσεις, οι βιομηχανικές απεικονιστικές εφαρμογές , οι αφίσες, τα κόμιξ, η διαδικτυακή εικονοαφήγηση κ.α, ορίζουν τις κυρίαρχες αντιληπτικές επικράτειες. Άραγε αυτές οι έσχατες περιοχές των κοινόκτητων εννοιών του ορατού θεμελιώνονται κάπου, σε κάποιο κανονιστικό, αιτιοκρατικό, σύστημα; Και ακόμα μια από τις κεντρικές προβληματικές του μοντέρνου για την αυτοπροσδιοριστία της μορφής, για τους μαθηματικούς ή άλλους κώδικες που θεμελιώνουν, διιστορικά μάλιστα, το οφθαλμικά προσλήψιμο , έχει καμιά εφαρμογή μέσα στην καταιγίδα από αναπαραστάσεις; Ή μήπως η χειμαρρώδης εικονογραφία, δημιουργεί ένα χάος αδιάστατο και μη δομήσιμο; Η διατύπωση του ορατού, η κατασκευή μιας εικόνας σε ποια γραμματική, σε ποιο συντακτικό, με ποιά λογική ακολουθία συστήνεται; Πού και πώς τεκμηριώνονται έννοιες όπως η ισοδυναμία , ή αναλογία, ή η ταυτότητα;
Η σύγχρονη τέχνη μέσα από το τέχνασμα της μορφικής, εννοιολογικής, ηθικής και συντακτικής αποδόμησης, οργανώνει μια ηγεμονική και ανελαστική ανακωδικοποίηση: προαποφασισμένη ακαδημαϊκή και πολιτικά ορθή ρήξη με το παρελθόν. Να η συντριπτικά υπέρτερη σύγχρονη παραδοχή. Η προαποφασισμένη «επανάσταση» με ιδιαίτερη ένταση μάλιστα στον ελληνικό χώρο, οδήγησε το συλλογικό βλέμμα, από την νεωτερικότητα στη σύσταση ενός χρονικού προτύπου που κατηγοριοποιεί το «παλαιό» και το «καινούριο», ως ηθικές κατηγορίες και όχι ως οντολογικές ποιότητες χρόνου. Σ' αυτό το θεωρησιακό περιβάλλον η συγκεκριμένη ομιλία θέτει ορισμένα καιρία ερωτήματα.
Ο Δημήτρης Α. Σεβαστάκης, γεννήθηκε το 1960.
Διετέλεσε βουλευτής νομού Σάμου. Κατά τη διάρκεια της θητείας του, υπήρξε Πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής καθώς και Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Φιλίας Ελλάδας-Ισραήλ, ενώ μετείχε και στην Κοινοβουλευτική Ομάδα Φιλίας Ελλάδας-ΗΠΑ.
Μετείχε ως επικεφαλής στην ελληνική κοινοβουλευτική-επιστημονική ομάδα για θέματα παιδείας-έρευνας-επιχειρηματικότητας στα πλαίσια της τριμερούς επιτροπής για τη συνεργασία Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ. Επίσης, ήταν μέλος των επιτροπών της Βουλής: Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιφερειών, Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας, Επιτροπή της Βιβλιοθήκης της Βουλής.
Είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στη Σχολή Αρχιτεκτόνων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) και Ζωγράφος, απόφοιτος της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας (ΑΣΚΤ).
Δραστηριοποιείται καλλιτεχνικά από τη δεκαετία του 1980 με πολυάριθμες εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Μουσείο Μπενάκη, Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδας, Αθηναϊκές γκαλερί, Πεκίνο, Μιλάνο κλπ).
Αρθρογραφεί στον ημερήσιο, περιοδικό Τύπο και ειδικές εκδόσεις, με θεματολογία την πολιτική, την παιδεία και τον πολιτισμό.