Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Η Φήμη και τα Πάθη ενός Πορτρέτου-Εικόνα: ο Βύρωνας «με τη Φορεσιά ενός Αλβανού». Οριενταλισμός, Φιλελευθερισμός και Αυτοκρατορία

Σαραφιανός Άρης

16 Απριλίου 2024

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 01:13:43 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 590
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /
Ομιλητές
Σαραφιανός Άρης

Γλώσσα
Ελληνική

Ημερομηνία
16/04/2024

Διάρκεια
01:13:43

Εκδήλωση
Έκθεση Grand Tour

Χώρος
Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Διοργάνωση
Μουσείο Μπενάκη
Government Art Collection
British Embassy Athens

Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός

Ετικέτες
Grand Tour, GOV/ART/COL, Μουσείο Μπενάκη, πορτρέτο, Λόρδος Βύρων, οριενταλισμός, φιλελευθερισμός, αυτοκρατορία

Με την ευκαιρία της έκθεσης «Grand Tour», η οποία πραγματοποιείται από το Μουσείο Μπενάκη σε συνεργασία με την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου και τη Βρετανική Πρεσβεία στην Αθήνα και δίνει την ευκαιρία στο κοινό να γνωρίσει έργα που συνήθως δεν εκτίθενται, το Μουσείο διοργανώνει μια σειρά διαλέξεων που θα παρουσιαστούν σε όλη τη διάρκεια της έκθεσης, μέχρι και το 2025. Οι διαλέξεις διερευνούν επιστημονικά ερωτήματα που εγείρονται τόσο μέσα από τα έργα της έκθεσης όσο και μέσα από τη συνύπαρξή τους με τη μόνιμη συλλογή του Μουσείου.

Στην πρώτη διάλεξη, ο Δρ. Άρης Σαραφιανός, Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, μίλησε με θέμα:

Η Φήμη και τα Πάθη ενός Πορτρέτου-Εικόνα:
ο Βύρωνας «με τη Φορεσιά ενός Αλβανού».
Οριενταλισμός, Φιλελευθερισμός και Αυτοκρατορία

Σαραφιανός Άρης Αναπληρωτής Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Ο Άρης Σαραφιανός είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στην Ευρωπαϊκή Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Έλαβε το διδακτορικό του από το Πανεπιστήμιο του Manchester όπου δίδαξε μεταξύ 2001 και 2008. Υπήρξε έμμισθος επιστημονικός συνεργάτης (Long-term Fellow) στη Huntington Library και στη Clark Library/UCLA ενώ η έρευνά του έχει χρηματοδοτηθεί από το Paul Mellon Centre στο Λονδίνο/Πανεπιστήμιο του Yale και το YCBA στο Πανεπιστήμιο του Yale. Υπήρξε ερευνητικός συνεργάτης του Wellcome Centre for the History of Science, History and Technology στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ (2014) και του Birkbeck, University of London (2017).

Το ερευνητικό του έργο επικεντρώνεται στη διεπαφή μεταξύ της ιστορίας της ιατρικής και της ιστορίας της τέχνης, την ιστορία της λογοτεχνίας, της μουσικής και του ταξιδιού κατά τη διάρκεια του 18ου και 19ου αιώνα. Άρθρα του έχουν εμφανιστεί σε διεθνή, peer-reviewed περιοδικά (Representations, Journal of the History of Ideas, Art Bulletin και Art History κ.ά.) καθώς και σε μια σειρά θεματικών ανθολογιών στο εξωτερικό και την Ελλάδα, οι οποίες πραγματεύονται τη σχέση μεταξύ επιστήμης, ιατρικής, λογοτεχνίας και τεχνών – βλέπε, για παράδειγμα, “Wounding Realities and Painful Excitements” στο Hurtful Body, 2017). Δημοσιεύει από το 2012 στην πολιτισμική ιστορία του κλίματος (βλ. πρόσφατα Journal of Art Historiography, Δεκέμβριος 2021) όπως επίσης και στην ιστορία του οριενταλισμού και την ταραχώδη πρόσληψη της συλλογής Έλγιν σε Αγγλία και Ευρώπη (“Compassion and Disgust, Rescue and Destruction… circa 1816,” The Art of Compassion, 2019). Το 2023 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Gutenberg το βιβλίο του Η Υπέροχη Ιστορία του Πραγματικού: Τέχνη, Ιατρική και Αισθητηριακές Πολιτικές στη Βρετανία του 18ου αιώνα. Αρθρογραφεί στον Ριζοσπάστη και τον 902 για θέματα που σχετίζονται με την ιστορία της τέχνης και την ιστορία των συλλογών, των μουσείων και των μνημείων όπως επίσης και την υποδοχή των γλυπτών του Παρθενώνα στον μοντέρνο και σύγχρονο κόσμο.

Η ερευνητική του εργασία που σχετίζεται με την παρούσα διάλεξη δημοσιεύθηκε στον τόμο Εθνικά Κινήματα και Φιλελληνισμός, Αθήνα, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, 2022 και δόθηκε με τη μορφή διαφορετικών ομιλιών και σεμιναρίων (στο ΕΙΕ, στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, και το Πανεπιστήμιο του Cambridge, Cambridge Center for Greek Studies).

Για μέρος των δημοσιεύσεων και περισσότερα στοιχεία, δείτε 

το προφίλ του Άρη Σαραφιανού στο Academia

Σχετικές ομιλίες