Καλούδης Γιώργος
Παπασπηλιοπούλου Κάτια
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
06/12/2021
Διάρκεια
01:12:19
Εκδήλωση
Γέφυρες ανάμεσα σε δύο κόσμους: διασκευάζοντας, μεταφράζοντας, μεταγράφοντας
Χώρος
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Διοργάνωση
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός
Ετικέτες
κρητική λύρα, παλιά μουσική, J.S.Bach: Cello Suites
Γέφυρες ανάμεσα σε δύο κόσμους
Διασκευάζοντας, μεταφράζοντας, μεταγράφοντας
Συνομιλίες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, άμεσα συνδεδεμένες με μια συναυλία, μια παράσταση ή ένα ρεσιτάλ, που απευθύνονται σε όσους θέλουν να εμπλουτίσουν την εμπειρία της θέασης-ακρόασης με την άμεση και βιωματική επαφή με τους συντελεστές.
Συναντήσεις που εστιάζονται στη γεφύρωση ανάμεσα σε διαφορετικές πτυχές της Τέχνης, στο πέρασμα που γεννάει κάτι καινούριο.
Συνομιλία με τον Γιώργο Καλούδη
Μια συνάντηση με τον γνωστό συνθέτη και ερευνητή και δεξιοτέχνη της κρητικής λύρας, με την ευκαιρία της συναυλίας του με τίτλο La Rêveuse – H κλασική κρητική λύρα στην Παλαιά Μουσική, που πραγματοποιείται την Τρίτη 7 Δεκεμβρίου,στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
Ο Γιώργος Καλούδης είναι τσελίστας, κλασικός κρητικός λυράρης, αυτοσχεδιαστής, συνθέτης και καθηγητής βιολοντσέλου στο Ωδείο Athenaeum, στην Αθήνα.
Παρουσιάζει τα ρεσιτάλ «Άπτερα» με τις συνθέσεις του, «J.S.BACH: Cello Suites on the Cretan Lyra» και «La Reveuse» για την Παλιά Μουσική, σε αίθουσες συναυλιών, αρχαιολογικά μνημεία, εκκλησίες και μουσεία σε όλο τον κόσμο.
Γεννημένος στην Αθήνα, είχε το προνόμιο να μεγαλώσει σε οικογένειες με μουσικής καταγωγή (Κρήτη & Κέρκυρα). Σπούδασε κλασική μουσική στο Ωδείο Athenaeum στην Αθήνα με την Claire Demeulenaere, όπου αποφοίτησε με Άριστα. Σπούδασε επίσης βιολοντσέλο για ένα χρόνο με τον Renato Ripo στην Αθήνα και με τον Vitaliy Maltsev στο Ρέθυμνο. Βραβεύτηκε με υποτροφία από το Ίδρυμα Fulbright το 2002 για τις συνθέσεις του για σόλο βιολοντσέλο και είχε έτσι την ευκαιρία να συνεχίσει τις σπουδές του στο Λος
Angeles υπό την επίβλεψη των Ted Greene και James Mahlis, στη σύνθεση και
ον αυτοσχεδιασμό.
Η δισκογραφία του αποτελείται από 5 δίσκους, ανάμεσα στους οποίους το άλμπουμ “J.S.BACH: Cello Suites on the Cretan Lyra”, που κυκλοφόρησε
από την DNA Label Records, για το οποίο εργάστηκε διατηρώντας την πρωτότυπη τονικότητα του έργου, με βαθύ σεβασμό στο τονικό χρώμα του συνθέτη και με προσπάθεια αποφυγής κάθε περιττής αλλαγής στη μουσική.
Το ρηξικέλευθο επίτευγμα αυτής της εργασίας είναι ότι για πρώτη φορά ένα ελληνικό παραδοσιακό όργανο ερμηνεύει κλασική μουσική. Με κίνητρο την κρητική του καταγωγή και χάρη στις δεξιότητές του ως τσελίστας, δημιούργησε μια καινοτόμο κρητική λύρα προσθέτοντας μια τέταρτη χορδή στην παραδοσιακή τρίχορδη λύρα, για να μπορέσει να ερμηνεύσει τη σύνθεση του Μπαχ. Η εργασία σε αυτό το έργο ήταν μια μακροχρόνια προσπάθεια και χρειάστηκε δώδεκα χρόνια μελέτης και έρευνας πριν να καταφέρει να το ολοκληρώσει.
Ως σολίστ της Κρητικής λύρας συνεργάστηκε με διεθνείς ορχήστρες μεταξύ των οποίων η Petersburg Symphony Orchestra η Royal Scottish National Orchestra, η Lege Artis Chamber Choir in St. Petersburg, η Συμφωνική Ορχήστρα της Κύπρου, και η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
Η Kάτια Παπασπηλιοπούλου είναι Υπεύθυνη των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.