Μπελιά Παναγιώτα
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
17/01/2020
Διάρκεια
00:11:12
Εκδήλωση
ProfSpEdu2020 - Σχεδιάζοντας τη Διδακτική, την Επιμόρφωση και την Επαγγελματική Κατάρτιση των Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων
Χώρος
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Διοργάνωση
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ)
Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Κατηγορία
Εκπαίδευση
Ετικέτες
διδακτική, επιμόρφωση, επαγγελματική κατάρτιση, εκπαιδευτικός, ενδοσχολική επιμόρφωση, αξιολόγηση μαθητών, διδακτικές τεχνικές, θέατρο, εκπαίδευση, τάξεις μικτών ικανοτήτων, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Ελλάδα, έργο τέχνης, μουσική εκπαίδευση, γλωσσική ικανότητα, προσχολική ηλικία, τέχνη, κοινωνική ένταξη, σχολική τάξη, άτυπες μορφές διδασκαλίας, ηθοποιός
Σε κοινωνίες στις οποίες παρατηρείται ραγδαία επιστημονική, τεχνολογική και κοινωνικοπολιτισμική εξέλιξη, το άτομο είναι συνεχώς εκτεθειμένο σε πολυάριθμες, πολύπλευρες και απρογραμμάτιστες επιδράσεις, που κατά ένα μεγάλο μέρος χαρακτηρίζονται από αντιφατικά μηνύματα. Με την έννοια αυτή, η κοινωνικοποίηση εκλαμβάνεται ως μια αμοιβαία διαδικασία ανάμεσα στο άτομο και την κοινωνία. Ως μια διαδικασία αλληλεπίδρασης του ατόμου με το περιβάλλον του, στο πλαίσιο της ενεργητικής αντιμετώπισης του περιβάλλοντος από το άτομο, μέσω της οποίας αυτό αποκτά και διαμορφώνει προσωπική και κοινωνική ταυτότητα και πληρότητα επικοινωνίας και πράξης. Σε ένα οργανωμένο σύστημα συμπεριφοράς η αλληλενέργεια και η κοινή ή παράλληλη δράση των ατόμων βρίσκονται σε τέτοια συνάρτηση μεταξύ τους, ώστε η αλληλεπίδραση να καθίσταται φυσική και αναπόφευκτη. Κατ’ επέκταση, η συμπεριφορά των μαθητών σε μια σχολική τάξη επηρεάζεται από το πλέγμα των διαπροσωπικών σχέσεων που αναπτύσσονται μέσα στην ομάδα. Για το λόγο αυτό, οι αλληλεπιδράσεις έχουν σοβαρές επιπτώσεις τόσο στη συμπεριφορά, όσο και στην προσωπικότητα του κάθε ατόμου ξεχωριστά. Με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις, η μελέτη των διαπροσωπικών σχέσεων της σχολικής τάξης κρίνεται όχι μόνο απαραίτητη για τον εκπαιδευτικό, αλλά και αναγκαία. Στη συγκεκριμένη εργασία, παρουσιάζεται ο ρόλος του θεάτρου (σε διάφορες μορφές του, όπως το σωματικό θέατρο, το θεατρικό παιχνίδι αλλά και ο αυτοσχεδιασμός) στη σχολική τάξη με σκοπό την αξιοποίηση του στην εκπαίδευση (τυπική, μη τυπική και άτυπη) με σκοπό να δοθούν ιδέες για την ενσωμάτωση «απομονωμένων ατόμων» στο μαθητικό σύνολο.
Η ομιλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 7ου Επιστημονικού Συνεδρίου "ProfSpEdu2020 - Σχεδιάζοντας τη Διδακτική, την Επιμόρφωση και την Επαγγελματική Κατάρτιση των Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων" κατά την 3η συνεδρία με γενική θεματική "Ανάπτυξη διδακτικών τεχνικών για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ζητήματα που προκύπτουν".
Η Παναγιώτα Μπελιά είναι πρωτεύσασα απόφοιτος του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου (ακαδημαϊκό έτος 2018-2019) και συμμετέχουσα στο επιμορφωτικό σεμινάριο δια βίου μάθησης με τίτλο «Μουσική Παιδαγωγική» του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Ασχολείται επαγγελματικά με τον τομέα της μουσικής και του θεάτρου, καθώς βασικές της ασχολίες είναι η μουσική σύνθεση και η εμψύχωση θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων (μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση). Μέσα από τις συνεχείς συμμετοχές της σε πανελλήνια και ευρωπαϊκά σεμινάρια και επιμορφώσεις έχει ως στόχο να επιτύχει την εξειδίκευσή της πάνω στις άτυπες μορφές διδασκαλίας μέσα από την μουσικοκινητική αγωγή και το θεατρικό παιχνίδι.