Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Η Οικονομία των Δημιουργών και η Επανάσταση του Web 3.0

Ζαρκαδάκης Γιώργος, Λέανδρος Νίκος

24 Ιανουαρίου 2022

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 00:48:57 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 127

Η διαδικτυακή ομιλία παρουσιάζει και εξηγεί την αναδυόμενη οικονομία των δημιουργών, ως παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο οι σύγχρονες ψηφιακές πλατφόρμες αντλούν περιεχόμενο από τους χρήστες και εκμεταλλεύονται τη δημιουργικότητά τους. Ο Δρ. Ζαρκαδάκης προχωράει στην περιγραφή μιας νέας ομάδας τεχνολογιών, συλλογικά γνωστής ως «web 3.0» που παρέχει νέες ευκαιρίες για ψηφιακά επιχειρησιακά μοντέλα, τα οποία υποστηρίζουν μια παραγωγική οικονομία στο διαδίκτυο. Στη συνέχεια συζητάει τις προκλήσεις και τις ηθικές εκτιμήσεις για την υλοποίηση μιας πιο δίκαιης, βιώσιμης, με δυνατότητα υψηλής διανομής ψηφιακής οικονομίας στον 21ο αιώνα.

Η ομιλία καλύπτει τα ακόλουθα σημεία:

  • Τι είναι η Οικονομία των Δημιουργών και γιατί είναι σημαντική (μέγεθος αγοράς, παραδείγματα, συγκρίσεις)
  • Η σύγχρονη ανισορροπία ισχύος μεταξύ ιδιόκτητων πλατφορμών και δημιουργών
  • Εξαγωγικά έναντι παραγωγικών επιχειρηματικών μοντέλων
  • Web 3.0: τι ακριβώς είναι
  • Κρυπτοκέρματα (tokens), έξυπνα συμβόλαια, DAOs και NFTs
  • Πώς μπορούν να υλοποιηθούν συνεταιρισμοί στο web 3.0
  • Παραδείγματα web 3.0 πλατφορμών δημιουργών (Stocksy, Axie Infinity, SuperRare, κ.α.)
  • Απελευθερώνοντας την ανθρώπινη δημιουργικότητα στον 21ο αιώνα: πώς η οικονομία των δημιουργών μπορεί να αποτελέσει κινητήρια δύναμη για ευημερία υψηλής διανομής
Ζαρκαδάκης Γιώργος Senior Fellow, Atlantic Council - Συγγραφέας

Ο Δρ. Γιώργος Ζαρκαδάκης είναι Senior Fellow της αμερικανικής δεξαμενής σκέψης Atlantic Council και o Επικεφαλής Ψηφιακής Καινοτομίας της Willis Towers Watson, μίας παγκόσμιας συμβουλευτικής εταιρείας για την ασφάλιση και το ανθρώπινο κεφάλαιο. Έχει πάνω από 25 χρόνια εμπειρίας στην παροχή συμβουλών διαχείρισης, στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στο μάρκετινγκ και στις επικοινωνίες, καθώς και στην ψηφιακή στρατηγική και στην καινοτομία, ως ιδρυτής, σύμβουλος και επενδυτής σε νεοσύστατες επιχειρήσεις στον τομέα της τεχνολογίας. Κατείχε θέσεις στις εταιρείες Accenture, Silicon Graphics και στο Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Βιοπληροφορικής. Είναι κάτοχος διδακτορικού τίτλου (PhD) στην Τεχνητή Νοημοσύνη με εφαρμογή στην Ιατρική και είναι συγγραφέας του In Our Own Image: will Artificial Intelligence Save Us or Destroy Us? (Penguin, 2015). Το τελευταίο του βιβλίο είναι το Cyber Republic: reinventing democracy in the age of intelligent machines (MIT Press, 2020). Η Γαλλία του απένειμε τον τίτλο του Ιππότη για το διεθνές έργο του στη δημόσια κατανόηση της επιστήμης. Είναι μέλος της Royal Society of Arts και ομιλητής σε θέματα σχετικά για τον αντίκτυπο της τεχνολογίας στον μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, το μέλλον της εργασίας και το μέλλον της δημοκρατίας.

Μπορείτε να βρείτε το προφίλ του ομιλήτη στους ακόλουθους συνδέσμους: 
Twitter
LinkedIn

Ο ιστότοπος του Γιώργου Ζαρκαδάκη

Λέανδρος Νίκος Καθηγητής Οικονομικών, Πάντειο Πανεπιστήμιο
Ο Νίκος Λέανδρος είναι Καθηγητής Οικονομικών με ειδίκευση στην Οικονομία των Μέσων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Αντιπρύτανης Οικονομικών, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης και Πρόεδρος της Επιτροπής Ερευνών του Παντείου Πανεπιστημίου από τον Οκτώβριο 2016 έως τον Αύγουστο 2020. Δίδαξε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο του Salford και επί σειρά ετών εργάστηκε στη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της Τράπεζας Ελλάδος. Υπήρξε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων. Μέλος της Διοικούσας Επιτροπής των ευρωπαϊκών δράσεων COST A20 και COST A30. Eπισκέπτης Καθηγητής σε Πανεπιστήμια του εξωτερικoύ μεταξύ των οποίων στο Boston University, Paris 8, Istanbul Bilgi University, Izmir University of Economics, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι συγγραφέας πολλών άρθρων και βιβλίων μεταξύ των οποίων: Πολιτική Οικονομία των ΜΜΕ (Καστανιώτης, 2000), Το Διαδίκτυο. Ανάπτυξη και Αλλαγή (Καστανιώτης, 2005), The Impact of Internet on the Mass Media in Europe (ed.) (Abramis, 2006), Επιχειρηματικές Στρατηγικές στη Βιομηχανία των Μέσων (Καστανιώτης, 2008) και Οικονομική Κρίση και Σύγχρονη Ανάπτυξη. Η Οπτική της Πολιτικής Οικονομίας (Εκδόσεις Διόνικος, 2012).

Σχετικές ομιλίες