Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Καλλιτέχνες και Μαθηματικά

Λυμπεροπούλου Ελένη

15 Απριλίου 2011

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 16:31 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 3378
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Οι Μαθηματικοί συνηθίζουν να προβάλλουν τα μαθηματικά επάνω στα έργα τέχνης «ανακαλύπτοντας» τα μαθηματικά του καλλιτέχνη. Οι ίδιοι οι καλλιτέχνες μιλώντας για τα μαθηματικά ή όταν χρησιμοποιούν τα μαθηματικά, μας αποκαλύπτουν μια άλλη σχέση με τα μαθηματικά αντικείμενα. Οι μοντέρνοι εικαστικοί καλλιτέχνες, όπως ο V. Kandinsky, ο P. Klee και ο P. Mondrian, αναφέρονται στο σημείο, τη γραμμή ή τις κάθετες ευθείες μ’ ένα πάθος που τους δίνει μιαν άλλη υπόσταση, αντιμετωπίζοντάς τα ως ζωντανά όντα. Ο Ιταλός καλλιτέχνης M. Mertz δημιουργεί έργα ή εγκαταστάσεις όπου «ζωγραφίζει» με νέον την ακολουθία των αριθμών Fibonacci. Ο γάλλος πλαστικός δημιουργός F. Morellet, θέλοντας να χαράξει μια τεθλασμένη γραμμή με αέναη (άπειρη) διαδρομή, χρησιμοποιεί την ακολουθία των δεκαδικών ψηφίων του π, με μια αντιστοίχιση σε μοίρες. Το ερώτημα που τίθεται είναι η δημιουργία διδακτικών προσεγγίσεων που θα ελάμβαναν υπ’ όψιν τους αυτή την ενεργό σχέση των καλλιτεχνών με τα μαθηματικά.

Λυμπεροπούλου Ελένη Μαθηματικός - Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Η Ελένη Λυμπεροπούλου σπούδασε μαθηματικά στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Συνέχισε τις σπουδές της στο Παρίσι πάνω στη διδακτική των μαθηματικών και της πληροφορικής αλλά και στη μαθηματική στατιστική και την επεξεργασία στατιστικών στοιχείων (Paris VI, VII).

Εργάζεται ως καθηγήτρια μαθηματικών στη Μέση εκπαίδευση από το 1982 και για πέντε χρόνια δούλεψε και στο Ευρωπαϊκό Σχολείο Βρυξελλών. Από το Νοέμβρη του 2010 είναι σχολική σύμβουλος μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής.

Είναι μέλος της συντακτικής επιτροπής του "Ευκλείδη Α", περιοδικού της Ελληνική Μαθηματικής Εταιρείας που απευθύνεται στους μαθητές εδώ και 11 χρόνια. Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή συνέδρια και έχουν δημοσιευτεί πολλά άρθρα της σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά, σχετικά με την εκπαίδευση.

1. Wassily Kandinsky. Σημείο, γραμμή, επίπεδο, Δωδώνη 1996

Σχετικές ομιλίες