Παπαγεωργίου Θεοδώρα
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
17/01/2020
Διάρκεια
00:14:44
Εκδήλωση
ProfSpEdu2020 - Σχεδιάζοντας τη Διδακτική, την Επιμόρφωση και την Επαγγελματική Κατάρτιση των Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων
Χώρος
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Διοργάνωση
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ)
Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Κατηγορία
Εκπαίδευση
Ετικέτες
διδακτική, επιμόρφωση, επαγγελματική κατάρτιση, εκπαιδευτικός, ενδοσχολική επιμόρφωση, αξιολόγηση μαθητών, διδακτικές τεχνικές, θέατρο, εκπαίδευση, τάξεις μικτών ικανοτήτων, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Ελλάδα, έργο τέχνης, μουσική εκπαίδευση, γλωσσική ικανότητα, προσχολική ηλικία, τέχνη, κοινωνική ένταξη, σχολική τάξη, άτυπες μορφές διδασκαλίας, ηθοποιός
Η ποιότητα της διδασκαλίας αποτελεί βασικό παράγοντα για την κοινωνική και οικονομική συνοχή, καθώς και για τη δημιουργία θέσεων εργασίας, την ανταγωνιστικότητα και την οικονομική ανάπτυξη. Η χρήση σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας, όπως η αξιοποίηση της Τέχνης στην εκπαίδευση, συμβάλλει όχι μόνο στην εσωτερική μεταρρύθμιση του σχολείου, αλλά και στην απόκτηση από μέρους των μαθητών ποικίλων δεξιοτήτων, όπως της κριτικής ικανότητας, της φαντασίας, της επικοινωνίας, της συνεργασίας και της ομαδικής εργασίας. Παράλληλα, από τα ευρήματα σχετικών ερευνών έχει διαπιστωθεί η συνεισφορά της αισθητικής εμπειρίας στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών, καθώς και στην ενεργοποίηση διαφορετικών συμβολικών συστημάτων, όπως της πολλαπλής νοημοσύνης, του κριτικού στοχασμού και αναστοχασμού. Στο πλαίσιο αυτό στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Αχαΐας σε σχέση με την αξιοποίηση έργων τέχνης, στο πλαίσιο της άσκησης του διδακτικού τους έργου. Ειδικότερα, καταγράφονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών σε σχέση με: α) τον τρόπο αξιοποίησης των έργων τέχνης στη διδασκαλία τους, β) τις γνώσεις και δεξιότητες που αναπτύσσουν οι μαθητές/-τριες γ) τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, δ) την επιθυμία για συμμετοχή τους σε επιμορφωτικό πρόγραμμα, με αντικείμενο την αξιοποίηση της τέχνης στη διδασκαλία τους. Ως εργαλείο διεξαγωγής της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο, το οποίο επιτρέπει τη συλλογή των δεδομένων σε σύντομο χρονικό διάστημα. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί σε υψηλό ποσοστό δηλώνουν πως η αξιοποίηση έργων τέχνης στη διδασκαλία τους συμβάλλει στη βελτίωση του έργου τους, καθώς μεταβάλλεται ο τρόπος μάθησης, αξιοποιούνται βιωματικές συμμετοχικές εκπαιδευτικές τεχνικές, αναπτύσσονται ισότιμες σχέσεις επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών, υποβοηθούνται οι πιο αδύναμοι μαθητές να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Παράλληλα, αναφέρουν πως μέσα από την αξιοποίηση ποικίλων μορφών τέχνης εικαστικών, μουσικών λογοτεχνικών κ.λπ., παρέχεται η δυνατότητα στους μαθητές να αποκτήσουν ποικίλες γνώσεις και να αναπτύξουν δεξιότητες, οι οποίες είναι απαραίτητες για τη μελλοντική τους ζωή. Επίσης, αναφέρουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στο πλαίσιο αξιοποίησης των έργων τέχνης στο διδακτικό τους έργο, όπως η επιλογή κατάλληλων έργων τέχνης, η αποτελεσματική εφαρμογή της μεθόδου, η διατύπωση κατάλληλων κριτικών ερωτημάτων. Τέλος, περιγράφουν τα χαρακτηριστικά και το περιεχόμενο μιας πιθανής επιμόρφωσής τους σε σχέση με την αξιοποίηση της Τέχνης στην εκπαίδευση.
Η ομιλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 7ου Επιστημονικού Συνεδρίου "ProfSpEdu2020 - Σχεδιάζοντας τη Διδακτική, την Επιμόρφωση και την Επαγγελματική Κατάρτιση των Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων" κατά την 1η συνεδρία με γενική θεματική "Ενδοσχολική επιμόρφωση και μορφές αξιολόγησης μαθητών/-τριών". Η Θεοδώρα Παπαγεωργίου, Εργαστηριακός συνεργάτης Παιδαγωγικού Τμήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. παρουσιάζει εργασία την οποία εκπόνησε από κοινού με τον Ιωσήφ Φραγκούλη, Αναπληρωτή Καθηγητή Παιδαγωγικού Τμήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Η Θεοδώρα Παπαγεωργίου είναι απόφοιτος του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α.. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στη «Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας με Νέες Τεχνολογίες» του Τμήματος ΦΠΨ, τομέας Παιδαγωγικής του Ε.Κ.Π.Α.. Έχει συμμετάσχει ως διδάσκουσα σε πρόγραμμα διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας σε αλλοδαπούς μαθητές στοΑ.Π.Θ.Α. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως Συνεργάτης στο μάθημα «Πρακτικές Ασκήσεις Διδασκαλίας» στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.). Έχει δημοσιεύσεις σε πρακτικά διεθνών και ελληνικών συνεδρίων με κριτές, καθώς και σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά για τη Διδακτική και την Αξιολόγηση.