Χρονάκη Άννα
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
19/04/2013
Διάρκεια
36:02
Εκδήλωση
11ο Διήμερο Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών. Γλώσσα Φυλή, Φύλο και Κοινωνική Τάξη στη μάθηση και στη διδασκαλία των Μαθηματικών
Χώρος
Κεντρικό κτίριο Πανεπιστημίου Αθηνών
Διοργάνωση
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κατηγορία
Εκπαίδευση, Μαθηματικά
Ετικέτες
φύλο, κοινωνική τάξη, μαθηματική ικανότητα, σχολική επίδοση, μαθησιακή ταυτότητα, Valerie Walkerdine
Κουζίνα, θυμός και μαθηματικά είναι κάποιες λέξεις κλειδιά που στα κείμενα της Valerie Walkerdine αποπειρούνται να μεταφέρουν το νόημα της σχέσης μεταξύ φύλου, κοινωνικής τάξης, μαθηματικής ικανότητας, σχολικής επίδοσης, μαθησιακής ταυτότητας και υποκειμενικότητας. Στην εισήγηση αυτή, γίνεται μία προσπάθεια συζήτησης μέρος του έργο της Walkerdine που αφορά στη μαθηματική εκπαίδευση και ανάδειξης των σημείων εκείνων που συνεχίζουν -ιδιαίτερα σήμερα σε μια περίοδο κοινωνικής και οικονομικής κρίσης- να παίζουν πρωτεύοντα ρόλο για την κατανόηση, κατασκευή και ανακατασκευή της τοποθέτησής μας ως σπουδαστές, σπουδάστριες, εκπαιδευτικοί και γονείς στο σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα.
Η Άννα Χρονάκη είναι Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και συγκεκριμένα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης. Eίναι πτυχιούχος του τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών και έχει μεταπτυχιακές σπουδές στο πεδίο της εκπαιδευτικής τεχνολογίας και της διδακτικής των μαθηματικών από το Bath University στη Μεγάλη Βρετανία. Έχει εργαστεί στο University of Bath, στο University of Aalborg στη Δανία και στο School of Education του Open University στο Milton Keynes. Το επιστημονικό της έργο εστιάζει σε θέματα θεωρίας και μεθοδολογίας της μαθηματικής παιδείας που αφορούν ζητήματα επικοινωνίας, χρήσεων τεχνολογίας και ανάπτυξης μαθηματικών εννοιών λαμβάνοντας υπόψη την πολυπολιτισμική πραγματικότητα των τάξεων και την έμφυλη διάσταση της αναπλαισίωσης των επιστημών σε εκπαιδευτικές πρακτικές. Έχει δημοσιεύσει σε διεθνή περιοδικά όπως; Educational Studies in Mathematics, European Journal of Educational Psychology, Journal of Philosophy in Mathematics Education, British Journal of Educational Research, Education, Communication, Information. Επίσης έχει αρκετά άρθρα σε ελληνικά περιοδικά με κριτές καθώς και κεφάλαια σε βιβλία με ελληνική ή/και διεθνή επιμέλεια. Πρόσφατα έχει επιμεληθεί ένα βιβλίο για την επικοινωνία στις τάξεις των μαθηματικών με θέμα: "Challenging perspectives on mathematics classroom communication" από τον εκδοτικό οίκο IAP (2005), και ένα βιβλίο για την έμφυλη οπτική της σχέσης μαθηματικών-τεχνολογίας-εκπαίδευσης με θέμα "Mathematics, Technologies, Education: the gender perspective" από τον εκδοτικό οίκο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (2008).