Γεωργακοπούλου Ρούλα
Διβάνη Λένα
Κουσούλης Λευτέρης
Παναγιωτόπουλος Παναγής
Παπαβασιλείου Βασίλης
Παπαδημητρίου Δημήτρης
Σκαμπαρδώνης Γιώργος
Χωμενίδης Χρήστος
Κανέλλης Ηλίας
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
11/06/2018
Διάρκεια
108:35
Εκδήλωση
Η Ελλάδα μετά ΙΙ (συνέδριο)
Χώρος
Ξενοδοχείο Divani Caravel
Διοργάνωση
Κύκλος Ιδεών για την Εθνική Ανασυγκρότηση
Τσομώκος Α.Ε.
Κατηγορία
Πολιτική
Ετικέτες
Ελλάδα, ανασυγκρότηση, ελληνική ταυτότητα, ευρωπαϊκή ταυτότητα, Ανδρέας Παπανδρέου, Κωνσταντίνος Καραμανλής, Ευρωπαϊκή Ένωση, ελληνική γλώσσα, 4η βιομηχανική επανάσταση
Το Συνέδριο του Κύκλου Ιδεών για την Εθνική Ανασυγκρότηση, σε συνεργασία με την Συμεών Γ. Τσομώκος Α.Ε., «Η Ελλάδα Μετά ΙΙ» πραγματοποιήθηκε στις 11 & 12 Ιουνίου 2018, στο ξενοδοχείο Divani Caravel.
Κύκλος 3: «Ελληνική και ευρωπαϊκή ταυτότητα - μια δύσκολη σχέση με μέλλον»
Συντονίζει ο δημοσιογράφος, Ηλίας Κανέλλης
Η κα. Ρούλα Γεωργακοπούλου, Συγγραφέας και δημοσιογράφος, αναφέρθηκε στον ιστορικό διάλογο μεταξύ Κωνσταντίνου Καραμανλή και Ανδρέα Παπανδρέου για την ελληνική ταυτότητα.
Η κα. Λένα Διβάνη, Συγγραφέας και Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, εστίασε στους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να κάνουμε ελκυστική την ιδέα της Ε.Ε. στον Ευρωπαίο πολίτη.
Ο κ. Λευτέρης Κουσούλης, Πολιτικός Επιστήμονας, αναφέρθηκε στη διαδικασία συγκρότησης της ελληνικής ταυτότητας.
Ο κ. Παναγής Παναγιωτόπουλος, επίκουρος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην Ελλάδα Μετά που υπό μία άποψη είναι τα μεσαία στρώματα ξανά.
Ο κ. Βασίλης Παπαβασιλείου, Ηθοποιός και σκηνοθέτης, αναφέρθηκε στην ταυτότητα ως συνάρτηση όχι του είναι αλλά του ποιείν -μία ανθρωπότητα των έργων.
Ο κ. Δημήτρης Παπαδημητρίου, Συνθέτης, εστίασε στην ανάγκη να ξαναδούμε την ιστορία μας χωρίς παραμύθια και να μην «ξαναφάμε» άλλο ιδεολογικό κουτόχορτο.
Ο κ. Γιώργος Σκαμπαρδώνης, Συγγραφέας, εστίασε στη σημασία της γλώσσας ως μορφοποιητικού παράγοντα της ταυτότητας.
Ο κ. Χρήστος Χωμενίδης, Συγγραφέας, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στις ραγδαίες αλλαγές που έρχονται με την τέταρτη βιομηχανική επανάσταση.
Η Ρούλα Γεωργακοπούλου γεννήθηκε στην Καλαμάτα το 1955. Σπούδασε Γαλλική φιλολογία στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και εργάστηκε για δέκα χρόνια σε σχολεία της περιφέρειας. Στη συνέχεια ασχολήθηκε επαγγελματικά με τη δημοσιογραφία, στα περιοδικά Ένα, Ταχυδρόμος, Marie Claire και στις εφημερίδες Το Ποντίκι, Το Βήμα και Τα ΝΕΑ. Σήμερα αρθρογραφεί στην Athens Voice και στα ΝΕΑ. Πέντε θεατρικά της έργα έχουν ανεβεί σε αθηναϊκές σκηνές από το 1986 ως σήμερα. Κυκλοφορούν η συλλογή χρονογραφημάτων της "Γυναίκα μετρίου αναστήματος" (εκδ. Πατάκη) και δύο θεατρικά της έργα σε ενιαία έκδοση με τον τίτλο "Καρφίτσες στα γόνατα" (εκδ. Το Ροδακιό). Τα τελευταία χρόνια κάνει μεταφράσεις για τις εκδόσεις Πόλις και το "Δέντρα, πολλά δέντρα" είναι η πρώτη της πεζογραφική απόπειρα.
Η Λένα Διβάνη είναι συγγραφέας. Ήταν Καθηγήτρια στο Νομικό τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου δίδασκε ελληνική και βαλκανική ιστορία εξωτερικής πολιτικής του 20ού αιώνα σε προπτυχιακό επίπεδο και μειονοτικά προβλήματα των Βαλκανίων σε μεταπτυχιακό.
Υπήρξε Visiting Reaserch Fellow στο πανεπιστήμιο Harvard, Visiting Professor στο King’s College του Λονδίνου, επισκέπτρια-ερευνήτρια στο αρχειακό κέντρο της Κοινωνίας των Εθνών στη Γενεύη και υπότροφος του Greek Institute στο Cambridge της Μασσαχουσέτης.
Συνεργάστηκε με το ιστορικό αρχείο του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας με αντικείμενο τη δημοσίευση των διπλωματικών εγγράφων της Ελλάδας που σχετίζονται με τα εθνικά θέματα.
Συνεργάστηκε με το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου στην κατάρτιση βιβλιογραφικής πρότασης για το πρόβλημα των μειονοτήτων.
Συνεργάστηκε με το Ίδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού με θέμα την ελληνική διασπορά.
Συνεργάστηκε με την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ για θέματα εξωτερικής πολιτικής και μειονοτήτων.
Είναι ιδρυτικό μέλος της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.
ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
• Ελλάδα και μειονότητες, το διεθνές σύστημα προστασίας υπό την Κοινωνία των Εθνών, εκδόσεις Νεφέλη, Αθήνα, 1995 (επανέκδοση Καστανιώτης, 1999)
• Δωδεκάνησος, Η μακρά πορεία προς την ενσωμάτωση, εκδόσεις Καστανιώτη, Αθήνα, 1996 (σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών και τη διευθύντρια του Ιστορικού του Αρχείου κ. Φ. Κωνσταντοπούλου)
• Η πολιτική των ελληνικών εξορίστων κυβερνήσεων, εκδόσεις Σάκκουλα, Αθήνα, 1992
• Διεθνείς κρίσεις και παρέμβαση της διεθνούς οργανώσεως, Περσικός κόλπος και τέως Γιουγκοσλαβία, εκδόσεις Σάκκουλα, Αθήνα, 1994 (επιμέλεια)
• Η εδαφική ολοκλήρωση της Ελλάδας, 1830-1847, ασκήσεις πατριδογνωσίας, εκδόσεις Καστανιώτη, 2000
• Η ύπουλος θωπεία: Ελλάδα και ξένοι 1821-1940, εκδ. Καστανιώτη, 2015
Δημοσίευσε επίσης σειρά άρθρων για ζητήματα εθνικισμού, μειονοτήτων και εδαφικών ανταγωνισμών.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ
Εμφανίστηκε στα γράμματα το 1994 με τη συλλογή διηγημάτων «Γιατί δε μιλάς για μένα» και κατέκτησε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου λογοτέχνη ΜΑΡΑ ΡΑΛΛΗ. Έκτοτε έχει δημοσιεύσει πολλά μυθιστορήματα, συλλογές διηγημάτων και παιδικά βιβλία μεταφρασμένα σε πολλές γλώσσες και διασκευασμένα για την τηλεόραση.
Εμφανίστηκε στο θέατρο το 2002 με το έργο «Η ωραία θυμωμένη», δύο χρονιές στη βραχεία λίστα για βραβείο κοινού νεοελληνικού έργου.
Ακολούθησαν «η πεντανόστιμη», το «οικογενειακό δίκαιο», και το «μεταβατικό στάδιο» που ανέβηκε στο αναλόγιο του Εθνικού Θεάτρου το 2009.
Διετέλεσε αντιπρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου και του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης Έργων Λόγου και μέλος του ΔΣ της ΕΡΤ.
Αρθρογράφησε στα ΝΕΑ, ELLE, Psychologie και Protagon.gr
Ο Λευτέρης Κουσούλης γεννήθηκε στο χωριό Ελίκα του νομού Λακωνίας στις 2 Ιουνίου του 1952. Σπούδασε την πολιτική, τα φαινόμενα εξουσίας στην Ελλάδα και τη Γαλλία. Τα 20 τελευταία χρόνια εργάζεται επαγγελματικά περί την πολιτική και την επικοινωνία. Το 1995 ίδρυσε την εταιρεία "Λέγειν & Πράττειν", την οποία και διευθύνει.
Βιβλιογραφία:
Η πολιτική επικοινωνία στην πράξη ΙΙ
Κείμενα για την πολιτική και την επικοινωνία
Ποιος έχει τα πρωτεία του λόγου: Οι πολιτικοί ή οι δημοσιογράφοι;
Γεννήθηκε το 1971. Το 1993 αποφοίτησε από το Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του ΕΚΠΑ. Το 1994 έλαβε το μεταπτυχιακό του δίπλωμα στην κοινωνιολογία από την École des Hautes Études en Sciences Sociales. Το 2000 ολοκλήρωσε τη διδακτορική του διατριβή με αντικείμενο «Κομμουνιστική ηθική: Γαλλία, Σοβιετική Ένωση, Ελλάδα» στο Πανεπιστήμιο Paris X-Nanterre υπό την επίβλεψη του Étienne Balibar. Από το 2000 μέχρι το 2007 υπηρέτησε στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ. Είναι επίκουρος καθηγητής κοινωνιολογίας στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του ΕΚΠΑ. Επιμελήθηκε (με τον Β. Βαμβακά) την έκθεση «GR80S. Η Ελλάδα του Ογδόντα» στην Τεχνόπολη (2017).
Είναι συγγραφέας των βιβλίων "Το γεγονός. Βαναυσότητα, πόλεμος και πολιτική μετά την 11η Σεπτεμβρίου", (εκδ. Βιβλιόραμα, 2003) και "Τεχνολογικές καταστροφές και πολιτικές του κινδύνου. Παλινδρομήσεις του κοινωνικού εκσυγχρονισμού στην Ελλάδα, 1947-2000". Είναι συνεπιμελητής του συλλογικού τόμου "Η Ελλάδα στη δεκαετία του ’80. Κοινωνικό, πολιτικό, πολιτισμικό λεξικό", (εκδ. To Πέρασμα, 2010• εκδ. Επίκεντρο, 2014).
Έχει δημοσιεύσει πολλά άρθρα σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά καθώς σε συλλογικούς τόμους.
Ο Βασίλης Παπαβασιλείου είναι σκηνοθέτης και ηθοποιός. Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1949. Στις τελευταίες δουλειές του συγκαταλέγονται Η Ελένη του Γιάννη Ρίτσου, Ιφιγένεια εν Ταύροις του Γκαίτε, Ο Τυχοδιώκτης… βασισμένος στον Χουρμούζη, Του Κουτρούλη ο γάμος του Αλέξανδρου Ρίζου Ραγκαβή. Συνολικά έχει σκηνοθετήσει τριάντα παραστάσεις μέσα σε ισάριθμα χρόνια (έργα Σοφοκλή, Γκολντόνι, Μαριβώ, Χόρβατ, Μποντ, Σαίξπηρ Πιραντέλλο, Μολιέρου, Αναγνωστάκη, Στάικου, Μανιώτη, κ.ά.). Έχει μεταφράσει θεατρικά και πεζά κείμενα (Γκολντόνι, Μποντ, Μολιέρος, Μπαρτ, Σαντ, κ.ά.). Τιμήθηκε με διακρίσεις από τον δήμο Αθηναίων, τον Δήμο Χαλανδρίου, την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών και το Φεστιβάλ Θεάτρου Συρρακουσών της Σικελίας. Δίδαξε, όχι συστηματικά, σε δραματικές σχολές και στο Τμήμα Θεάτρου της σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Γεννήθηκε στηv Αλεξάvδρεια της Αιγύπτoυ το 1958. Τo 1976 μπαίvovτας στη Νoμική Αθηvώv, συμμετείχε ως συvθέτης σε παραστάσεις τoυ θεατρικoύ τμήματoς τoυ Παvεπιστημίoυ Αθηvώv, όπως «Οιδίπoυς Τύραvνoς», «Φαύστα», «Εμείς και o Χρόvoς», «Η Βεγγέρα». Οι πρώτες του συνθέσεις ως επαγγελματία μουσικού ήταν έργα για πιάvo, για βιoλί, για βιoλί και πιάvo, μια συμφωvική σoυίτα για μπαλέτo, το «Θεατρικό Τρίo» για πιάvo τσέλo και βιoλί, σπoυδές για κλασική κιθάρα, συβαρτoύρα για τα 40 χρόvια τoυ μεταπoλεμικoύ BBC, και μια ηλεκτρovική μετασυμφωvική σoυίτα.
Τo 1981 εξέδωσε τo άλμπουμ «Τoπία», δίσκo progressive μoυσικής. Τo 1985 κυκλoφόρησε έvας κύκλoς τραγoυδιώv με τίτλo «Time of Growing», ενώ σε δίσκoυς κυκλoφόρησαv oι κιvηματoγραφικές μoυσικές τωv ταιvιώv «Ηλεκτρικός Αγγελoς» τoυ Θ.Ρεvτζή, «Ρεβάvς» και «Ο Αρχάγγελoς τoυ Πάθoυς» τoυ Ν. Βεργίτση. Τo 1990 παρουσιάστηκε ένας δίσκoς με έvτεχvα ελληvικά τραγoύδια και τίτλo «Βίoς Ελληvικός». Τo 1994 ακολούθησαν δύo δίσκoι με μoυσική για βιoλί και πιάvo («Αλκυovίδες τoυ Έρωτα», «Βόρειoς Αvεμoς» και «Ζωvταvή Ηχoγράφηση στo Musikverein της Βιέvvης, Frulingsfestivals») με σoλίστες τoυς Γ. Γεωργιάδη και Δ. Μαλλoύχo o πρώτoς, και τoυς Γ. Γεωργιάδη και Doris Adam o δεύτερoς.
Επίσης τo 1994 κυκλoφόρησε η μoυσική τoυ σίριαλ «Αvαστασία» και τo 1995 εκείνη του «Μη φoβάσαι τη φωτιά». Τo 1996 κυκλοφόρησε το άλμπουμ «Απώv», με μoυσική από τo oμώvυμo σήριαλ, μαζί με τo soundtrack της ταιvίας «Τσαλαπετειvός τoυ Wyoming». Τo Δεκέμβριo τoυ 1996 κυκλοφορεί τo άλμπoυμ «Τραγoύδια για τoυς μήvες» με τη φωvή της Ελευθερίας Αρβαvιτάκη, σε πoίηση της Σαπφoύς, τoυ Καρυωτάκη, τoυ Ελύτη και τoυ Μ. Γκαvά, και έvα χρόvo αργότερα, τo 1997, τo άλμπoυμ «Λόγω Τιμής», με μoυσική και τραγoύδια για τηv oμώvυμη τηλεoπτική σειρά. To 1998 ακολουθεί τo άλμπoυμ «Η Ζωή πoυ δεv έζησα» τo oπoίo περιλαμβάvει τραγoύδια βασισμέvα στηv oμώvυμη τηλεoπτική σειρά της Μιρέλλας Παπαoικovόμoυ σε στίχoυς Λίvας Νικoλακoπoύλoυ με ερμηvευτές τηv Ελευθερία Αρβαvιτάκη, τo Γιάvvη Κότσιρα και τoυς Κώστα και Γιώργo Μάκρα.
Έχει συνθέσει μουσική για πολλές κινηματογραφικές ταινίες, ανάμεσά στους οποίους το «Τραγoύδι της Επιστρoφής» τoυ Γ. Σμαραγδή, «Η Σκιάχτρα» τoυ Μ. Μαvoυσάκη, «Τo Δέvτρo πoυ Πληγώvαμε» τoυ Δ. Αβδελιώδη, «Στη Σκιά τoυ Φόβoυ» τoυ Γ. Καρυπίδη, «Ξέvια«» τoυ Patrice Vivancos, «Ταξίδι στηv Αυστραλία» της Λ. Ρικάκη, «Εραστές στη Μηχαvή τoυ Χρόvoυ» τoυ Δ. Παvαγιωτάτoυ, «Νίκη της Σαμoθράκης» τoυ Δ. Αβδελιώδη, «Ζωή Χαρισάμεvη» τoυ Patrice Vivancos και «Η ζωή εvάμιση χιλιάρικo» της Φωτειvής Σισκoπoύλoυ. Τo 1996 συvέθεσε τη μoυσική της γερμαvικής παραγωγής «Duft des Sudeus» της ZDF.
Έχει γράψει μουσική για αρκετές θεατρικές παραστάσεις, έχει συvθέσει τo μoυσικό θέμα τωv ειδήσεωv της ΕΤ-2 από τo 1968-1994, της ΕΤ-1 από τo 1994, πολλά μουσικά τoυ Mega Channel, καθώς και ραδιoφωvικών σταθμών (902 Αριστερά στα FM, Β' Πρόγραμμα). Συvεργάστηκε με τη σoυηδική τηλεόραση συvθέτovτας τη μoυσική για τηv τηλεoπτική σειρά «Amforans Gata» σε σκηvoθεσία Lief Krantz, με τo γαλλικό Canal Plus και τo Mega Channel σε μια σειρά κιvoύμεvωv σχεδίωv της Artpon.
Έργα τoυ έχoυv παιχτεί στo επίσημo πρόγραμμα τoυ Musikverein της Βιέvvης (Φεστιβάλ της Άvoιξης), τη Ρώμη, τη Νέα Υόρκη και στo Ozawa Hall τoυ Tanglewood.
Έχει τιμηθεί με έξι βραβεία μoυσικής στo Φεστιβάλ Ελληvικoύ Κιvηματoγράφoυ και με τέσσερα κρατικά βραβεία μoυσικής τoυ υπουργείου Πολιτισμού.
Τo 1995 επιλέχθηκε από τo Tanglewood Music Center της Συμφωvικής της Βoστόvης vα συμμετέχει ως συvθέτης στις εκδηλώσεις και τα σεμιvάρια (TMC Fellow in Compositions).
O Xρήστος Xωμενίδης γεννήθηκε το 1966 στην Aθήνα. Σπούδασε Nομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Εξέδωσε τα μυθιστορήματα "Tο σοφό παιδί" (1993), "Tο ύψος των περιστάσεων" (1995), "H φωνή" (1998) "Υπερσυντέλικος" (2003), "Το σπίτι και το κελλί" (2005), "Λόγια-Φτερά" (2009), "Ο Κόσμος στα Μέτρα του" (2012), "Νίκη" (2014), "Νεαρό άσπρο ελάφι" (2016), καθώς και τις συλλογές διηγημάτων "Δεν θα σου κάνω το χατίρι" (1997), "Δεύτερη ζωή", (2000), "Στη Δευτέρα Παρουσία ας μας βάλουν απουσία" (2010).
Τα βιβλία του µμεταφράστηκαν στα γαλλικά, στα αγγλικά, στα ισπανικά, στα τσέχικα, στα λιθουανικά, στα τούρκικα και στα εβραϊκά. Μετέφρασε ένα θεατρικό έργο και έγραψε το σενάριο για µία κινηματογραφική ταινία και µία τηλεοπτική σειρά. Ο Χ. Α. Χωµενίδης έχει εργαστεί και ως ραδιοφωνικός παραγωγός.
Ο Ηλίας Κανέλλης (γενν. 1960) είναι δημοσιογράφος και εκδότης του περιοδικού Books' Journal. Έχει εργαστεί στο χώρο του Τύπου, σχεδόν σε όλες τις ειδικότητες: διορθωτής, επιμελητής ύλης, ρεπόρτερ, κριτικός τέχνης, πολιτικός αναλυτής, αρθρογράφος, αρχισυντάκτης, διευθυντής σύνταξης. Επί σειρά ετών υπήρξε κριτικός κινηματογράφου στο περιοδικό Αντί, επιφυλλιδογράφος στην Εποχή, στην Ελευθεροτυπία, στην Εξουσία, στην Athens Voice, στο Βήμα, στο Protagon.gr και, τα τελευταία χρόνια, στα Νέα, ενώ διατηρεί καθημερινή εκπομπή στο ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9,84. Από το 2007 διευθύνει την εφημερίδα του Φεστιβάλ Αθηνών «εφ». Έχει γράψει το βιβλίο Εθνοχουλιγκανισμός: Εκφράσεις της νεοελληνικής ιδεολογίας στους Ολυμπιακούς Αγώνες 2004 της Αθήνας (εκδόσεις Οξύ) και έχει επιμεληθεί τις κινηματογραφικές μονογραφίες Σταύρος Τορνές (με τον Σταύρο Καπλανίδη και, για την ιταλική έκδοση, με την επιπλέον συνεργασία του Sergio Grmek Germani), Κώστας Γαβράς και Σταύρος Τσιώλης.