Φέρρης Κώστας
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
19/06/2017
Διάρκεια
00:13:15
Εκδήλωση
«εκ γυναικός... πηγάζει τα κρείττω» - Διαδρομές στις αρχειακές πηγές
Χώρος
Γενικά Αρχεία του Κράτους
Διοργάνωση
Γενικά Αρχεία του Κράτους
Δήμος Φιλοθέης - Ψυχικού
Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων
Κατηγορία
Κοινωνικά θέματα
Ετικέτες
αρχείο, αρχειακό υλικό, αρχειακές πηγές, γυναίκα, γυναικεία χειραφέτηση, Μαρία Πλυτά, σκηνοθεσία, 8 Μαρτίου
Η Παγκόσμια Ημέρα Αρχείων 2017 στα Γενικά Αρχεία του Κράτους
«εκ γυναικός... πηγάζει τα κρείττω»
διαδρομές στις αρχειακές πηγές
Τα Γενικά Αρχεία του Κράτους (Γ.Α.Κ.), ο Δήμος Φιλοθέης-Ψυχικού και η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων γιόρτασαν την Παγκόσμια Ημέρα Αρχείων διοργανώνοντας εκδήλωση με τη συμμετοχή της Τράπεζας της Ελλάδος, της ΕΡΤ και της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, τη Δευτέρα, 19 Ιουνίου 2017.
Η φετινή θεματική εστίασε στη γυναικεία δραστηριότητα μέσα από αρχειακές πηγές.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην Κεντρική Υπηρεσία των Γ.Α.Κ. και περιελάμβανε σχετικές ομιλίες, έκθεση αρχειακού υλικού, ψηφιακού και πρωτοτύπου, των συμμετεχόντων φορέων, καθώς και προβολή του ντοκιμαντέρ με τίτλο: «Περισκόπιο – Ελληνικό Φεμινιστικό Έντυπο» από το Αρχείο της ΕΡΤ.
Η πλούσια συλλογή αρχειακού υλικού για το συγκεκριμένο θέμα, οι ομιλίες που παρουσιάστηκαν, καθώς και η προβολή της ταινίας, ανέδειξαν τον αγώνα για τη γυναικεία χειραφέτηση ως βασικό θεμέλιο μιας δημοκρατικής κοινωνίας και ως παράμετρο συνδιαμόρφωσης της ελληνικής ιστορίας.
Το Blod βιντεοσκόπησε και δημοσιεύει τις ομιλίες της εκδήλωσης.
Ο Κώστας Φέρρης γεννήθηκε στις 18 Απριλίου 1935 στο Κάιρο της Αιγύπτου. Είναι Έλληνας και η οικογένεια του έχει κυπριακές και λιβανέζικες (από την οικογένεια Λαχούντ) καταβολές. Η παιδεία του ήταν προσανατολισμένη στο διεθνή ορίζοντα, αλλά βασισμένη στις ελληνικές ρίζες του. Σπούδασε στην Αμπέτειο Σχολή και στη Δραματική Σχολή του Τάκη Τσάκωνα, στο Κάιρο, στην Ανωτέρα Σχολή Κινηματογράφου, στην Αθήνα, και συνέχισε τις σπουδές του με stages στη Nanterre και στη Σορβόννη, στο Παρίσι. Απ' το 1957 εγκαθίσταται στην Ελλάδα. Δουλεύει ως βοηθός σκηνοθέτη σε περισσότερες από 60 ταινίες μυθοπλασίας. Συνεργάζεται, ανάμεσα σε άλλους, με τους Μιχάλη Κακογιάννη, Νίκο Κούνδουρο, Τάκη Κανελλόπουλο, Γρηγόρη Γρηγορίου, Andrew Marton, James Neilson, Robert Aldrich, Edouard Molinaro, Richard Sarafian, Laszlo Benedeck, Richard Wilson, Pierre Kast, Jean-Daniel Pollet, κ.ά. Εντάσσεται στην ομάδα έρευνας για το ρεμπέτικο τραγούδι, και συγχρόνως δημιουργείται, με δική του κυρίως πρωτοβουλία, η Ομάδα για την ανανέωση του Ελληνικού Κινηματογράφου. Ίσαμε το 1967, σκηνοθετεί την πρώτη του ταινία μικρού μήκους, "Τα ματόκλαδά σου λάμπουν" (1961), ανώνυμα την ταινία "Ένας Ντελικανής" (1963), που υπογράφει ο συγγραφέας Μανώλης Σκουλούδης, και την πρώτη (με την υπογραφή του) ταινία μεγάλου μήκους, "Μερικές το προτιμούν χακί" (1965). Από πριν, αλλά και κατά τη διάρκεια της εξορίας του στο Παρίσι (1967-1973), συνεργάζεται στενά με το Γάλλο σκηνοθέτη (και φίλο του από το 1962) Jean-Daniel Pollet. Μαζί του συμμετέχει ενεργά στο κίνημα του Μάη του 1968. Σ' αυτό το χρονικό διάστημα γνωρίζεται επίσης με τους Volker Schloendorf, Werner Hertzog, Barbet Schroeder, Nicholas Ray, Samuel Fuller, Ruy Guerra, Anatole και Pascale Dauman και άλλους. Το σενάριο μιας ταινίας, μία όπερα και ένα ροκ-ορατόριο σφραγίζουν την Παρισινή του περίοδο. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, το 1973, σκηνοθετεί τις ταινίες: "Η Φόνισσα", 1974, "Προμηθέας σε δεύτερο πρόσωπο", 1975, "Δυο φεγγάρια τον Αύγουστο", 1978, "Ρεμπέτικο", 1983 (Αργυρή Άρκτος Φεστιβάλ Βερολίνου, 1984 και Μεγάλο Βραβείο Φεστιβάλ Αλεξάνδρειας, 1985), και "Oh Babylon", 1988, καθώς και εννέα τηλεοπτικές σειρές, συνολικής διάρκειας περίπου 120 ωρών, για την Ελληνική τηλεόραση, αλλά και περισσότερες από 80 ώρες μουσικών προγραμμάτων, ντοκιμαντέρ, εκπαιδευτικών και ερευνητικών ταινιών. Χαρακτηριστικές είναι οι σκληρές πολεμικές σκηνοθετών -κριτικών, στις οποίες ο Φέρρης πρωτοστατεί από το 1974 ως το 1990.