Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Masterclass με την πολυβραβευμένη Γερμανίδα σκηνοθέτρια Άνγκελα Σάνελεκ

Schanelec Angela, Θεοδωράκη Στέλλα

9 Δεκεμβρίου 2023

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 01:03:44 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 95
Ομιλητές
Schanelec Angela
Θεοδωράκη Στέλλα

Γλώσσα
Ελληνική (πρωτότυπη εκφορά και παράλληλη μετάφραση)

Ημερομηνία
09/12/2023

Διάρκεια
01:03:44

Εκδήλωση
Το αινιγματικό σινεμά της Angela Schanelec

Χώρος
Goethe-Institut Athen

Διοργάνωση
Goethe-Institut Athen
Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός

Ετικέτες
Angela Schanelec, Άνγκελα Σάνελεκ, κινηματογράφος, ευρωπαϊκός κινηματογράφος, Σχολή του Βερολίνου

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας (Athens Avant-Garde Film Festival – AAGFF), η Ταινιοθήκη της Ελλάδος και το Goethe-Institut Athen συνδιοργάνωσαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα πλήρη ρετροσπεκτίβα στο έργο της Γερμανίδας Άνγκελα Σάνελεκ (Angela Schanelec), μιας από τις πλέον επιδραστικές Ευρωπαίες σκηνοθέτριες σήμερα.

Στο πλαίσιο της ρετροσπεκτίβας Το αινιγματικό σινεμά της Angela Schanelec (7–12 Δεκεμβρίου) η Ταινιοθήκη της Ελλάδος και το Goethe-Institut Athen διοργάνωσαν masterclass που παρέδωσε η πολυβραβευμένη Γερμανίδα σκηνοθέτρια Άνγκελα Σάνελεκ το Σάββατο 9 Δεκεμβρίου, στο αμφιθέατρο του Goethe-Institut Athen. To masterclass συντόνισε η σκηνοθέτρια, σεναριογράφος και παραγωγός, Στέλλα Θεοδωράκη.

Schanelec Angela Σκηνοθέτιδα

Η σκηνοθέτιδα, σεναριογράφος και ηθοποιός Άνγκελα Σάνελεκ είναι μία από τις πρωτεργάτριες και σημαντικότερες εκπροσώπους του αισθητικού κινήματος της Σχολής του Βερολίνου (στο οποίο, μεταξύ άλλων, ανήκουν και οι Κρίστιαν Πέτσολντ, Τομάς Αρσλάν και Μάρεν Αντε). Γεννημένη στη νότια Γερμανία το 1962, ξεκίνησε την καλλιτεχνική της καριέρα ως ηθοποιός προτού σπουδάσει σκηνοθεσία στη Γερμανική Ακαδημία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης του Βερολίνου (dffb) κοντά στους Χαρούν Φαρόκι και Χάρτμουτ Μπιτόμσκι. Το σκηνοθετικό της ντεμπούτο Η Καλότυχη Αδελφή μου (My Sister’s Good Fortune) τιμήθηκε με το βραβείο Καλύτερης Ταινίας της Γερμανικής Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου το 1996, ενώ το 1998 απέκτησε διεθνή αναγνώριση με τη δεύτερη της ταινία Μέρη στις Πόλεις (Places in Cities) που παρουσιάστηκε στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ των Καννών. Το λιτό και αφαιρετικό σκηνοθετικό της στυλ συνέχισε να διαμορφώνεται μέσα από τις ταινίες Μασσαλία (Marseille) (2004), Απομεσήμερο (Afternoon) (2007), Ορλύ (Orly) (2010) και τη γυρισμένη κατά ένα μἐρος της στην Ελλάδα Το Ονειρικό Μονοπάτι (The Dreamed Path) (2016), που προβλήθηκαν στο Φεστιβάλ των Καννών, του Βερολίνου και του Λοκάρνο αντίστοιχα. Το 2019 η ταινία της Ήμουν στο Σπίτι, Αλλά… (Ι Was at Home, But...) απέσπασε την Αργυρή Άρκτο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου, ενώ η τελευταία της ταινία ελληνικής συμπαραγωγής Μουσική (Music), βραβεύτηκε με την Αργυρή Άρκτο Καλύτερου Σεναρίου στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου το 2023. Είναι καθηγήτρια κινηματογράφου στο Πανεπιστήμιο Καλών Τεχνών του Αμβούργου. Ρετροσπεκτίβες του έργου της έχουν παρουσιαστεί στο Harvard Film Archive, το Film at Lincoln Center της Νέας Υόρκης, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βιέννης (Viennale) και το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Μασσαλίας (FIDMarseille).

Θεοδωράκη Στέλλα Σκηνοθέτιδα - Σεναριογράφος - Παραγωγός

Σχετικές ομιλίες

Ελληνικό σινεμά: ρεύμα με ορίζοντα ή εφήμερη μόδα; 115:45

Μαρ 07, 2013

Ελληνικό σινεμά: ρεύμα με ορίζοντα ή εφήμερη μόδα;

Ζώης Γιώργος Τζουμέρκας Σύλλας Παπαδημητρόπουλος Αργύρης Γεωργόπουλος Γιώργος Σακαρίδης Γιάννης Δημητρίου Ηλίας Ζιντζιρία Νεριτάν Ψύκου Ελίνα Ζουμπουλάκης Γιάννης Βενάρδου Ευάννα

Γλώσσα: Ελληνική