Giurini John
Γλώσσα
Αγγλική
Ημερομηνία
08/12/2016
Διάρκεια
27:05
Εκδήλωση
Μουσεία και Τουρισμός: μία σχέση σε εξέλιξη
Χώρος
Μουσείο Μπενάκη (κτήριο οδού Περαιώς)
Διοργάνωση
Μουσείο Μπενάκη
US Embassy Greece
British Council
British Embassy Athens
Κατηγορία
Μουσειολογία, Οικονομία
Ετικέτες
μουσεία, τουρισμός, τουριστική βιομηχανία, πολιτιστικός τουρισμός
Στις 8 Δεκεμβρίου, το Μουσείο Μπενάκη, η Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα, το British Council και η Βρετανική Πρεσβεία στην Αθήνα οργάνωσαν το ολοήμερο συνέδριο «Μουσεία και Τουρισμός: Μια Σχέση σε Εξέλιξη».
Τα μουσεία, οι πολιτιστικοί οργανισμοί και οι αρχαιολογικοί χώροι αποτελούν παραδοσιακά πόλο τουριστικής έλξης ειδικά σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, όπου ο τουρισμός έχει εκτεταμένη οικονομική, κοινωνική και πολιτική επίδραση. Ωστόσο, μόλις πρόσφατα οι εμπλεκόμενοι στον πολιτιστικό τομέα έχουν αρχίσει να αναγνωρίζουν την δύναμή τους όσον αφορά την προσέλκυση του τουριστικού κοινού αλλά και τον αντίκτυπο που έχουν στην τουριστική βιομηχανία, συνιστώντας έναν ισχυρότατο μοχλό ανάπτυξης.
Καθώς ο πολιτιστικός τουρισμός εξελίσσεται σε μία βιομηχανία εμπειριών, δημιουργείται η ευκαιρία για τα μουσεία να διεισδύσουν περαιτέρω στην τουριστική αγορά και να αυξήσουν τους επισκέπτες και τα έσοδά τους, ενδυναμώνοντας παράλληλα τον ξεχωριστό τους ρόλο στην αφήγηση της ιστορίας, του πολιτισμού και της ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες.
Στην έκτη κατά σειρά διοργάνωση του Συνεδρίου για τα Μουσεία, επαγγελματίες από τον μουσειακό και από τον ευρύτερο πολιτιστικό τομέα στην Ελλάδα, στις ΗΠΑ και στη Μεγάλη Βρετανία εξετάζουν με ποιο τρόπο τα μουσεία και οι πολιτιστικοί οργανισμοί μπορούν να ενισχύσουν τον ρόλο τους ως τουριστικοί προορισμοί και να συμμετάσχουν στη βιώσιμη πολιτιστική ανάπτυξη. Πώς μπορούν να βελτιώσουν τις σχέσεις τους και να διαμορφώσουν ισχυρότερες συνέργιες με την τοπική αυτοδιοίκηση, τις τουριστικές ενώσεις και άλλες ομάδες ενδιαφερομένων, προκειμένου να αυξήσουν την επισκεψιμότητά τους. Τι είδους χρηματοδοτικές και αναπτυξιακές επιλογές μπορούν να επιδιώξουν βασιζόμενοι στο τουριστικό μοντέλο. Και τέλος πώς η επένδυση στον πολιτισμό και στα μουσεία πιο συγκεκριμένα μπορεί να έχει έναν ισχυρό αντίκτυπο στην οικονομία των χωρών για τις οποίες ο τουρισμός αποτελεί βασική βιομηχανία. Καθώς ο πολιτιστικός τουρισμός εξελίσσεται σε μία βιομηχανία εμπειριών, δημιουργείται η ευκαιρία για τα μουσεία να διεισδύσουν περαιτέρω στην τουριστική αγορά και να αυξήσουν τους επισκέπτες και τα έσοδά τους, ενδυναμώνοντας παράλληλα τον ξεχωριστό τους ρόλο στην αφήγηση της ιστορίας, του πολιτισμού και της ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες.
Το συνέδριο τέλεσε υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων και πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Γραφείου Συνεδρίων & Επισκεπτών του Δήμου Αθηναίων (ACVB).
Ο John Giurini ανέλαβε Αναπληρωτής Διευθυντής Επικοινωνίας του J. Paul Getty Trust τον Ιανουάριο του 2005. Τον Νοέμβριο του 2007, έγινε Επικεφαλής Δημοσίων Υποθέσεων του Μουσείου J. Paul Getty. Από αυτή τη θέση, επιβλέπει όλες τις επικοινωνιακές δραστηριότητες των δύο κτηρίων του Μουσείου στο Λος Άντζελες, που περιλαμβάνουν τις σχέσεις με τα μέσα επικοινωνίας, το μάρκετινγκ και το branding, τον στρατηγικό σχεδιασμό, τις σχέσεις με τις τοπικές κοινότητες, καθώς και τις σχέσεις με τους δωρητές. Eίναι επίσης μέλος της διοικητικής ομάδας του Μουσείου. Πριν εργαστεί στο Getty, ο John διοικούσε την δική του συμβουλευτική εταιρεία δημοσίων σχέσεων, με ειδίκευση στα προϊόντα κατανάλωσης, τον τουρισμό, τις πωλήσεις και τους μη-κερδοσκοπικούς οργανισμούς.