De Voldere Isabelle
Γλώσσα
Αγγλική
Ημερομηνία
20/02/2014
Διάρκεια
32:53
Εκδήλωση
Χρηματοδοτώντας τη Δημιουργικότητα
Χώρος
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας)
Διοργάνωση
Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού
Ελληνική Προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2014)
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός, Οικονομία
Ετικέτες
πολιτισμός, πολιτιστική επιχειρηματικότητα, δημιουργικές βιομηχανίες
Ο πολιτισμός, η ψυχαγωγία, η δημιουργική παραγωγή έχουν αφήσει πίσω τους, από τη δεκαετία του '90, τα παλιά μοντέλα της κεντρικά σχεδιαζόμενης και χρηματοδοτούμενης πολιτιστικής πολιτικής, και έχουν καλλιεργήσει ένα καινούργιο, σύνθετο μοντέλο, που αναγνωρίζει την προσωπική και ιδιοσυγκρασιακή φύση των προτιμήσεων και παρακολουθεί τις αλλαγές και τις προκλήσεις.
Πλέον οι δημιουργοί δεν βασίζονται αποκλειστικά στην κρατική υποστήριξη, ενώ νέοι και τολμηροί επιχειρηματίες, μικρής και μεγάλης κλίμακας, αντιλαμβάνονται τη δυναμική της δημιουργικής παραγωγής και το ρόλο του απρόβλεπτου στην ανάπτυξη του πολιτιστικού τομέα.
Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, σε συνεργασία με το Πρόγραμμα Δημιουργικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με το Megaron Plus, οργάνωσε, στο πλαίσιο της ελληνικής προεδρίας του Συμβουλίου της ΕΕ, διήμερο συνέδριο, για να ανιχνεύσει το νέο τοπίο της πολιτιστικής παραγωγής και να θέσει τις βάσεις του διαλόγου για το ρόλο της Δημιουργικής Οικονομίας στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, με τη συμμετοχή υψηλόβαθμων στελεχών της ΕΕ, εκπροσώπων ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων, μελών της διεθνούς και ελληνικής ακαδημαϊκής κοινότητας, εμπειρογνωμόνων, εκπροσώπων του επιχειρηματικού και τραπεζικού τομέα, και κυρίως πρωτοπόρων στη κατεύθυνση της πολιτιστικής δημιουργικότητας που αντιλήφθηκαν έγκαιρα τους καιρούς και υλοποίησαν τις ιδέες και τις καινοτομίες τους.
Το καινούργιο τοπίο έχει διαμορφώσει τα δικά του χαρακτηριστικά, τη δική του αγορά και ένα νέο σύστημα. Είναι φιλόξενο στην καινοτομία, στις πρωτοβουλίες και στις ανοιχτές συνεργασίες αναγνωρίζοντας τη δύναμη των τεχνών στη βελτίωση της ζωής στις πόλεις, αλλά και στις μικρές κοινότητες, καθώς και τις συνέργειες πολλών διαφορετικών χώρων και ειδικοτήτων.
Το καινούργιο δεν προκύπτει τυχαία: χρειάζεται πρακτικές ικανότητες για την ανάπτυξη των ιδεών σε δημιουργικά προγράμματα, εγχειρήματα και επιχειρήσεις. Ειδικά εργαλεία για την αναζήτηση των προκλήσεων και γνώση για τα θέματα που επηρεάζουν την πολιτιστική δημιουργία σε προσωπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Συνεχή παρακολούθηση των απαιτήσεων και των τάσεων για πολιτιστικά προϊόντα και ενημέρωση για τις αλληλεξαρτήσεις των πολιτιστικών οργανισμών.
Το Συνέδριο απευθυνόταν στις τοπικές και κεντρικές δημόσιες υπηρεσίες, τις τράπεζες, τα επιμελητήρια, τους επαγγελματικούς οργανισμούς, τα πανεπιστήμια, τις επενδυτικές εταιρίες, τη δημιουργική βιομηχανία, τους καλλιτέχνες, τους πολιτιστικούς μάνατζερ, τα πολιτιστικά ιδρύματα και τους μη κυβερνητικούς οργανισμούς και η φιλοσοφία του βασίστηκε στη σημασία και τη συμβολή του πολιτιστικού τομέα στην υποστήριξη της οικονομίας και στη δημιουργία πολλών θέσεων εργασίας, αλλά και στη δυνατότητα να δημιουργηθούν ατζέντες για τους τρόπους με τους οποίους τμήματα της κοινωνίας θα συνεργαστούν για να δώσουν ευκαιρίες ζωής, κυρίως στους νέους.
Οι ενότητες του Συνεδρίου κάλυψαν θέματα όπως:
-η κρατική πολιτική και ιδιωτική πρωτοβουλία
-η στρατηγική και η σύγχρονη πολιτική για την ανάπτυξη των δημιουργικών εγχειρημάτων και επιχειρήσεων
-η πολιτιστική επιχειρηματικότητα και η οικονομική ανάπτυξη
-η συνεισφορά της δημιουργικής οικονομίας στη δημιουργία θέσεων εργασίας
-οι επιδράσεις της πολιτιστικής δραστηριότητας στις τοπικές οικονομίες
-η χρηματοδότηση και οι επιχειρηματικές όψεις των σύγχρονων πολιτιστικών θεσμών
-η πολιτιστική επιχειρηματικότητα στην πράξη
-οι πολιτιστικές συνέργειες και εκκινήσεις
-η διαδρομή από την ιδέα στην εφαρμογή
-τα νέα εργαλεία και οι χρηματοπιστωτικοί μηχανισμοί
-οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις της ψηφιακής εποχής
-οι εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες
-η κινητικότητα των καλλιτεχνών και των προϊόντων του πολιτισμού
Εργάζεται ως οικονομολόγος στην IDEA Consult και έχει πάνω από 15 χρόνια πείρα στην ακαδημαϊκή και εφαρμοσμένη έρευνα σε θέματα πολιτικής. Ως εμπειρογνώμων, εστιάζει σε θέματα σχετικά με την οικονομία του πολιτιστικού και δημιουργικού τομέα (ΠΔΤ), την τομεακή και περιφερειακή ανταγωνιστικότητα, και την καινοτομία. Από το 2006 ασχολείται με πρωτοποριακά ερευνητικά έργα του ΠΔΤ στη Φλάνδρα (Βέλγιο) για λογαριασμό διαφόρων οργανισμών πολιτιστικής πολιτικής, σε ορισμένα από τα οποία κατείχε ηγετική θέση. Το 2009, υπήρξε συν-συγγραφέας του βιβλίου Επενδύοντας σε μια δημιουργική οικονομία (Werk maken van een creatieve economie). Εξακολούθησε να διευρύνει τις γνώσεις της στον τομέα του ΠΔΤ με τη συμμετοχή της σε έργα όπως τη χαρτογράφηση της οπτικοακουστικής βιομηχανίας της Φλάνδρας• μια διεθνή ανάλυση-ορόσημο της πόλης της Αμβέρσας ως «δημιουργικής πόλης»• την εξέταση συναφών εργαλείων πολιτικής στην περιοχή των Βρυξελλών για την υποστήριξη του ΠΔΤ• και την έρευνα πάνω στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των οργανισμών του ΠΔΤ ως προς τη νομική τους οργάνωση. Επίσης ηγήθηκε της πρόσφατης μελέτης με τίτλο «Επισκόπηση της πρόσβασης των πολιτιστικών και δημιουργικών τομέων στη χρηματοδότηση», που έγινε για λογαριασμό της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Πολιτισμού. Η μελέτη αυτή παρέχει πληροφορίες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων ώστε να τελειοποιηθεί ο νέος μηχανισμός εγγυήσεων για τον ΠΔΤ στο πλαίσιο του προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη.