Ετμεκτσόγλου Ιωάννα
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
14/03/2018
Διάρκεια
86:18
Εκδήλωση
Ελεύθερο Εργαστήρι Μουσικής Παιδείας - 2ος Κύκλος 2017-2018: Μουσική για την ψυχή μας
Χώρος
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος Λίλιαν Βουδούρη
Διοργάνωση
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη» - Σύλλογος «Οι φίλοι της μουσικής»
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός, Ψυχολογία / Ψυχική Υγεία
Ετικέτες
μουσική, ψυχή, Μουσική Ψυχολογία, μουσική αντίληψη, μουσικές προτιμήσεις, τεχνολογίες ήχου, δημόσιος χώρος, μουσκή ανάπτυξη, διά βίου εκμάθηση της μουσικής, σύνθεση, αυτοσχεδιασμός
Ο φετινός δεύτερος κύκλος του επιτυχημένου θεσμού έχει τίτλο «Μουσική για την ψυχή μας» και περιλαμβάνει 4 σεμινάρια κάθε ένα από τα οποία αποτελείται από 2 δίωρες συναντήσεις που πραγματοποιούνται κάθε Τετάρτη απόγευμα (18:00 - 20:00) από 31 Ιανουαρίου έως και 21 Μαρτίου 2018 στην Αίθουσα Διδασκαλίας της Μουσικής Βιβλιοθήκης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Μικρές γέφυρες στη Μουσική Ψυχολογία: Από το εργαστήριο στην καθημερινή ζωή - 1η ομιλία
Πώς και γιατί προέκυψε η Μουσική Ψυχολογία ως επιστημονικός τομέας στο σύγχρονο δυτικό κόσμο; Ποια είναι τα βασικά θέματα που ερευνά; Πώς σχετίζεται με άλλες επιστήμες και τέχνες αλλά και με την καθημερινή ζωή του ανθρώπου και άλλων ζώων; Τα δύο εισαγωγικά σεμινάρια θα προσεγγίσουν τα παραπάνω βασικά ερωτήματα καθώς και επιλεκτικά στοιχεία από τις θεματικές ενότητες:
• Στοιχεία μουσικής αντίληψης, γνώσης και μνήμης.
• Σωματικές, συναισθηματικές, και αισθητικές αντιδράσεις στη μουσική και μουσικές προτιμήσεις.
• Επιδράσεις των τεχνολογιών του ήχου στη μουσική και γενικότερη εμπειρία του ακροατή και του μουσικού.
• Μουσική σε δημόσιους χώρους: Διαπραγμάτευση ανάμεσα στην ελευθερία έκφρασης και στο δικαίωμα στη σιωπή.
• Μουσική ανάπτυξη από το έμβρυο και καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής.
• Δια βίου εκμάθηση της μουσικής: Εγγενείς και περιβαλλοντικοί παράγοντες
• Μουσική επιτέλεση, προετοιμασία του μουσικού, έκφραση και επικοινωνία με το κοινό, καθώς και ενδεχόμενες δυσκολίες του ερμηνευτή σε σωματικό και ψυχολογικό επίπεδο.
• Σύνθεση και αυτοσχεδιασμός της μουσικής από ειδικούς και ερασιτέχνες σε διάφορες ηλικίες.
• Η μουσική άλλων ζώων, πιθανές λειτουργίες της και σχέσεις με την ανθρώπινη μουσική.
Τα σεμινάρια θα ολοκληρωθούν με συζήτηση για το ρόλο της μουσικής στην καθημερινότητα του καθενός μας. Θα αναστοχασθούμε σχετικά με το πώς χρησιμοποιούμε καθημερινά τις αγαπημένες μας μουσικές και τραγούδια για τη ρύθμιση της διάθεσής μας, για την ενίσχυση της συνεκτικότητας των ομάδων στις οποίες ανήκουμε, για τη γνώση και τη σχέση μας με άλλα ζώα και το περιβάλλον μας, καθώς και για τη δημιουργία ενός 'στέρεου' μνημονικού αποτυπώματος της ιστορίας της ζωής μας; Με ποιους τρόπους θα μπορούσε ο καθένας μας να ξυπνήσει το 'μουσικό παιδί' μέσα του και να αδράξει τις πολλαπλές θετικές επιδράσεις της μουσικής σε όλα τα στάδια της ζωής του;
(Σημείωμα της ομιλήτριας)
H Iωάννα Eτμεκτσόγλου σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Iλλινόις (Oυρμπάνα, H.Π.A.), από όπου έλαβε πτυχίο και μεταπτυχιακό στη μουσική παιδαγωγική και διδακτορικό (Ph.D) στη Μουσική Ψυχολογία με έμφαση στην εκπαίδευση (1992). Αργότερα σπούδασε μουσικοθεραπεία (Μ.Α. 2007) στο Anglia Ruskin University (Cambridge, Αγγλία). Aπό το 1995 εργάζεται στο Tμήμα Mουσικών Σπουδών του Iονίου Πανεπιστημίου, όπου διδάσκει μουσική ψυχολογία, μουσική για την ειδική αγωγή, εκπαιδευτική ψυχολογία της μουσικής, καθώς και εισαγωγικά μαθήματα μουσικοθεραπείας. Έχει πραγματοποιήσει έρευνα για τις επιδράσεις της σύμπραξης σχιζοφρενών ασθενών με φοιτητές μουσικής στα πλαίσια προγράμματος ομαδικής μουσικοθεραπείας. Στον τομέα της εκπαιδευτικής ψυχολογίας με επίκεντρο τον ήχο και τη μουσική, ενδιαφέρεται για τη δημιουργία, πιλοτική χρήση και αξιολόγηση αναπτυξιακά και πολιτισμικά κατάλληλου διδακτικού υλικού. Πειραματίζεται με διδακτικές προσεγγίσεις οι οποίες βασίζονται στην ανακάλυψη και επεκτείνουν τη διδασκαλία σε πλαίσια εκτός τάξης. Οι προσεγγίσεις αυτές στοχεύουν στην ενίσχυση της δημιουργικότητας των παιδιών, ενηλίκων και υπερηλίκων, στην καλλιέργεια της ακουστικής τους αντίληψης, στην ενεργό εμπλοκή τους με τη μουσική πράξη και στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων και κινήτρων τους για την εκτίμηση του περιβάλλοντος μέσω των ήχων.