Τσαντσάνογλου Μαρία
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
12/01/2019
Διάρκεια
01:25:58
Εκδήλωση
Το Ανοικτό Πανεπιστήμιο της Πολιτιστικής Εταιρείας: Β’ Κύκλος, Νοέμβριος 2018 - Μάρτιος 2019
Χώρος
Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης
Διοργάνωση
Πολιτιστική Εταιρεία Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος
Δίκτυο Ναυαρίνο
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός
Ετικέτες
μοντέρνα τέχνη, σύγχρονη τέχνη, Θεσσαλονίκη, συλλογή Κωστάκη, ρωσική πρωτοπορία, Ιόλας, συλλογή Ιόλα
Η εκδήλωση βιντεοσκοπήθηκε στη Θεσσαλονίκη από τους διοργανωτές. Το BLOD ευχαριστεί θερμά την Πολιτιστική Εταιρεία Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος και το Δίκτυο Ναυαρίνο για την παραχώρηση του video.
Η Θεσσαλονίκη έχει το πλεονέκτημα στην Ελλάδα των συλλογών τέχνης. Ιστορικές συλλογές όπως η συλλογή Κωστάκη με έργα ρωσικής πρωτοπορίας αλλά και τα έργα από την συλλογή Ιόλα, οι συλλογές σύγχρονης τέχνης του ΚΜΣΤ, του ΜΜΣΤ και του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (φορείς που σήμερα αποτελούν συνενωμένοι τον Μητροπολιτικό Οργανισμό Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης – MOMus), καθώς και οι συλλογές της Δημοτικής Πινακοθήκης, του Τελλογλείου Ιδρύματος Τεχνών, της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών κ.ά., συμβάλλουν ουσιαστικά στην διαμόρφωση μιας ισχυρής ταυτότητας σύγχρονου πολιτισμού στην Θεσσαλονίκη.
Η Μαρία Τσαντσάνογλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η διδακτορική της διατριβή, την οποία εκπόνησε στο Πανεπιστήμιο Λομονόσοφ της Μόσχας, έχει θέμα τον Ρωσικό Φουτουρισμό υπό το πρίσμα της ιστορίας, της αισθητικής και της κριτικής υποδοχής. Υπήρξε μέλος της Κρατικής Επιτροπής του Υπουργείου Πολιτισμού για την παραλαβή της Συλλογής Κωστάκη (1998). Διετέλεσε επίσης Επιστημονική Συνεργάτιδα για θέματα πολιτισμού και Ακόλουθος Τύπου στην ελληνική πρεσβεία της Μόσχας (1994-2002). Έχει διδάξει Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Λομονόσοφ (1997-2001) και από το 2002 διδάσκει Σλαβική Πολιτισμική Ιστορία και Τέχνη στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη. Είναι Διευθύντρια του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη από το 2006. Ακόμα, ήταν συν-επιμελήτρια της 1ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (2007) και Διευθύντρια της 2ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (2009). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα, οι μεταφράσεις και οι δημοσιεύσεις της αφορούν κυρίως την περίοδο της ρωσικής πρωτοπορίας και τη σύγχρονη τέχνη του μετα-σοβιετικού χώρου. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με θέματα σχετικά με τη σύνθεση των τεχνών, τη σχέση τέχνης και πολιτικής, τη μουσειακή πολιτική και τις διαπολιτισμικές σχέσεις. Έχει επιμεληθεί εικαστικές εκθέσεις στην Ελλάδα, στη Ρωσία, στη Γερμανία, στην Αγγλία, στη Γαλλία, στην Ισπανία, στην Ιταλία, στην Τουρκία, στον Καύκασο και στην Κεντρική Ασία. Επιπλέον, έχει συγγράψει δύο μονογραφίες και έχει στο ενεργητικό της πολυάριθμες επιμέλειες εκδόσεων, δημοσιεύσεις και συμμετοχές σε διεθνή συνέδρια. Συμμετείχε στη νομοπαρασκευαστική ομάδα για τη δημιουργία του Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης (ΜΟΜus) και σήμερα είναι Αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια του MOMus.