Σκουμπουρδή Χρυσάνθη
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
25/04/2014
Διάρκεια
24:43
Εκδήλωση
12ο Διήμερο Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών
Χώρος
Κεντρικό κτίριο Πανεπιστημίου Αθηνών
Διοργάνωση
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κατηγορία
Εκπαίδευση, Μαθηματικά
Ετικέτες
μαθηματική εκπαίδευση, εκπαιδευτικό υλικό, μαθητής, εκπαιδευτικός, μαθηματική έννοια
Ο θεμελιώδης ρόλος των εκπαιδευτικών υλικών, στη διαδικασία της διδασκαλίας και μάθησης των μαθηματικών, αναδεικνύεται όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Οι σχετικές έρευνες, διεθνώς, μελετούν τις στάσεις, τις απόψεις και τον τρόπο χρήσης του εκπαιδευτικού υλικού από τους εκπαιδευτικούς και τους/ις μαθητές/ριες, τις επιδράσεις της χρήσης υλικού στη μαθηματική εκπαίδευση, αλλά και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτών καθαυτών των εκπαιδευτικών υλικών, μέσω διερεύνησης της λειτουργίας τους, των ορίων και των δυνατοτήτων χρήσης τους. Στην ομιλία μου, μέσα από παραδείγματα, θα προσπαθήσω να αναδείξω πώς συγκεκριμένα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών υλικών μπορούν να διευκολύνουν ή να δυσκολέψουν τους/ις μαθητές/ριες να αντιληφθούν συγκεκριμένες μαθηματικές έννοιες και να ανταποκριθούν σε συγκεκριμένα μαθηματικά έργα.
Η Χρυσάνθη Σκουμπουρδή είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου με γνωστικό αντικείμενο «Διδακτική Μαθηματικών: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Υλικού». Έχει δημοσιεύσει επιστημονικές εργασίες σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά, σε πρακτικά διεθνών και πανελλήνιων συνεδρίων, σε ιστοσελίδες, καθώς και σε διεθνείς και ελληνικούς συλλογικούς τόμους. Είναι συγγραφέας ενός επιστημονικού βιβλίου και συν-συγγραφέας άλλων δύο. Έχει συμμετάσχει σε επιστημονικά ερευνητικά προγράμματα και είναι μέλος επιστημονικών ενώσεων, καθώς και μέλος της συντακτικής επιτροπής επιστημονικών περιοδικών. Τα ερευνητικά της ενδιαφέρονται αφορούν στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τη διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού και παιχνιδιού για τη διδασκαλία/μάθηση των μαθηματικών της πρώτης σχολικής ηλικίας.