Γιαννακοπούλου Ελένη
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
25/04/2014
Διάρκεια
26:50
Εκδήλωση
12ο Διήμερο Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών
Χώρος
Κεντρικό κτίριο Πανεπιστημίου Αθηνών
Διοργάνωση
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κατηγορία
Εκπαίδευση, Μαθηματικά
Ετικέτες
μαθηματική εκπαίδευση, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, έργο τέχνης, Γεωμετρία
Στην εισήγηση παρουσιάζονται στοιχεία και σχολιάζονται οι επικρατούσες πρακτικές επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών από την οπτική των αναλύσεων και των αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων. Με την παραδοχή, ότι η πλειονότητα των εκπαιδευτικών της προσχολικής και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έχει αρνητικές σχέσεις με τα μαθηματικά διατυπώνεται μια πρόταση, η οποία μπορεί να αποτελέσει αφετηρία για την αναθεώρηση των απόψεων των εκπαιδευτικών για τα μαθηματικά και εκτίθενται στοιχεία από μια πειραματική εφαρμογή της. Η πρόταση αυτή αξιοποιεί την αισθητική εμπειρία σε μια διεργασία μετασχηματισμού αντιλήψεων των ενηλίκων με στόχο τη μάθηση με βάση την θέση ότι η συστηματική παρατήρηση έργων τέχνης υποκινεί νοητικές διεργασίες, που με κατάλληλη καθοδήγηση μπορούν να οδηγήσουν στον κριτικό στοχασμό προκειμένου να διευκολύνουν την επίτευξη αντιστοιχων στόχων. Η τεχνική αυτή εκτίθεται στην εισήγηση αυτή χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα την εννοια του κύκλου η οποία παρά τα φαινομενα αποτελεί μια από τις πιο σύνθετες αλλά και αρχικές εννοιες της γεωμετρίας.
Έχει εικοσηπεντάχρονη εργασιακή πείρα σε ερευνητικά προγράμματα, πολύχρονη διδακτική εμπειρία, δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων για ζητήματα εκπαιδευσης ενηλίκων, οργάνωσης & επεξεργασίας ερευνητικών δεδομένων και για θέματα οργάνωσης και διοίκησης εκπαιδευτικών μονάδων. Έχει δημοσιεύσει άρθρα στον τύπο για ζητήματα της επιστημονικής και κοινωνικής επικαιρότητας.