Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Οι α-γωνίες του κύκλου μέσα από την τέχνη. Η επιμόρφωση στα μαθηματικά από την οπτική της εκπαίδευσης ενηλίκων

Γιαννακοπούλου Ελένη

25 Απριλίου 2014

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 26:50 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 1382
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Στην εισήγηση παρουσιάζονται στοιχεία και σχολιάζονται οι επικρατούσες πρακτικές επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών από την οπτική των αναλύσεων και των αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων. Με την παραδοχή, ότι η πλειονότητα των εκπαιδευτικών  της προσχολικής και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έχει αρνητικές σχέσεις με τα μαθηματικά διατυπώνεται μια πρόταση, η οποία μπορεί να αποτελέσει αφετηρία για την αναθεώρηση των απόψεων των εκπαιδευτικών για τα μαθηματικά και εκτίθενται στοιχεία από μια πειραματική εφαρμογή της. Η πρόταση αυτή αξιοποιεί την αισθητική εμπειρία σε μια διεργασία μετασχηματισμού αντιλήψεων των ενηλίκων με στόχο τη μάθηση με βάση την θέση ότι η συστηματική παρατήρηση έργων τέχνης υποκινεί νοητικές διεργασίες, που με κατάλληλη καθοδήγηση μπορούν να οδηγήσουν στον κριτικό στοχασμό προκειμένου να διευκολύνουν την επίτευξη αντιστοιχων στόχων. Η τεχνική αυτή εκτίθεται στην εισήγηση αυτή χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα την εννοια του κύκλου η οποία παρά τα φαινομενα αποτελεί μια από τις πιο σύνθετες αλλά και αρχικές εννοιες της γεωμετρίας.

Γιαννακοπούλου Ελένη Καθηγήτρια - Σύμβουλος ΕΑΠ
Η Ελένη Γιαννακοπούλου κατέχει Πτυχίο του Μαθηματικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών, D.E.A. στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά στις Κοινωνικές Επιστήμες του Πανεπιστημίου Paris V και Διδακτορικό Δίπλωμα του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

Έχει εικοσηπεντάχρονη εργασιακή πείρα σε ερευνητικά προγράμματα, πολύχρονη διδακτική εμπειρία, δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων για ζητήματα εκπαιδευσης ενηλίκων, οργάνωσης & επεξεργασίας ερευνητικών δεδομένων και για θέματα οργάνωσης και διοίκησης εκπαιδευτικών μονάδων. Έχει δημοσιεύσει άρθρα στον τύπο για ζητήματα της επιστημονικής και κοινωνικής επικαιρότητας.

Σχετικές ομιλίες