Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Οι καλλιτεχνικές δράσεις της ΕΛΣ, ως εργαλείο αύξησης της κοινωνικής συνοχής

Μιχαηλίδης Μύρων

31 Μαΐου 2013

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 14:09 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 1645

Η ομιλία αυτή έγινε στο πλαίσιο της  διημερίδας "Διαχείριση Πολιτιστικών Οργανισμών σε Περίοδο Κρίσης" που διοργάνωσε το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα για την Πολιτιστική Διαχείριση του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου.

Η σύνοψη της ομιλίας, όπως δημοσιεύθηκε στο Πρόγραμμα της Διημερίδας:


Οι καλλιτεχνικές δράσεις της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε δρόμους, πλατείες  και γειτονιές, οι οποίες ξεκίνησαν τον Σεπτέμβρη του 2011 - μέσα στη δίνη  της κοινωνικής και οικονομικής κρίσης, προσέλαβαν μια διάσταση που  δύσκολα θα μπορούσε κανείς να προβλέψει στο στάδιο του σχεδιασμού  τους. Το ρίσκο της παρουσίασης δρώμενων λυρικής τέχνης και μπαλέτου σε  υποβαθμισμένες περιοχές μας έφερε αντιμέτωπους με τα σοβαρά  προβλήματα του αστικού ιστού της Αθήνας, αλλά την ίδια στιγμή μας γέμισε  αισιοδοξία για τη δύναμη της τέχνης, η οποία αποδεικνύεται ικανή να  αυξήσει την κοινωνική συνοχή.  Για την Εθνική Λυρική Σκηνή, η καλλιτεχνική εξωστρέφεια είναι ένας από  τους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής της. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο  με το Λυρικό Λεωφορείο, τις Λυρικές Βραδιές, τις Βραδιές Χορού στις  Πλατείες, την Όπερα της Βαλίτσας, το Dance Box, αλλά και το εκπαιδευτικό  πρόγραμμα Η Όπερα διαδραστικά στα Δημοτικά Σχολεία χιλιάδες άνθρωποι  σε όλη την Ελλάδα, από όλες τις κοινωνικές, μορφωτικές, οικονομικές τάξεις,  ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο της Όπερας. 

Μιχαηλίδης Μύρων Αρχιμουσικός

Ο Μύρων Μιχαηλίδης είναι ένας από τους πλέον αναγνωρισμένους Έλληνες αρχιμουσικούς με διεθνή παρουσία. Το ρεπερτόριό του περιλαμβάνει 46 τίτλους όπερας και πάνω από 350 συμφωνικά έργα. Έχει διευθύνει επανειλημμένα την Ορχήστρα Δωματίου της Βιέννης, τις Φιλαρμονικές/Συμφωνικές Ορχήστρες Βερολίνου, Ρώμης, Ερφούρτης, Ενέσκου, Μπρατισλάβας, Σόφιας, Οδησσού, Άγκυρας, Μπανγκόκ, Μπραουνσβάικ, Σααρμπρίκεν, Σαγκάης, Τεργέστης, Τορόντο, Ιερουσαλήμ, Μεξικού, Μπανγκόκ, Μπατούμι, Ραδιοφωνίας Πράγας, Βουκουρεστίου, Εθνικές Όπερες Σάο Πάολο, Βουκουρεστίου, Αστραχάν, Ριγέκα κ.α. Συνεργάζεται σταθερά με όλες τις ελληνικές ορχήστρες (ΚΟΘ, ΚΟΑ, Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, ΟΛΣ, ΦΟΑ, Δήμου Αθηναίων, Θεσσαλονίκης κ.α.). Πρόσφατα διηύθυνε την Όπερα Ηλέκτρα του Ρίχαρντ Στράους στην Εθνική Όπερα του Ζάγκρεμπ. Έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες, όπως οι Άλντο Τσικολίνι, Πωλ Μπαντούρα Σκόντα, Κυπριανός Κατσαρής, Ίβο Πογκορέλιτς, Λαρς Φογκτ, Φάζελ Ζάι, Μπάρι Ντάγκλας, Λαρς Φόγκτ, Σαλβατόρε Ακάρντο, Βάντιμ Ρέπιν, Σλόμο Μιντς, Μίσα Μάισκυ, Τζουν Άντερσον, Τσέριλ Στούντερ, Παάτα Μπουρτσουλάντζε κ.α. Έχει ηχογραφήσει για την EMI Classics, τη Naxos κ.α. αποσπώντας υποψηφιότητες για δύο βραβεία Grammy, με το Βραβείο Supersonic, με το Βραβείο Pizzicato Classics και με Πέντε Diapason (CD με έργα Πιτσέττι). Το CD του με τα Κοντσέρτα του Μπετόβεν (με τον Άλντο Τσικολίνι και την ΚΟΘ) τον έφερε στο επίκεντρο της διεθνούς δημοσιότητας. Το 2015, κυκλοφόρησε DVD με τον Φάουστ του Γκουνό (ΕΛΣ). Έχει διατελέσει Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, Αρχιμουσικός στην Όπερα της Σαξονίας και από το 2018, Γενικός Μουσικός Διευθυντής (GMD) στην Όπερα και τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Ερφούρτης, στη Γερμανία. Από το 2019, είναι ο πρώτος Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου. Τιμήθηκε με το παράσημο του Ιππότη των Τεχνών και των Γραμμάτων της Γαλλικής Δημοκρατίας, με Τιμητική Διάκριση από την Ένωση Ελλήνων Μουσικών και Θεατρικών Κριτικών, με το Βραβείο Απόλλων και το Ειδικό Βραβείο “Χρυσή Μπαγκέτα” από την Εταιρεία Φίλων της ΕΛΣ. Σπούδασε πιάνο με τον Δημήτρη Τουφεξή, αποφοιτώντας παράλληλα από τη Νομική Σχολή Αθηνών και Διεύθυνση Ορχήστρας με τον Χανς Μάρτιν Ράμπενσταϊν στη Μουσική Ακαδημία του Βερολίνου. Παρακολούθησε σεμινάρια των Μιλτιάδη Καρύδη και Σάιμον Ρατλ.

Σχετικές ομιλίες