Παπακωνσταντίνου Στέλιος
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
25/04/2014
Διάρκεια
00:16:57
Εκδήλωση
12ο Διήμερο Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών
Χώρος
Κεντρικό κτίριο Πανεπιστημίου Αθηνών
Διοργάνωση
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία - Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κατηγορία
Εκπαίδευση, Μαθηματικά
Ετικέτες
μαθηματική εκπαίδευση, ερμηνευτικό σχήμα, νηπιαγωγός, μνήμη, λογική, μαθητής, διαίσθηση, εκπαιδευτικός
Τα Μαθηματικά, ως επιστήμη, κοινωνική πρακτική και σχολικό μάθημα, βιώνονται από τα άτομα μέσω ερμηνευτικών σχημάτων. Τα σχήματα αυτά υποδέχονται την πραγματικότητα. Πρόκειται για μια ενεργή διαδικασία συναντίληψης: το άτομο μορφοποιεί την πραγματικότητα και αυτή με τη σειρά επιδρά στις πεποιθήσεις των κοινωνικών υποκειμένων. Οι πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής για την, κατά Ernest, Εικόνα των Μαθηματικών εξετάζονται στα πλαίσια των, κατά Gilly, Αναπαραστάσεων του Πλαισίου. Ένα ερωτηματολόγιο για 100 νηπιαγωγούς και μια ημι-δομημένη συνέντευξη για 10 από αυτούς διερεύνησε τη σχέση (ή την απουσία σχέσης) των Μαθηματικών με τη μνήμη, τη λογική και τη διαίσθηση, τα παραγόμενα παιδικά ή ενήλικα συναισθήματα, τις ποιοτικά διαφοροποιημένες διδασκαλίες, τη θέση της παιδικής εμπειρίας, του ενήλικου ενθουσιασμού, των χειρισμών και των εναλλακτικών λύσεων. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα εντάχθηκαν στους Τεχνοκράτες, Δημοκρατικούς ή Ριζοσπαστικούς Εκπαιδευτικούς με κομβικό σημείο την υπεροχή της χρηστικότητας των Μαθηματικών ή την υιοθέτηση ενός λόγου συνειδητά ενταγμένου στις συνιστώσες μιας κοινωνικής ποικιλομορφίας.
Ο Στέλιος Παπακωνσταντίνου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1966. Είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Θεσσαλονίκης, κάτοχος Διπλώματος διετούς μετεκπαίδευσης στη Γενική Αγωγή καθώς και Μεταπτυχιακού Τίτλου με θέμα τους χειρισμούς υλικών μέσων από τους μαθητές κατά την ενασχόληση με προσθετικές-αφαιρετικές δραστηριότητες. Το 2014 ανακηρύχτηκε Διδάκτορας του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στον τομέα της Διδακτικής των Μαθηματικών, μελετώντας τις μαθηματικές πεποιθήσεις των Νηπιαγωγών ως παράγωγα των ευρύτερων κοινωνικών τους αναπαραστάσεων για τη μάθηση, τη διδακτική και την παιδική ηλικία.
Έχει πολυετή διδακτική εμπειρία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και από το 2010 κατέχει θέση Διευθυντή σε Δημοτικά Σχολεία της Ανατολικής Θεσσαλονίκης.