Ζέπος Ιωάννης - Αλέξιος
Κεραμέως Νίκη
Γκλαβάς Σωτήρης
Σοφιανοπούλου Χρύσα
Μπούντα Ελένη
Δημόπουλος Ευθύμιος
Αντωνίου Γιάννης
Λακασάς Απόστολος
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
22/10/2019
Διάρκεια
01:43:53
Εκδήλωση
Εκδηλώσεις της Κίνησης Πολιτών για μια Ανοικτή Κοινωνία
Χώρος
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων - Αίγλη Ζαππείου - Διαδικτυακές εκδηλώσεις
Διοργάνωση
ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ για μια Ανοικτή Κοινωνία
Κατηγορία
Εκπαίδευση
Ετικέτες
εκπαίδευση, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σχολείο, εκπαιδευτική πολιτική, εκπαιδευτικές ανισότητες
«Το σχολείο του 21ου» αιώνα καλείται να διαδραματίσει τον πιο σύνθετο και απαιτητικό ρόλο που είχε ποτέ.
H ευελιξία και η προσαρμογή του σχολείου στις νέες πραγματικές συνθήκες και απαιτήσεις είναι θέμα ατομικής προόδου και εθνικής επιβίωσης.
Παρά τις εξελίξεις, τα προβλήματα εντείνονται, γιατί στον τόπο μας, δεν εφαρμόσθηκε ποτέ ένας ουσιαστικός στρατηγικός εκπαιδευτικός σχεδιασμός για τη χάραξη μιας ενιαίας μακροπρόθεσμης εκπαιδευτικής πολιτικής.
Τίθεται πάντα ένα βασικό ερώτημα: το σημερινό σχολείο περιορίζει ή διευρύνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες;
Υπάρχουν πολλά, κυρίως ποιοτικά, προβλήματα που μπορούν να αντιμετωπιστούν από το σχολείο χωρίς ιδιαίτερες δαπάνες, όμως το κλειδί για να βελτιωθούν οι εκπαιδευτικές συνθήκες απαιτεί συνδυασμό δράσεων από το κράτος και από τους εκπαιδευτικούς.
Ποιο πρέπει να είναι το σχολείο του 21ου αιώνα, ανέλυσαν οι εισηγητές της εκδήλωσης που οργάνωσε, την Τρίτη, 22/10/2019, η Κίνηση Πολιτών για μια Ανοικτή Κοινωνία και είχε ως θέμα: «Οι σύγχρονες απαιτήσεις της πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».
Στην εκδήλωση παρευρέθηκε η Υπουργός Παιδείας, κ. Νίκη Κεραμέως, η οποία δήλωσε στο χαιρετισμό της ότι: «δεν ήρθα εδώ για να μιλήσω, ήρθα για να ακούσω….».
Η ίδια, μετά το τέλος της εκδήλωσης ανέφερε ότι το Υπουργείο αλλά και η ίδια προσωπικά είναι ενήμεροι για τα προβλήματα των συγκεκριμένων βαθμίδων της εκπαίδευσης και ήδη έχουν δρομολογηθεί λύσεις προς τη σωστή κατεύθυνση, και οι οποίες, ελπίζει, να τύχουν ευρύτερης κοινωνικής αποδοχής.
(Δελτίο Τύπου των διοργανωτών)
Ο Ιωάννης-Αλέξιος Ζέπος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1946. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Νομικής της Σχολής Νομικών και Οικονομικών Επιστημών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το Νοέμβριο 1974 εισήχθη στη Διπλωματική Υπηρεσία και υπηρέτησε αρχικά ως Ακόλουθος Πρεσβείας στη Διεύθυνση Πολιτικών Υποθέσεων Δυτικής Ευρώπης και το 1975 στο Διπλωματικό Γραφείο του Προέδρου της Δημοκρατίας. Κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του έχει υπηρετήσει στην Κεντρική Υπηρεσία στη Διεύθυνση Βαλκανικών Υποθέσεων, στη Διεύθυνση Πολιτικών Υποθέσεων Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και στη Διεύθυνση Πολιτικών Υποθέσεων ΕΣΣΔ, ενώ έχει διατελέσει Διευθυντής του Διπλωματικού Γραφείου του Υπουργού Εξωτερικών (2002-2004). Στην Εξωτερική Υπηρεσία έχει τοποθετηθεί σε σειρά Αρχών: στη Λισσαβώνα ως Γραμματέας Πρεσβείας (1976-1980), στο Κάιρο ως Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας (1982-1987), στη Μαδρίτη ως Σύμβουλος Πρεσβείας (1987-1990), στο Σικάγο ως Γενικός Πρόξενος (1992-1995), στις Βρυξέλλες ως Αναπληρωτής Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ (1995-1997), στο Νέο Δελχί ως Πρέσβης της Ελλάδας στην Ινδία -με παράλληλη διαπίστευση στο Νεπάλ, στο Μπαγκλαντές, στη Σρι Λάνκα και στις Μαλδίβες (1997-2002), στις Βρυξέλλες ως Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ (2004-2007), στο Κάιρο ως Πρέσβης της Ελλάδας στην Αίγυπτο (2007-2009). Επίσης, το 2009 κατέστη μέλος της «Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων» για τη σύνταξη του νέου Αμυντικού Δόγματος της Βόρειο-Ατλαντικής Συμμαχίας (ΝΑΤΟ). Διετέλεσε Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εξωτερικών το διάστημα 2009-2012. Έχει τιμηθεί με το Μεγαλόσταυρο του Τάγματος του Φοίνικα κι έχει λάβει ανάλογες τιμητικές διακρίσεις από την Κυπριακή Δημοκρατία, την Πορτογαλία, την Ιταλία, την Αίγυπτο, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Ολλανδία και το Πατριαρχείο Αλεξάνδρειας και πάσης Αφρικής. Έχει διατελέσει μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών από το 1968 έως το 1974. Μιλά αγγλικά, γαλλικά, πορτογαλικά και ισπανικά.
Είναι Πρόεδρος της Κίνησης Πολιτών για μία Ανοικτή Κοινωνία.
Η Νίκη Κεραμέως γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 18 Ιουλίου 1980.
Είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Paris II (Panthéon-Assas), με μεταπτυχιακές σπουδές στο διεθνές δίκαιο και το δίκαιο της διαιτησίας από το Πανεπιστήμιο Paris II και στο δίκαιο της διαιτησίας από το Harvard Law School (LL.M.).
Είναι δικηγόρος, μέλος των Δικηγορικών Συλλόγων Αθηνών και Νέας Υόρκης. Εργάζεται ανελλιπώς ως δικηγόρος τα τελευταία χρόνια, κυρίως στους τομείς της διαιτησίας και του εμπορικού δικαίου. Κατά τις μεταπτυχιακές της σπουδές στη Γαλλία, εργάστηκε ως βοηθός καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Paris II, διδάσκοντας πρωτοετείς φοιτητές νομικής. Μετά τις μεταπτυχιακές της σπουδές στις ΗΠΑ, εργάστηκε ως δικηγόρος στη Νέα Υόρκη και από το 2007 δραστηριοποιείται ως δικηγόρος στην Ελλάδα.
Στις 25 Ιανουαρίου 2015 εξελέγη για πρώτη φορά Βουλευτής Επικρατείας με τη Νέα Δημοκρατία και επανεξελέγη στις 20 Σεπτεμβρίου 2015. Από το Νοέμβριο του 2016 ήταν Υπεύθυνη του Τομέα Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας.
Κατά την προηγούμενη Κοινοβουλευτική Περίοδο, συμμετείχε στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας, στη Διακομματική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για το Δημογραφικό και στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος.
Έχει συμμετάσχει, επιπλέον, στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, στην Ειδική μόνιμη επιτροπή σωφρονιστικού συστήματος και λοιπών δομών εγκλεισμού κρατουμένων, στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή παρακολούθησης των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας. Από τον Ιανουάριο ως το Νοέμβριο του 2016 διετέλεσε Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας και από το Μάρτιο του 2015 ως τον Ιανουάριο του 2016 Υπεύθυνη Τομέα Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Επιπλέον, ήταν υπεύθυνη για τη διαμόρφωση προτάσεων της Νέας Δημοκρατίας μεταξύ άλλων για το συνολικό πρόγραμμα παιδείας, το δικαίωμα ψήφου Ελλήνων ομογενών, τη βελτίωση του καθεστώτος δωρεάς ιστών-οργάνων.
Δραστηριοποιείται ενεργά στο χώρο της κοινωφελούς δράσης, καθώς είναι ιδρυτικό μέλος και πρώτη Πρόεδρος του Μη Κερδοσκοπικού Σωματείου Δεσμός (www.desmos.org), το οποίο εντοπίζει πλεόνασμα σε εταιρείες και ιδιώτες για να καλύψει ανάγκες των πιο ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Κατά τα χρόνια εργασίας της στη Νέα Υόρκη, είχε βραβευτεί για την κοινωφελή της δράση, προφέροντας αφιλοκερδώς νομικές υπηρεσίες σε ομάδες αστέγων της Νέας Υόρκης. Το 2014 διετέλεσε μέλος της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής για τη σύνταξη ενιαίου νομοθετικού πλαισίου οργάνωσης, λειτουργίας και ελέγχου των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.
Μιλάει αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά.
Στις εθνικές εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019 εξελέγη Βουλευτής Βόρειου Τομέα Αθηνών με τη Νέα Δημοκρατία.
Είναι παντρεμένη με τον Δημήτρη Λουκά, δικηγόρο, με τον οποίο έχουν δύο γιους, τον Λουκά και τον Κωνσταντίνο.
Ο Σωτήρης Γκλαβάς γεννήθηκε στην Κλειτορία Καλαβρύτων.
Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Κατά τη διάρκεια των σπουδών του (1969-1972) υπήρξε υπότροφος του Ι.Κ.Υ. και αργότερα του Ιδρύματος «Mycenian Foundation ING» (1973-1975).
Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία με αντικείμενο: «Βασικά Στάδια και Κατευθύνσεις στην Επιστημονική Έρευνα» (1996-1997).
Είναι Διδάκτωρ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το θέμα της διδακτορικής διατριβής του είναι «Η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση στην Ελλάδα (1830-1930)-Σεβαστοπούλειος Εργατική Σχολή» (2000).
Το 1976 διορίστηκε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως Φιλόλογος και έχει υπηρετήσει σε Γυμνάσια και Λύκεια επί πολλά έτη.
Υπηρέτησε στο ΥΠΕΠΘ ως ειδικός συνεργάτης του Υπουργού Εθνικής Παιδείας (1990), ως προϊστάμενος της Διεύθυνσης Σπουδών Δ.Ε. (1990-1993) και ως ειδικός σύμβουλος της Υπουργού Εθνικής Παιδείας (2004-2056).
Υπηρέτησε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως Πάρεδρος με τριετή θητεία (1992-1995), ως Μόνιμος Πάρεδρος (1999-2005) και ως Σύμβουλος (2005- 2010, οπότε συνταξιοδοτήθηκε).
Από τον Μάρτιο του 2004 μέχρι το 2006 διετέλεσε Αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και Πρόεδρος του Τμήματος Ερευνών, Τεκμηρίωσης και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Από το 2006 μέχρι το 2009 διετέλεσε Αναπληρωτής Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
2009-2010 διετέλεσε Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
2012-2013 διετέλεσε Ειδικός Γραμματέας στο Υπουργείο Παιδείας σε θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
2013-2015 διετέλεσε Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Από το 2004-2005 έως το 2014 δίδαξε στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση τα μαθήματα «Ιστορία της Εκπαίδευσης» στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου και «Ιστορία Εκπαιδευτικής Πολιτικής» στο Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης Πανεπιστημίου Αθηνών.
Έχει αναπτύξει μεγάλη επιστημονική και ερευνητική δραστηριότητα ως έκτακτος Επιστημονικός Συνεργάτης του Κέντρου Σπουδών Αρχαιότητας της Ακαδημίας Αθηνών (1975-1976), ως μέλος επιστημονικού κλιμακίου ανασκαφής του θρησκευτικού Κέντρου των Μυκηνών (1971-1976), ως Επιστημονικός Συνεργάτης στην περιγραφή και χρονολόγηση των ευρημάτων του αρχαίου νεκροταφείου της Ελευσίνας (1971-1972) και του Μουσείου της Θήβας (1973-1974) και ως υπεύθυνος πολλών ερευνών στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Έχει ποικίλο συγγραφικό έργο: βιβλία, μελέτες και άρθρα δημοσιευμένα σε διάφορα επιστημονικά περιοδικά.
Έχει λάβει μέρος ως εισηγητής σε δεκάδες επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες, ενώ έχει διδάξει σε πολλά επιμορφωτικά σεμινάρια που διοργάνωσε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό.
Έχει λάβει μέρος σε πολλές επιτροπές και ομάδες εργασίας διοικητικής φύσεως τόσο στο ΥΠΕΠΘ όσο και στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ενώ είχε την ευθύνη πολλών επιστημονικών έργων και βιβλίων στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Σήμερα συμμετέχει σε πολλά συλλογικά όργανα ως μέλος Διοικητικών Συμβουλίων.
Η Χρύσα Σοφιανοπούλου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεματικής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι Εθνική Συντονίστρια του προγράμματος PISA του ΟΟΣΑ, εθνική εμπειρογνώμονας για θέματα εκπαίδευσης στην Ε.Ε. και επισκέπτρια καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο Cergy-Pontoise στο Παρίσι και στο πανεπιστήμιο της Mons στο Βέλγιο. Εχει διατελέσει σύμβουλος του γάλλου υπουργού Παιδείας σε θέματα εκπαιδευτικής επίδοσης.
Γνωστικό αντικείμενο: Ανάλυση της εκπαιδευτικής επίδοσης και πληροφορικής κατάρτισης.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται σε θέματα αναφορικά με: τη μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας, τα κοινωνικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά που σχετίζονται με την εκπαιδευτική επίδοση, την εκπαίδευση και τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
Η Μπούντα Ελένη Δρ. Ιστορίας, Διδάσκουσα στο Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας, Σχολική Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, (μέχρι τον Οκτώβριο του 2018), έχει διδάξει σε δημόσια Δημοτικά Σχολεία, σε προπτυχιακά τμήματα και μεταπτυχιακά προγράμματα του Παντείου Πανεπιστημίου και του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι επιστημονικός Συνεργάτης του Κέντρου Νεοελληνικής Ιστορίας (ΚΕΝΙ) του Παντείου Πανεπιστημίου, μέλος της Πρωτοβουλίας για την Παιδεία και την Ανάπτυξη (ΠΡΩΠΑΙΔΕΙΑ) και ανήκει στο Διδακτικό Προσωπικό του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ). Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων από το 2010-2013. Διετέλεσε Επιστημονικός Σύμβουλος της Υπουργού Παιδείας κ. Α. Διαμαντοπούλου (2010-2012) για το Νέο Σχολείο, το Μείζον Πρόγραμμα της Επιμόρφωσης, την Αυτοαξιολόγηση των Σχολικών Μονάδων, το Νέο Λύκειο, τον Πολιτισμό στην Εκπαίδευση, και την Ειδική Αγωγή. Είναι συγγραφέας του βιβλίου Ιστορική Γνώση - Σκέψη, και πολλών επιστημονικών άρθρων. Συμμετείχε σε διεθνή και πανελλήνια συνέδρια και αρθρογραφεί σε εφημερίδες και sites. Έχει συγγράψει Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, σχολικά εγχειρίδια και εκπαιδευτικό υλικό και συμμετείχε στο σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Ο Ευθύμιος Δημόπουλος γεννήθηκε το 1959 στην Αθήνα.
ΣΠΟΥΔΕΣ
1. Μεταπτυχιακό Ιστορίας, Παιδαγωγικό τμήμα Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διπλωματική εργασία: Εθνικισμός και Εθνική ταυτότητα
2. 2004 – 2006: Απόφοιτος Μαράσλειου Διδασκαλείου, τμήμα Γενικής Αγωγής.
3. 1985 – 1987: Πτυχιούχος Παιδαγωγικής Ακαδημίας Λαμίας.
4. 1977 – 1985: Πτυχιούχος Παντείου Ανωτάτης Σχολής Πολιτικών Επιστημών, τμήμα Δημόσιας Διοίκησης.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ.
1. 1997 – : Υπηρετεί στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε σχολεία του κέντρου και της περιφέρειας.
2. 1978 – 1997: Εργάστηκε στον ιδιωτικό τομέα.
ΘΕΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ
Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, από 11/2019.
Διευθυντής Εκπαίδευσης Νέας Γενιάς Ζηρίδη, 2015-2017.
Μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, 2013-15.
Αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ), 2011-2015.
Διευθυντής του 2ου Προτύπου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών, 2007-2015.
Διδάσκων Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΣΕΠ), 2006-2016.
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, 1980-2015.
ΣΠΟΥΔΕΣ
PhD στην Ιστορία της Τεχνολογίας, ΕΜΠ/ΕΚΠΑ, 2004.
Επιστημονικός επισκέπτης στο Virginia Technological Institute and University, 2004.
Master στην Ιστορία και Φιλοσοφία των Επιστημών και της Τεχνολογίας, ΕΜΠ/ΕΚΠΑ, 2000.
Πτυχιούχος Φιλοσοφικής Σχολής ΕΚΠΑ, 1976.
ΒΙΒΛΙΑ
1. Η Πλινθοκεραμοποιία Σ. & Ν. Τσαλαπάτα (1917-1978), Αθήνα, Πολιτιστικό Ίδρυμα Τραπέζης Πειραιώς, 2009.
2. National Identities of Engineers, their Past and Present, Atlanta, USA, Routledge (Taylor & Francis Group), History and Technology Volume 23, n. 3, Σεπτέμβριος 2007. Guest editor μαζί με το Μ. Ασημακόπουλο και τον Κ. Χατζή.
3. Οι Έλληνες Μηχανικοί, Θεσμοί και Ιδέες, 1900-1940. Αθήνα, ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ, 2006.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
Ανακοινώσεις σε διεθνή και εθνικά επιστημονικά συνέδρια και συναντήσεις.
Δημοσιεύσεις σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά, σε πρακτικά διεθνών και ελληνικών επιστημονικών συνεδρίων και συλλογικούς τόμους.
Περιοχή που ζει/εργάζεται: Αθήνα, Αττική, Ελλάδα
Γλώσσες που γνωρίζει: Ελληνικά, Αγγλικά, Γαλλικά
Πόλεις που έχει κατοικήσει/εργαστεί: Αθήνα, Παρίσι, Κωνσταντινούπολη.
Ρεπορτάζ: Εκπαιδευτικό, εκκλησιαστικό.
Ο Απόστολος Λακασάς γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα. Σπούδασε στη Νομική Σχολή Αθηνών. Από το 1994 εργάζεται στην «Καθημερινή». Την τελευταία εικοσαετία είναι αρμόδιος για τα θέματα παιδείας, έρευνας, καινοτομίας και θρησκευμάτων.