Vial Stéphane
Μεϊμάρης Μιχάλης
Joseph Sylvain
Cobacho Odile
Γλώσσα
Γαλλική, Ελληνική
Ημερομηνία
29/01/2015
Διάρκεια
01:23:04
Εκδήλωση
Κύκλος "Διαχείριση της διαφορετικότητας στο σχολείο"
Χώρος
Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος
Διοργάνωση
Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος
Κατηγορία
Επικοινωνία
Ετικέτες
ψηφιακή εποχή, εκπαίδευση, ψηφιακή εκπαίδευση, παιδαγωγική, διαφορετικότητα, σχολείο, παιδί, οθόνη, ψηφιακά μέσα
Οι εκπαιδευτικές στρογγυλές τράπεζες αποτελούν το ραντεβού που προτείνει το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος στο σύνολο των συνεργατών του από το χώρο της εκπαίδευσης. Διοργανώνονται σε συνεργασία με την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής και τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε εκπαιδευτικούς αλλά και γενικότερα σε γονείς και φοιτητές. Φέρνουν κοντά επαγγελματίες και ερευνητές αναπτύσσοντας θεωρητικές προσεγγίσεις και παιδαγωγικούς άξονες για την αντιμετώπιση των δυσκολιών στο σχολικό περιβάλλον.
Ξεκινούν το 2015 εξετάζοντας τις ριζικές αλλαγές που επιφέρει η ψηφιακή εποχή στον χώρο της εκπαίδευσης και πρόκειται να διευρύνουν τη συζήτηση και σε άλλους τομείς έρευνας των ανθρωπιστικών επιστημών.
Η πρώτη εκδήλωση του κύκλου έγινε στις 29 Ιανουαρίου 2015 με συντονίστρια τη Μορφωτική Ακόλουθο Εκπαιδευτικής Συνεργασίας της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Αθήνα κ. Odile Cobacho και είχε τον τίτλο «Παιδί και οθόνες» και ομιλητές τους:
- Stéphane Vial, διδάκτορας φιλοσοφίας, επίκουρος καθηγητής πανεπιστημίου Νîmes, συγγραφέας του βιβλίου L'être et l'écran (PUF)
- Μιχάλης Μεϊμάρης, καθηγητής και διευθυντής του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
- Sylvain Joseph, υπεύθυνος ψηφιακής εκπαίδευσης της ακαδημίας των Βερσαλλιών. Κέντρο διασύνδεσης της εκπαίδευσης με τα μέσα πληροφορίας και ενημέρωσης (CLEMI – Υπουργείο Παιδείας της Γαλλίας)
Ο τίτλος της συζήτησης παραπέμπει στην συζήτηση που άνοιξε στη Γαλλία με αφορμή την πρόταση της Ακαδημίας Επιστημών για μία παιδαγωγική προσέγγιση των ψηφιακών μέσων στο σχολείο. Μακριά από την αντιπαράθεση που προκάλεσε η πρώτη αυτή αναφορά, η στρογγυλή τράπεζα αποσκοπεί στην διεύρυνση του πεδίου των δυνατοτήτων, ενθαρρύνει την σκέψη έτσι ώστε να ξεπεραστεί η αντιπαράθεση μεταξύ «γοητείας-αίγλης» και «ευλαβικού φόβου» που προκαλεί συχνά η πρώτη επαφή με τα ψηφιακά μέσα, στους γονείς ή τους εκπαιδευτικούς.
Μέσα από το Μάθημα design διερευνώνται τις αλλαγές στην αντίληψη του κόσμου που προκαλεί η έκρηξη των ψηφιακών μέσων στην καθημερινότητά μας. Ο Stéphane Vial, φιλόσοφος και ερευνητής, την αντιμετωπίζει ως φιλοσοφικό γεγονός που μεταβάλλει «τις συνθήκες δυνατότητας του πραγματικού και την σχέση με τον κόσμο» από τις οποίες πηγάζει η πολιτιστική έκφραση, ειδικότερα στον χώρο του design.
Ο καθηγητής Μ. Μεϊμάρης επικεντρώνει την ομιλία του στην αντίληψη των ψηφιακών μέσων από τα παιδιά και περιγράφει την «ψηφιακή επανάσταση» μέσα από προσωπικές διαδρομές. Αναφέρεται ακόμα στην αλληλεπίδραση μεταξύ γενεών που απορρέει από το φαινόμενο αυτό.
Ο Sylvain Joseph παρουσιάζει πρακτικούς τρόπους με τους οποίους το Σχολείο και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αντεπεξέλθουν στις προκλήσεις της Εκπαίδευσης της «ψηφιακής γενιάς».
Γενικότερα, η στρογγυλή τράπεζα παρουσιάζει τις τρέχουσες εξελίξεις στην εκπαιδευτική σχέση και την ευθύνη των ενηλίκων στο θέμα αυτό, τόσο στην καθημερινότητα όσο και στο σχολείο.
Ο Stéphane Vial είναι διδάκτορας φιλοσοφίας, επίκουρος καθηγητής του πανεπιστημίου Νîmes και συγγραφέας του βιβλίου L'être et l'écran (PUF).
Ο καθηγητής Μιχάλης Μεϊμάρης είναι ιδρυτής και διευθυντής του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει σπουδάσει Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Στατιστική και Ανάλυση Δεδομένων με ηλεκτρονικό υπολογιστή στο Παρίσι (Πανεπιστήμιο Παρισίων VI Pierre et Marie Curie).
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στις Νέες Τεχνολογίες στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα Μ.Μ.Ε., στο Νέο Τεχνολογικό Επικοινωνιακό Περιβάλλον και τον σχεδιασμό του, στην Ψηφιακή Αφήγηση, στην Οπτική Επικοινωνία, στα Πολυμέσα, στην Ανοικτή, Ευέλικτη και εξ αποστάσεως Εκπαίδευση, στη Μάθηση που βασίζεται στο Ψηφιακό Παιχνίδι, καθώς και στην κατάρτιση και επιμόρφωση εκπαιδευτών και δημοσιογράφων στον τομέα των Νέων Τεχνολογιών.
Είναι Διευθυντής του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας, μέλος της Διεθνούς Επιτροπής και Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βραβείων Möbius, μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Maison des Sciences de l’Homme Paris Nord της Γαλλίας και του C.I.T.I. του Πανεπιστημίου της Λισσαβόνας. Είναι επίσης μέλος της Επιτροπής Αξιολόγησης Γαλλικών Εργαστηρίων (French Laboratories of Excellence) της Εθνικής Επιτροπής Έρευνας της Γαλλίας (ANR). Του έχει απονεμηθεί από τη Γαλλική Δημοκρατία ο τίτλος του Chevalier de l’Ordre des Palmes Académiques (Ιππότης του Τάγματος του Ακαδημαϊκού Φοίνικα).
O Sylvain Joseph είναι υπεύθυνος ψηφιακής εκπαίδευσης της ακαδημίας των Βερσαλλιών - Κέντρο διασύνδεσης της εκπαίδευσης με τα μέσα πληροφορίας και ενημέρωσης (CLEMI – Υπουργείο Παιδείας της Γαλλίας).