Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Παρουσίαση μελέτης marketing για την πολιτιστική διαδρομή στο νησί της Νάξου

Κούτουλας Δημήτρης

21 Σεπτεμβρίου 2019

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 00:16:46 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 160
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Η ΙΒ΄ Γενική Συνέλευση του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ» πραγματοποιήθηκε από την Τετάρτη 18 έως την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2019 στο νησί της Νάξου και της Δήλου.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, η επιλογή του νησιού της Νάξου δεν ήταν τυχαία. Η απόφαση αυτή, απορρέει, από το γεγονός ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον, από όλους τους αρμόδιους φορείς και ιδιαίτερα από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, για την πραγματοποίηση στο νησί της Νάξου μιας πολιτιστικής διαδρομής με επίκεντρο τα σπουδαία μνημεία φύσης και πολιτισμού του νησιού. Επιπλέον, σχετίζεται και με την προσπάθεια που καταβάλλει το Σωματείο «ΔΙΑΖΩΜΑ» και οι αρμόδιοι φορείς για την αποκατάσταση του αρχαίου θεάτρου της Δήλου.

Για το σχεδιασμό της Πολιτιστικής Διαδρομής της Νάξου το Σωματείο «ΔΙΑΖΩΜΑ», αξιοποιώντας την τεχνογνωσία που έχει ήδη αποκτήσει από ανάλογα προγράμματα, ανάθεσε τη μελέτη αναπτυξιακού σχεδιασμού και marketing χάρη στη χορηγία της ΑΙΓΕΑΣ ΑΜΚΕ, και της Aegean Airlines. Επίσης, η ΑΙΓΕΑΣ ΑΜΚΕ ήταν και συνδιοργανωτής της φετινής συνέλευσης.

Το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε το κύριο μέρος των εργασιών της Συνέλευσης του Διαζώματος στο Αμφιθέατρο του Δημαρχείου Νάξου. Το Α΄ μέρος των εργασιών ήταν αφιερωμένο στην Πολιτιστική Διαδρομή της Νάξου. Αρχικά, ο Βασίλης Λαμπρινουδάκης στην εισαγωγική ομιλία του, με τίτλο: «Ταξίδι Ζωής», αφηγήθηκε το όραμά του για τη δημιουργία μιας διαδρομής στη Νάξο, η οποία θα συνδέει όλα τα σπουδαία μνημεία πολιτισμού του νησιού. Ο Πέτρος Θέμελης, Καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας και Αντιπρόεδρος του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ», παρουσίασε το μύθο της Αριάδνης στη Νάξο.

Εν συνεχεία, οι μελετητές, Βάλια Καρακίτσου, αρχαιολόγος και στέλεχος του μελετητικού γραφείου ΣΤΑΔΙΟΝ Α.Ε. και Δημήτρης Κούτουλας, Σύμβουλος Τουριστικού Μάρκετινγκ και Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών παρουσίασαν τις πρώτες βασικές ιδέες της μελέτης αναπτυξιακού σχεδιασμού και marketing για τη διαδρομή της Νάξου που εκπονούν. Η παραπάνω μελέτη, όταν ολοκληρωθεί, θα προσφερθεί στους κατοίκους και τις αρχές του νησιού, με προοπτική την ένταξη του προγράμματος στο επόμενο Ε.Σ.Π.Α. που αναμένεται να ξεκινήσει το 2021.

Στο Β΄ μέρος των εργασιών παρουσιάστηκε ο απολογισμός του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ» και ο προγραμματισμός των δράσεων για το επόμενο έτος. Ο Κωνσταντίνος Μπολέτης, αρχιτέκτων –μηχανικός και μέλος του Συμβουλίου μίλησε για την «Ποιητική της διεπιστημονικής συνεργασίας». Τέλος, ο πρόεδρος του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ», μίλησε με τίτλο: «Το Στίγμα μας», αφηγήθηκε τον κύκλο ζωής των νέων ολιστικών προγραμμάτων Πολιτιστικού Τουρισμού, των Πολιτιστικών Διαδρομών και των Αρχαιολογικών Πάρκων, τα οποία φέρνουν τα μνημεία στο κέντρο της ζωής, της αειφορίας και της βιώσιμης ανάπτυξης. Τόνισε, επίσης, ότι το τελευταίο διάστημα βασικό μέλημα όλων των εμπλεκόμενων φορέων, είναι η διαχείριση, οργάνωση και διακυβέρνηση των προϊόντων πολιτιστικού τουρισμού.

Κούτουλας Δημήτρης Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πανεπιστήμιο Πατρών - Σύμβουλος Τουριστικού Μάρκετινγκ

Ο Δρ. Δημήτρης Κούτουλας, με πτυχίο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και διδακτορική διατριβή στο Τουριστικό Μάρκετινγκ, διδάσκει από το 2014 στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή με γνωστικό αντικείμενο τη Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων. Από το 1990 εργάζεται ως σύμβουλος και ως project manager σε θέματα τουρισμού, πολιτισμού και μάρκετινγκ επιχειρήσεων και χωρών. Έχει υλοποιήσει μεγάλα έργα σχεδιασμού τουριστικής πολιτικής και επικοινωνιακές ενέργειες παγκόσμιας εμβέλειας σε διάφορες χώρες, ενώ τυγχάνει διεθνούς αναγνώρισης για το επιστημονικό του έργο. Το πελατολόγιό του περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, εθνικούς και περιφερειακούς οργανισμούς τουρισμού στην Ελλάδα, τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Κύπρο, τη Βρετανία, το Ομάν κ.ο.κ., ελληνικούς δημόσιους οργανισμούς (Υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού, Helexpo, Ο.Ε.Ο.Α. «Αθήνα 2004», Επιμελητήρια, Περιφέρειες κοκ.), την Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς και ιδιωτικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, τη Γερμανία, τη Βρετανία, τις ΗΠΑ, την Κύπρο, την Ουγγαρία, την Ελβετία, την Αυστρία, την Τουρκία, την Ισπανία κλπ. που δραστηριοποιούνται τόσο στον τομέα του τουρισμού (ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία, πάροχοι τουριστικών δραστηριοτήτων κοκ.) όσο και σε άλλους κλάδους της οικονομίας (τρόφιμα και ποτά, εστίαση, εκδόσεις κοκ.). Έχει επίσης εργαστεί από το 1986 στο χώρο της οργάνωσης εκδηλώσεων έχοντας, μεταξύ άλλων, διοργανώσει συναυλίες, παραστάσεις όπερας και μπαλέτου, ρεσιτάλ, εταιρικά events και επίσημους κρατικούς εορτασμούς σε δεκάδες χώρες. Μεταξύ άλλων, εργάστηκε ως παραγωγός σε μερικά από τα σημαντικότερα mega events διεθνώς όπως λ.χ. στον εορτασμό του Millennium στην Ακρόπολη της Αθήνας, το Ferropolis Event της Expo 2000 στη Γερμανία και την καθέλκυση του κρουαζιερόπλοιου AIDAdiva στο Αμβούργο το 2007 που αποτέλεσε το μεγαλύτερο corporate event παγκοσμίως. Αυτά τα events προσέλκυσαν αθροιστικά ζωντανό κοινό άνω των 10 εκ. ατόμων, η δε συνολική τηλεθέασή τους έφτασε τα 7,3 δισ. άτομα σε όλες τις ηπείρους. Διδάσκει από το 2002 το γνωστικό αντικείμενο του Τουριστικού Μάρκετινγκ και του Τουριστικού Μάνατζμεντ στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Επίσης διδάσκει Μάρκετινγκ στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης. Στο πλαίσιο των ακαδημαϊκών του δραστηριοτήτων, έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμες έρευνες στον τουρισμό και έχει δημοσιεύσει εργασίες του σε επιστημονικά περιοδικά, συνέδρια και συλλογικούς τόμους. Παράλληλα έχει προσκληθεί ως ομιλητής σε δεκάδες επιχειρηματικά και τουριστικά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ αρθρογραφεί στον ελληνικό και διεθνή κλαδικό τύπο.

Σχετικές ομιλίες