Ζέκκος Κωνσταντίνος
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
17/09/2016
Διάρκεια
11:03
Εκδήλωση
9η Γενική Συνέλευση του Σωματείου "ΔΙΑΖΩΜΑ"
Χώρος
Μικρό Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
Διοργάνωση
Σωματείο "Διάζωμα"
Κατηγορία
Πολιτιστική διαχείριση
Ετικέτες
Σωματείο "Διάζωμα", αρχαία μνημεία, αρχαία θέατρα, αποκατάσταση αρχαίων θεάτρων, συνέργειες πολιτισμού, πολιτιστικές διαδρομές, αειφόρος ανάπτυξη, Αργολίδα, Επίδαυρος, Ασκληπιείο Επιδαύρου, αρχαίο θέατρο Επιδαύρου, μικρό αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Από την Παρασκευή 16 έως και την Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2016 πραγματοποιήθηκαν στην Αργολίδα οι εργασίες της φετινής, 9ης Γενικής Συνέλευσης του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ».
Το ΔΙΑΖΩΜΑ ιδρύθηκε με την πρωτοβουλία του τέως Υπουργού Πολιτισμού Σταύρου Μπένου και με την καθοριστική συμμετοχή τριών «οικογενειών» που αποτελούν τα συστατικά του στοιχεία: την οικογένεια της αρχαιολογικής κοινότητας (αρχαιολόγοι, αναστηλωτές, συντηρητές κλπ), την οικογένεια των καλλιτεχνών και των διανοουμένων της χώρας και την οικογένεια των τοπικών κοινωνιών (δήμαρχοι, περιφερειάρχες, πολίτες).
Βρίσκεται σε διαρκή συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού για να συνδέσει και να υποκινήσει όλες τις δυνάμεις της ελληνικής κοινωνίας (πολίτες, δημάρχους – περιφερειάρχες, πανεπιστήμια, πολιτιστικούς φορείς), με στόχο την ανάδειξη και την καθολική προστασία, μιας ξεχωριστής κατηγορίας μνημείων, των αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης.
Με όχημα τους πολίτες και τις ιδέες τους αναπτύσσεται ένα κίνημα πολιτών για τα αρχαία θέατρα που δυναμώνει και πλουτίζεται κάθε μέρα. Με αυτή τη δυναμική τα μνημεία γίνονται το επίκεντρο δύο σημαντικών ιστορικών συναντήσεων: με την κοινωνία των πολιτών από τη μια μεριά και με την οικονομία του τουρισμού, του περιβάλλοντος και του πολιτισμού, από την άλλη. Η κοινωνικοποίηση των μνημείων, σε συνδυασμό με τη βιώσιμη ανάπτυξη της Ελλάδος, είναι ο μεγάλος οραματικός στόχος του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ.
Η φετινή Γενική Συνέλευση είχε θέμα “Τα μνημεία στο κέντρο της ζωής”, πραγματοποιήθηκε στο Άργος, την Επίδαυρο και το Ναύπλιο και είχε ως τιμώμενο πρόσωπο τον κ. Βασίλη Λαμπρινουδάκη, Ομότιμο Καθηγητή Αρχαιολογίας, γενικό γραμματέα του “Διαζώματος» και Διευθυντή των Ανασκαφών στην Επίδαυρο.
Οι εργασίες της Συνέλευσης κορυφώθηκαν το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου στο μικρό αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου. Εκεί, παρουσιάστηκε το «Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Ανάδειξης του Ευρύτερου Χώρου του Ασκληπιείου της Επιδαύρου στο πλαίσιο των παρεμβάσεων σε θέματα φύσης και πολιτισμού», το οποίο σχεδιάζεται την περίοδο αυτή από όλους τους αρμόδιους φορείς.
Στόχος του ολοκληρωμένου προγράμματος περιβαλλοντικής ανάδειξης του Ασκληπιείου είναι να αποκατασταθεί η αυθεντική υπόσταση του μνημειακού συγκροτήματος και να προσφερθεί στους επισκέπτες μια μοναδική εμπειρία: να γνωρίσουν και να βιώσουν το τι ήταν και πώς λειτουργούσε το Ασκληπιείο κατά την Αρχαιότητα, αλλά και πώς η θρησκευτική λατρεία συνδυάστηκε με την ανακάλυψη της ιατρικής επιστήμης. Τέλος, μέσω του προγράμματος τα μνημεία του Ασκληπιείου θα συνδεθούν με την αειφόρο ανάπτυξη και τις παραγωγικές δυνάμεις της περιοχής.
Κατά τη διάρκεια των εργασιών παρουσιάστηκαν οι μελέτες που εκπονούνται στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος:
Α) «Μελέτη διαμόρφωσης και ανάπλασης διαδρομών περιήγησης στο φυσικό περιβάλλον του Ασκληπιείου της Επιδαύρου και του περιβάλλοντος χώρου του» που χρηματοδοτεί το Εταιρικό Μέλος του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ», INTERAMERICAN.
B) «Μελέτη κήπου ενδημικών και θεραπευτικών φυτών στην περιοχή ΒΔ του ιερού του Ασκληπιού» που χρηματοδοτεί το Εταιρικό Μέλος του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ», APIVITA.
Γ) «Οριστική μελέτη Οδοποιίας για την οδική σύνδεση του Ασκληπιείου με το Ιερό του Απόλλωνα Μαλεάτα» που εκπόνησε αφιλοκερδώς η εταιρεία ΔΡΟΜΟΣ Ε.Π.Ε.
Ο κύκλος των παρουσιάσεων έκλεισε με την παρουσίαση της φιλοσοφίας και των πρώτων συμπερασμάτων της Μελέτης Ψηφιακής Στρατηγικής για τον Πολιτισμό που χρηματοδοτεί το Εταιρικό Μέλος του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ», COSMOTE.
Τέλος, σημαντική στιγμή της βραδιάς ήταν η ανακοίνωση της επίσημης έναρξης του προγράμματος Crowdfunding για το αρχαίο θέατρο της Κασσώπης, το οποίο υλοποιείται από το «ΔΙΑΖΩΜΑ» στο πλαίσιο του προγράμματος "ACT FOR GREECE" της Εθνικής Τράπεζας, η οποία είναι επίσης εταιρικό μέλος του Σωματείου.
Εχει διατελέσει κατ’ επανάληψη Τεχνικός Σύμβουλος του Υπουργείου Μεταφορών και Δημοσίων Εργων, καθώς και πολλών άλλων φορέων του Ελληνικού Δημοσίου, φορέων Δημοσίου ενδιαφέροντος και φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής (DG Regio) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε θέματα στρατηγικού σχεδιασμού, λειτουργίας, χρηματοδότησης και διαχείρισης συστημάτων μεταφορών. Διετέλεσε συντονιστής των ομάδων διαμόρφωσης των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Μεταφορών της Ελλάδας για τις Προγραμματικές Περιόδους 1994-1999, 2000-2006 και 2007-2013 ενώ συνεχίζει την υπερεικοσαετή συνεχή ενασχόλησή του με τον στρατηγικό σχεδιασμό και προγραμματισμό των δικτύων μεταφορών της χώρας ως Επικεφαλής της Ομάδας Μελέτης εκπόνησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020». Υπήρξε ακόμα τα έτη 1993 και 1994 Συντονιστής και Επικεφαλής της Ομάδας Μελέτης για το «Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης των Υποδομών Μεταφορών Ελλάδα 2010», που υπήρξε μέχρι σήμερα το μοναδικό ολοκληρωμένο Σχέδιο Μεταφορών με κάλυψη του πλήρους φάσματος των συστημάτων μεταφορών – οδικών, σιδηροδρομικών, θαλάσσιων και εναέριων. Στη βάση αυτού του Σχεδίου καθορίσθηκαν ακολούθως το 1996 τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών μέσα στην Ελληνική Επικράτεια. Υπήρξε μέλος της Ομάδας Μελέτης του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου Ελλάδας, με αρμοδιότητα το Εθνικό Σύστημα Μεταφορών, ενώ έχει διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό τη βασική δομή του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, τόσο ως προς το οδικό, όσο και ως προς το υπεραστικό και το προαστιακό σιδηροδρομικό δίκτυο, με την σύνταξη πλειάδας σχετικών μελετών. Συμμετείχε επίσης ως συνεπικεφαλής στην επιτελική ομάδα σχεδιασμού των μεγάλων συγκοινωνιακών έργων Πρωτεύουσας, στη βάση των οποίων υλοποιήθηκαν τα έργα της Αττικής Οδού και του Προαστιακού σιδηροδρόμου. Παράλληλα έχει καλύψει τον τομέα των Μεταφορών σε πλείστα όσα Ρυθμιστικά και Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια Αστικών Περιοχών της Ελλάδας, ενώ συμμετέχει ως υπεύθυνος του συστήματος μεταφορών σε δύο από τα 13 ειδικά Χωροταξικά που βρίσκονται σήμερα υπό εκπόνηση. Πρόσφατα συντόνισε και συμμετείχε στην εκπόνηση του Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης του οδικού άξονα Ηγουμενίτσας / Πάτρας – Σόφιας – Βουδαπέστης (Αξονας Προτεραιότητας Νο 7), που συνεισφέρει ουσιαστικά στην άμβλυνση της περιφερειακότητας της Ελλάδας ως προς την υπόλοιπη Ευρώπη.
Στο επίπεδο του φυσικού σχεδιασμού των υποδομών μεταφορών έχει εκπονήσει και έχει συντονίσει ομάδες μελετών για πάρα πολλά έργα, με ενδεικτική μόνο αναφορά στο σύστημα χερσαίας πρόσβασης του Διεθνούς Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, στην Αττική Οδό, στην ανάπλαση του Φαληρικού Μετώπου, στο Σιδηροδρομικό Διάδρομο Πειραιάς – Αθήνα – ΣΚΑ, στη σιδηροδρομική σύνδεση Ικόνιο – Θριάσιο, στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Πατρών, στην Δυτική Περιφερειακή Υμηττού, στην Ιόνια Οδό, στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, στην Εγνατία Οδό, στον Αυτοκινητόδρομο Μορέα κλπ.