Ζέκκος Κωνσταντίνος
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
19/03/2022
Διάρκεια
00:33:35
Εκδήλωση
3η Συνάντηση με τους θεσμούς και τους πολίτες της Βόρειας Εύβοιας - Οι παρουσιάσεις των μελετών
Χώρος
Ξενοδοχείο Thalatta Seaside - Αγία Άννα Ευβοίας
Διοργάνωση
Σωματείο "Διάζωμα"
Γενική Συνοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ)
Κατηγορία
Περιβάλλον
Ετικέτες
Βόρεια Εύβοια, Πρόγραμμα Ανασυγκρότησης Βόρειας Εύβοιας
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το τριήμερο από Παρασκευή 18 έως και Κυριακή 20 Μαρτίου 2022 η “3η Συνάντηση με τους θεσμούς και τους πολίτες της Βόρειας Εύβοιας”. Ο τίτλος της τριήμερης συνάντησης ήταν: «Το Νέο Δάσος στο Κέντρο της Ζωής και της Βιώσιμης Ανάπτυξης της Βόρειας Εύβοιας».
Για συμβολικούς λόγους η Συνάντηση έγινε στο Ξενοδοχείο «Thalatta Seaside» στην περιοχή της Αγίας Άννας, έναν τόπο που έχει πληγεί βαθιά από τις καταστροφικές πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού.
Πρόκειται για μια σημαντική στιγμή του Προγράμματος Ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας καθώς σε συνέχεια μιας ευρείας δημόσιας διαβούλευσης οι μελετητές του Προγράμματος κατέληξαν στην πρώτη εξειδίκευση στρατηγικής και στον ενδεικτικό κατάλογο έργων, δράσεων και δικαιούχων ανα θεματική μελέτη. Με την παρουσίαση της πρώτης φάσης των μελετών εγκαινιάζεται η νέα φάση της δημόσιας διαβούλευσης, η οποία θα οδηγήσει στη συγκρότηση της Ο.Χ.Ε. της Βόρειας Εύβοιας και στην έναρξη της υλοποίησης των έργων – φωτοδοτών.
Οι παρουσιάσεις και το σχετικό υλικό θα είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα evia.meta, ώστε να ενημερωθούν αναλυτικά η τοπική κοινωνία και οι πολίτες της χώρας και να συμμετάσχουν ενεργά στη δημόσια διαβούλευση, που θα ολοκληρωθεί την 1η Σεπτεμβρίου 2022, οπότε και θα έχουν διαμορφωθεί πλήρως όλες οι θεματικές μελέτες του Προγράμματος.
Το μεγάλο κεκτημένο του τριημέρου είναι η αποδοχή και υιοθέτηση του Προγράμματος Ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας από την τοπική κοινωνία, ένας αναγκαίος παράγοντας για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του Προγράμματος.
Η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε από το Σωματείο «ΔΙΑΖΩΜΑ» και τη ΓΣΕΒΕΕ, που αποτελεί το θεσμικό σύμβολο των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων της χώρας μας.
To BLOD βιντεοσκόπησε τις εργασίες της Συνάντησης και δημοσιεύει την κεντρική ομιλία του Επικεφαλής της Επιτροπής Ανασυγκρότησης, Σταύρου Μπένου, καθώς και 17 άλλα θέματα που σχετίζονται άμεσα με τις μελέτες που παρουσιάστηκαν κατά την εκδήλωση.
Όσοι ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν το σύνολο των εργασιών της Συνάντησης, θα βρουν τις βιντεοσκοπημένες συνεδριάσεις του τριημέρου, όπως αναρτήθηκαν από τους διοργανωτές στο YouΤube, χρησιμοποιώντας τα παρακάτω link:
Εχει διατελέσει κατ’ επανάληψη Τεχνικός Σύμβουλος του Υπουργείου Μεταφορών και Δημοσίων Εργων, καθώς και πολλών άλλων φορέων του Ελληνικού Δημοσίου, φορέων Δημοσίου ενδιαφέροντος και φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής (DG Regio) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε θέματα στρατηγικού σχεδιασμού, λειτουργίας, χρηματοδότησης και διαχείρισης συστημάτων μεταφορών. Διετέλεσε συντονιστής των ομάδων διαμόρφωσης των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Μεταφορών της Ελλάδας για τις Προγραμματικές Περιόδους 1994-1999, 2000-2006 και 2007-2013 ενώ συνεχίζει την υπερεικοσαετή συνεχή ενασχόλησή του με τον στρατηγικό σχεδιασμό και προγραμματισμό των δικτύων μεταφορών της χώρας ως Επικεφαλής της Ομάδας Μελέτης εκπόνησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020». Υπήρξε ακόμα τα έτη 1993 και 1994 Συντονιστής και Επικεφαλής της Ομάδας Μελέτης για το «Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης των Υποδομών Μεταφορών Ελλάδα 2010», που υπήρξε μέχρι σήμερα το μοναδικό ολοκληρωμένο Σχέδιο Μεταφορών με κάλυψη του πλήρους φάσματος των συστημάτων μεταφορών – οδικών, σιδηροδρομικών, θαλάσσιων και εναέριων. Στη βάση αυτού του Σχεδίου καθορίσθηκαν ακολούθως το 1996 τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών μέσα στην Ελληνική Επικράτεια. Υπήρξε μέλος της Ομάδας Μελέτης του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου Ελλάδας, με αρμοδιότητα το Εθνικό Σύστημα Μεταφορών, ενώ έχει διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό τη βασική δομή του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, τόσο ως προς το οδικό, όσο και ως προς το υπεραστικό και το προαστιακό σιδηροδρομικό δίκτυο, με την σύνταξη πλειάδας σχετικών μελετών. Συμμετείχε επίσης ως συνεπικεφαλής στην επιτελική ομάδα σχεδιασμού των μεγάλων συγκοινωνιακών έργων Πρωτεύουσας, στη βάση των οποίων υλοποιήθηκαν τα έργα της Αττικής Οδού και του Προαστιακού σιδηροδρόμου. Παράλληλα έχει καλύψει τον τομέα των Μεταφορών σε πλείστα όσα Ρυθμιστικά και Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια Αστικών Περιοχών της Ελλάδας, ενώ συμμετέχει ως υπεύθυνος του συστήματος μεταφορών σε δύο από τα 13 ειδικά Χωροταξικά που βρίσκονται σήμερα υπό εκπόνηση. Πρόσφατα συντόνισε και συμμετείχε στην εκπόνηση του Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης του οδικού άξονα Ηγουμενίτσας / Πάτρας – Σόφιας – Βουδαπέστης (Αξονας Προτεραιότητας Νο 7), που συνεισφέρει ουσιαστικά στην άμβλυνση της περιφερειακότητας της Ελλάδας ως προς την υπόλοιπη Ευρώπη.
Στο επίπεδο του φυσικού σχεδιασμού των υποδομών μεταφορών έχει εκπονήσει και έχει συντονίσει ομάδες μελετών για πάρα πολλά έργα, με ενδεικτική μόνο αναφορά στο σύστημα χερσαίας πρόσβασης του Διεθνούς Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, στην Αττική Οδό, στην ανάπλαση του Φαληρικού Μετώπου, στο Σιδηροδρομικό Διάδρομο Πειραιάς – Αθήνα – ΣΚΑ, στη σιδηροδρομική σύνδεση Ικόνιο – Θριάσιο, στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Πατρών, στην Δυτική Περιφερειακή Υμηττού, στην Ιόνια Οδό, στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, στην Εγνατία Οδό, στον Αυτοκινητόδρομο Μορέα κλπ.